Zawiadomienie Organu PSP dotyczącego instalacji fotowoltaicznej
Obowiązek zawiadamiania organu Państwowej Straży Pożarnej
Na podstawie art. 29 ust. 4 pkt 3 lit. c oraz art. 56 ust. 1a Ustawy z dnia 6 marca 2025 r. Prawo budowlane Inwestor zobowiązany jest zawiadomić właściwego dla miejsca lokalizacji inwestycji komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, o zakończeniu robót budowlanych polegających na instalowaniu urządzeń fotowoltaicznych o mocy zainstalowanej elektrycznej większej niż 6,5 kW.
Złożenie zawiadomienia:
Wymagane dokumenty:
- zawiadomienie o zakończeniu robót budowlanych (wniosek do pobrania poniżej),
- potwierdzony za zgodność z oryginałem Rzut zawierający instalację fotowoltaiczną z pieczęcią uzgodnienia przez rzeczoznawcę ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych,
- schemat zasilania instalacji,
- opis techniczny ww. instalacji.
Zawiadomienie o zakończeniu robót budowlanych polegających na instalowaniu urządzeń fotowoltaicznych może być złożone:
- Osobiście w sekretariacie na 2 piętrze na ul. Wojewódzkiej 11, od poniedziałku do piątku, od godz. 7:30 do godz. 15.00;
- elektronicznie – na adres email: sekretariat@strazpozarna.katowice.pl
- elektronicznie – za pośrednictwem platformy ePUAP: /PSPKatowice/SkrytkaESP;
- Drogą elektroniczną poprzez platformę eDoręczenia: AE:PL-78715-42588-TBIHV-16
- listownie na adres:
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Katowicach
ul. Wojewódzka 11, 40-026 Katowice
Materiały
Zawiadomienie o zakończeniu robót budowlanych polegających na instalowaniu urządzeń fotowoltaicznych - wersja PDFZawiadomienie_organu_dotyczące_instalacji_fotowoltaicznej.pdf 0.09MB Zawiadomienie o zakończeniu robót budowlanych polegających na instalowaniu urządzeń fotowoltaicznych - wersja edytowalna
Zawiadomienie_organu_dotyczące_instalacji_fotowoltaicznej.docx 0.02MB
Podstawa prawna
Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 6 marca 2025 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy - Prawo budowlane Dz.U. 2025 poz. 418