W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nabór do służby (PK.1110.1.2024)

25.03.2024

Komendant Powiatowy PSP w Pabianicach ogłasza nabór kandydatów do pełnienia służby przygotowawczej w KP PSP w Pabianicach, na stanowisko związane z bezpośrednim udziałem w działaniach ratowniczo-gaśniczych.

Po lewej stronie na pierwszym planie biały napis o treści "Ogłoszenie o naborze do służby". Poniżej na dole grafiki Logo PSP w wersji białej z napisami po prawej jego stronie o treści "Państwowa Straż Pożarna" oraz Komenda Powiatowa PSP w Pabianicach. Po prawej stronie grafiki zdjęcie naszywek na mundurze, u góry jaskrawa naszywka z napisem "PSP", pod spodem czarna naszywka z napisem "Pabianice".

Ogłoszenie nr PK.1110.1.2024 o naobrze do służby przygotowawczej w KP PSP w Pabianicach, ul. Kilińskiego 4 w Pabianiach.

  1. Liczba stanowisk, na które prowadzony jest nabór: 1;
  2. Stanowisko: stażysta, docelowo: starszy ratownik-kierowca;
  3. Wymiar etatu: 1/1;
  4. Miejsce pełnienia służby: Jednostka ratowniczo-gaśnicza KP PSP w Pabianicach;
  5. Rozkłąd czasu służby: system zmianowy 24/48 godzin.

W związku z koniecznością zapewnienia właściwej obsady stanowisk w tutejszej komendzie zastrzega się możliwość przyjęcia większej liczby kandydatów.

Wymagania konieczne

Kandydat do służby w Państwowej Straży Pożarnej musi spełniać stosownie do postanowień art. 28 ust. 1, art. 34 ust. 4 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 127) oraz rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 23 września 2021 r. w sprawie postępowania kwalifikacyjnego o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1772 ze zm.) następujące kryteria:

  • ­posiadać obywatelstwo polskie,
  • być niekaranym za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
  • korzystać w pełni z praw publicznych,
  • posiadać co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe,
  • posiadać zdolność fizyczną i psychiczną do pełnienia służby w Państwowej Straży Pożarnej – (weryfikacja w kolejnym etapie naboru do służby – orzeczenie Rejonowej Komisji Lekarskiej podległej MSWiA o przydatności do służby),
  • posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej – tzn. być po odbyciu służby wojskowej, po przeniesieniu do rezerwy  bez odbycia tej służby lub po zwolnieniu  od obowiązku służby wojskowej (nie dotyczy kobiet).

Ponadto dodatkowo wymagane jest (WARUNEK KONIECZNY):

  • posiadanie prawa jazdy kat. C.

Wymagane dokumenty

Podanie o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej – załącznik nr 1. Dla umożliwienia kontaktu z kandydatem, w podaniu powinien znajdować się numer telefonu kontaktowego i/lub adres poczty elektronicznej. Podanie oraz zawarte w nim oświadczenia muszą być własnoręcznie podpisane przez kandydata.

Termin i miejsce składania dokumentów

Dokumenty powinny być złożone w zamkniętej kopercie z napisem: „NABÓR DO SŁUŻBY – Imię i Nazwisko", w terminie do dnia 19.04.2024 roku osobiście w sekretariacie Komendy Powiatowej PSP w Pabianicach, przy ul. Kilińskiego 4, w godz. 7:30-15:30 lub przesłane listem poleconym na adres: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Pabianicach, ul. Kilińskiego 4, 95-200 Pabianice.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel. 42 225 43 00 lub 42 225 43 28.

Oferty przesłane po terminie (liczy się data wpływu, a nie stempla pocztowego) niekompletne lub niespełniające wymagań formalnych, nie będą rozpatrywane.

Numer identyfikacyjny

Po złożeniu dokumentów komisja nadaje kandydatowi numer identyfikacyjny, który będzie wykorzystywany na potrzeby postępowania kwalifikacyjnego. Numer identyfikacyjny będzie stanowić pięć ostatnich cyfr numeru PESEL kandydata, pod którym będzie następowała publikacja poszczególnych etapów postępowania kwalifikacyjnego.

Postępowanie kwalifikacyjne będzie przebiegało wg. terminarza

22.03.2024 r. ogłoszenie naboru
19.04.2024 r. do godz. 15:30 zakończenie przyjmowania ofert kandydatów
23.04.2024 r. ogłoszenie wyników I etapu postępowania kwalifikacyjnego
23.04.2024 r. ogłoszenie terminu testu sprawności fizycznej

Zasady prowadzenia naboru

Nabór do służby jest otwarty i konkurencyjny. Nabór prowadzi komisja kwalifikacyjna powołana przez Komendanta Powiatowego PSP w Pabianicach i składa się z następujących etapów:

Etap nr Nazwa
I Ocena złożonych dokumentów.
II Test sprawności fizycznej
III Sprawdzian lęku wysokości (akrofobia)
IV Ocena dokumentów kandydatów zakwalifikowanych do rozmowy kwalifikacyjnej
V Rozmowa kwalifikacyjna
VI Ustalenie zdolności fizycznej i psychicznej do pełnienia służby w PSP

 

I ETAP

Komisja kwalifikacyjna przeprowadzi ocenę złożonej przez kandydatów dokumentacji (podania o przyjęcie do służby zawierającego niezbędne oświadczenia) uwzględniając jej kompletność i zgodność ze stawianymi wymaganiami w ogłoszeniu. Nieprzedłożenie dokumentów wyszczególnionych w ogłoszeniu, a także złożenie dokumentów niekompletnych lub po wyznaczonym terminie (liczy się data wpływu aplikacji do komendy a nie stempla pocztowego) będzie skutkowało odrzuceniem kandydata w I etapie postępowania kwalifikacyjnego.

II ETAP

Kandydat przystępujący do testu sprawności fizycznej zobowiązany jest do przedstawienia zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do przystąpienia do testu sprawności fizycznej, wystawionego nie wcześniej niż 30 dni przed dniem przedmiotowego testu – załącznik nr 3.

Test sprawności fizycznej dla kandydatów (mężczyzn i kobiet) obejmuje:

  1. podciąganie się na drążku;
  2. bieg po kopercie;
  3. próbę wydolnościową (beep-test).

Kandydat może podejść do każdej z prób dwukrotnie. Podejście drugie może nastąpić wyłącznie w dniu w którym przeprowadzono pierwsze podejście do danej próby. Do oceny ogólnej zostaje wybrany korzystniejszy wynik podejścia uzyskany przez kandydata. Na teście sprawności fizycznej obowiązuje ubiór i obuwie sportowe bez kolców.

Podciąganie się na drążku (drążek na wysokości doskocznej)

Drążek jest umieszczony na wysokości doskocznej, pozwalającej na swobodny zwis ciała, bez dotykania podłoża. W przypadku braku możliwości doskoczenia do drążka, kandydat ma prawo do uzyskania pomocy osób przeprowadzających test sprawności fizycznej. Kandydat zajmuje pozycję w zwisie na drążku (nachwytem lub podchwytem) o ramionach wyprostowanych w stawach łokciowych. Na komendę „start” podciąga się, 
tak aby broda znalazła się powyżej drążka i wraca do pozycji wyjściowej, następnie ponawia ćwiczenie.

Oceniający głośno podaje liczbę zaliczonych podciągnięć.

Jeżeli kandydat nie wykona ćwiczenia zgodnie z opisem, np. nie podciągnie się na drążku do wymaganej pozycji lub nie wróci do zwisu na drążku o ramionach wyprostowanych w stawach łokciowych, oceniający powtarza ostatnią liczbę prawidłowo zaliczonych podciągnięć. Podczas wykonywania ćwiczenia jest dozwolona praca tułowia i nóg. Wynikiem końcowym jest liczba prawidłowo zaliczonych podciągnięć. Próbę uznaje się za zaliczoną po wykonaniu jednego pełnego podciągnięcia - uzyskanie 1 punktu.

Bieg po kopercie

Konkurencja jest przeprowadzana na polu prostokąta o wymiarach 3 x 5 m, na którym w wyznaczonych miejscach (naklejone z taśmy o szerokości 5 cm krzyże mają wymiary 20 x 20 cm) ustawia się tyczki o wysokości 160–180 cm – podstawa tyczki w całości musi zakrywać naklejony krzyż (sposób rozmieszczenia tyczek przedstawia rysunek). Sposób przeprowadzenia konkurencji: kandydat na komendę „na miejsca” podchodzi do linii startu i zajmuje pozycję startową. Na komendę „start” kandydat rozpoczyna bieg zgodnie z oznaczonym na rysunku kierunkiem (A–B–E–C–D–E–A), omijając tyczki od strony zewnętrznej. Kandydat pokonuje trasę trzykrotnie. Podczas wykonywania próby obowiązuje całkowity zakaz chwytania i przytrzymywania stojących tyczek. W przypadku przewrócenia lub przesunięcia tyczki z punktu jej ustawienia, kandydat musi ją ustawić na wcześniej zajmowanym miejscu i dopiero kontynuować bieg. W przypadku nieustawienia tyczki na wcześniej zajmowanym miejscu i kontynuowaniu biegu, kandydatowi przerywa się próbę i uznaje się ją jako niezaliczoną. Kandydat może popełnić 1 falstart, kolejny go dyskwalifikuje. Wynikiem końcowym jest czas pokonania ćwiczenia, z dokładnością do 0,01 sekundy. Pomiar czasu będzie dokonywany przy pomocy ręcznych urządzeń pomiarowych (stoper). Próbę uznaje się za zaliczoną po osiągnięciu czasu poniżej 27,91 sekund - uzyskanie 1 punktu.

Grafika przedstawia sposób rozmieszczenia tyczek podczas próby: "Bieg po kopercie".

Próba wydolnościowa

Próba wydolnościowa (Beep test) polega na bieganiu między dwoma znacznikami (liniami), oddalonymi od siebie o 20 metrów w określonym, stale rosnącym tempie. Szerokość toru wynosi 1,5 m. Tempo nadaje sygnał dźwiękowy, podczas trwania którego kandydat musi znajdować się poza wyznaczoną linią dwiema nogami. Jeżeli kandydat dotrze do linii przed sygnałem, powinien zatrzymać się za nią i ruszyć do kolejnego odcinka po usłyszeniu sygnału. Koniec testu następuje w momencie, gdy kandydat dwukrotnie nie przebiegnie kolejnych 20 metrów w wyznaczonym czasie lub dwukrotnie pod rząd wystartuje do kolejnych odcinków przed sygnałem. Ostateczny wynik to liczba rozpoczętego poziomu oraz liczba pełnych przebiegniętych 20-metrówek na tym poziomie (np. 10 - 9), gdzie 10 oznacza poziom, a 9 – numer 20-metrowego odcinka. Zgodnie z załącznikiem nr 1 do Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 9 marca 2018 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu, trybu i częstotliwości przeprowadzania okresowych badań profilaktycznych badań lekarskich oraz okresowej oceny sprawności fizycznej strażaka Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2018, poz. 673). Próbę uznaje się za zaliczoną po osiągnięciu poziomu 5 - 5 - uzyskanie 1 punktu.

Tabela punktowa uzyskanych wyników w przeliczeniu na punkty stanowi załącznik nr 3 do Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 9 marca 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu, trybu i częstotliwości przeprowadzania okresowych profilaktycznych badań lekarskich oraz okresowej oceny sprawności fizycznej strażaka Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2018 poz.673).

Kandydatom do służby nie są przyznawane punkty preferencyjne w zależności od grupy wiekowej.

Test sprawności fizycznej uznaje się za zaliczony, w przypadku zaliczenia każdej z trzech prób oraz osiągnięcia wyniku końcowego dla: mężczyzn - co najmniej 50 pkt, kobiet - co najmniej 46 pkt.

W przypadku gdy liczba kandydatów, którzy zaliczyli test sprawności fizycznej, jest mniejsza od liczby stanowisk, na które jest prowadzony nabór, obniża się minimalny do osiągnięcia wynik końcowy testu sprawności fizycznej do 41 pkt.

III ETAP

Sprawdzian lęku wysokości (akrofobia) uznaje się za zaliczony, jeżeli asekurowany kandydat samodzielnie wszedł na wysokość 20 m na drabinę ustawioną pod kątem 75° i zszedł z niej. Kandydat ma prawo do jednej próby.

IV ETAP

Kandydat zakwalifikowany do rozmowy kwalifikacyjnej zobowiązany jest dostarczyć do siedziby Komendy Powiatowej PSP w Pabianicach, przy ul. Kilińskiego 4, 95-200 Pabianice:

  1. kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, o ile wcześniej kandydat pozostawał w stosunku pracy lub służby;
  2. kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, wyszkolenie lub posiadane umiejętności;
  3. zaświadczenie o udziale w działaniach ratowniczo-gaśniczych lub ćwiczeniach organizowanych przez jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej, o ile kandydat jest członkiem ochotniczej straży pożarnej – załącznik nr 2.

Preferencje, za które obligatoryjnie są przyznawane punkty:

  1. szkolenie podstawowe w zawodzie strażak – 20 punktów;
  2. posiadanie tytułu zawodowego technik pożarnictwa – 25 punktów;
  3. posiadanie tytułu zawodowego inżynier pożarnictwa – 30 punktów;
  4. posiadanie tytułu zawodowego inżynier i dyplomu ukończenia w Szkole Głównej Służby Pożarniczej studiów w zakresie inżynierii bezpieczeństwa w specjalności inżynieria bezpieczeństwa pożarowego, wydanego do dnia 30 września 2019 r., lub studiów na kierunku inżynieria bezpieczeństwa w zakresie bezpieczeństwa pożarowego, wydanego po dniu 30 września 2019 r. lub dyplomu ukończenia w Akademii Pożarniczej studiów na kierunku inżynieria bezpieczeństwa w zakresie inżynieria bezpieczeństwa pożarowego – 15 punktów;
  5. uzyskanie kwalifikacji ratownika, o których mowa w art. 13 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 882, 2112 i 2401 oraz z 2021 r. poz 159, 1559 i 1641)– 5 punktów;
  6. uprawnienia do wykonywania zawodu ratownika medycznego, o których mowa w art. 10 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym – 15 punktów;
  7. wyszkolenie pożarnicze w ochotniczej straży pożarnej – ukończone SP – 5 punktów;
  8. wyszkolenie pożarnicze w ochotniczej straży pożarnej – ukończone SP+RT – 10 punktów;
  9. wyszkolenie pożarnicze w ochotniczej straży pożarnej – ukończone SP+RT+RW – 15 punktów;
  10. wyszkolenie pożarnicze w ochotniczej straży pożarnej – ukończone SP według programu z dnia 17 listopada 2015 r. – 15 punktów;
  11. ukończone liceum ogólnokształcące lub technikum w klasie, w której były nauczane przedmioty dotyczące funkcjonowania ochrony przeciwpożarowej, dla których zostały opracowane w szkole programy  nauczania włączone do szkolnego zestawu programów nauczania – 5 punktów;

Preferencje, za które są przyznawane dodatkowe punkty:

  1. prawo jazdy kat. C+E – 10 punktów;
  2. prawo jazdy kat. D – 5 punktów;
  3. uprawnienia operatora bezzałogowego statku powietrznego – 5 punktów;
  4. uprawnienia płetwonurka minimum KDP/CMAS P1 lub równorzędne innej organizacji – 5 punktów;
  5. patent sternika motorowodnego – 5 punktów;

Sposób liczenia punktów:

  1. za kwalifikacje wymienione w pkt 1–3 przyznaje się punkty jedynie z jednego tytułu, z wyższą wartością punktową;
  2. za kwalifikacje wymienione w pkt 5 i 6 przyznaje się punkty jedynie z jednego tytułu, z wyższą wartością punktową;
  3. za kwalifikacje wymienione w pkt 7–10 przyznaje się punkty jedynie z jednego tytułu, z wyższą wartością punktową;
  4. za kwalifikacje wymienione w pkt 7–10 przyznaje się punkty jedynie w przypadku potwierdzenia przez właściwego dla działalności ochotniczej straży pożarnej komendanta powiatowego (miejskiego)  Państwowej Straży Pożarnej aktywnego członkostwa przez udokumentowany udział w co najmniej dwóch zdarzeniach – w działaniach ratowniczo-gaśniczych lub ćwiczeniach organizowanych przez jednostkę organizacyjną Państwowej Straży Pożarnej (w okresie jednego roku poprzedzającego datę publikacji ogłoszenia, tj. terminu składania dokumentów, o których mowa w § 5 ust. 1 rozporządzenia);
  5. w przypadku posiadania przez kandydata kwalifikacji wymienionych w pkt 12 i 13 punkty sumuje się;
  6. za kwalifikacje wymienione w pkt 14 przyznaje się punkty jedynie w przypadku posiadania orzeczenia lotniczo-lekarskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego;
  7. za kwalifikacje wymienione w pkt 15 przyznaje się punkty jedynie w przypadku posiadania uprawnień przez okres co najmniej 1 roku.

Wyjaśnienie użytych skrótów:

  1. SP – szkolenie podstawowe strażaków-ratowników ochotniczej straży pożarnej;
  2. RT – szkolenie z zakresu ratownictwa technicznego dla strażaków-ratowników ochotniczej straży pożarnej;
  3. RW – szkolenie strażaków-ratowników ochotniczej straży pożarnej z zakresu działań przeciwpowodziowych oraz ratownictwa na wodach.

V ETAP

Podczas rozmowy kwalifikacyjnej ocenie podlega:

  1. autoprezentacja kandydata, w tym wskazanie zainteresowań, doświadczeń i osiągnięć oraz oczekiwań związanych ze służbą w Państwowej straży Pożarnej;
  2. kompetencje społeczne niezbędne do służby w Państwowej Straży Pożarnej oraz ich wpływ na motywację kandydata do podjęcia służby w Państwowej straży Pożarnej;
  3. umiejętność komunikacji, w tym przekazywania, odbierania i rozumienia informacji oraz jasnego i wyrazistego formułowania wypowiedzi.

Po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej każdy z członków komisji odrębnie ocenia kandydata. Maksymalna liczba punktów możliwa do przyznania przez członka komisji za każdy z elementów wynosi 10. Liczbę punktów uzyskanych w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej ustala się na podstawie średniej arytmetycznej liczby punktów przyznanych przez członków komisji z dokładnością do jednego miejsca po przecinku. Pozytywny wynik z rozmowy kwalifikacyjnej osiąga kandydat, który uzyska co najmniej 16 punktów.

OCENA KOŃCOWA – suma punktów uzyskanych podczas procesu kwalifikacyjnego zostanie opublikowana na stronie internetowej Komendy Powiatowej PSP w Pabianicach (https://www.gov.pl/web/kppsp-pabianice/sluzba-i-praca) oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie tut. Komendy.

Terminy poszczególnych etapów naboru oraz numery identyfikacyjne zakwalifikowanych kandydatów zostaną ogłoszone w oddzielnych komunikatach.

VI ETAP

Kandydatów, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów, z uwzględnieniem liczby stanowisk, na które jest prowadzony nabór do służby w Państwowej Straży Pożarnej, kieruje się do komisji lekarskiej podległej ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych w celu orzeczenia zdolności fizycznej i psychicznej do pełnienia służby w Państwowej Straży Pożarnej.

W przypadku gdy komisja lekarska podległa ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych orzeknie, że kandydat jest niezdolny do służby w Państwowej Straży Pożarnej, na badania kieruje się kolejnego kandydata z najwyższą liczbą punktów uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym.

Nie stawienie się kandydata na komisji lekarskiej, wyklucza go z procesu rekrutacji.

Informacja o naborze do służby w KP PSP w Pabianicach zostanie umieszczona

  1. na tablicy ogłoszeń w siedzibie KP PSP w Pabianicach, ul. Kilińskiego 4;
  2. na stronie internetowej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Pabianicach (https://www.gov.pl/web/kppsp-pabianice/sluzba-i-praca);
  3. stronie internetowej BIP – Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Pabianicach;
  4. w Powiatowym Urzędzie Pracy w Pabianicach.

Ważne informacje:

  1. Przed przystąpieniem do każdego z etapów naboru (testy, sprawdzian lęku wysokości, rozmowa kwalifikacyjna) kandydat jest zobowiązany okazać komisji dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość.
  2. Kandydaci w postępowaniu kwalifikacyjnym zobowiązani są do śledzenia informacji o przebiegu naboru na stronie internetowej KP PSP w Pabianicach lub na tablicy ogłoszeń w siedzibie Komendy, gdzie będą publikowane informacje na temat ewentualnych zmian w przebiegu naboru lub kandydatów zakwalifikowanych do dalszych etapów. 
  3. Kandydat może przystąpić do danego etapu tylko i wyłącznie w dniu, kiedy dany etap został zaplanowany.
  4. Na kandydatów, którzy nie zgłosili się w czasie przeprowadzania testów, komisja czeka do 15 minut po zakończeniu próby przez ostatniego kandydata. Nie przystąpienie przez kandydata do próby w wyznaczonym terminie jest równoznaczne z jego wykluczeniem z dalszego postępowania rekrutacyjnego.
  5. Nieodebranie dokumentów osób niezakwalifikowanych do kolejnego etapu w terminie 14 dni od ogłoszenia wyników spowoduje ich zniszczenie. Dokumenty kandydata wyłonionego w naborze zostaną dołączone do jego akt osobowych.
  6. Wszystkie testy sprawnościowe odbywają się na własną odpowiedzialność kandydata. Komenda zastrzega sobie, że z tytułu ewentualnego wypadku podczas prowadzonych testów nie będzie ponosić żadnych konsekwencji finansowych ani prawnych. Dlatego też wskazanym jest posiadanie wykupionej polisy ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej "RODO") informujemy, że:

  1. Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest:
    Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Pabianicach (95-200 Pabianice, ul. Kilińskiego 4, tel. 42 225 43 00, fax. 42 225 54 326, e-mail: pabianice@lodzkie.straz.gov.pl). 
  2. W Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych: 90-521 Łódź, ul. Wólczańska 11/113,  tel. 42 63 15 155, fax. 42 63 15 208, e-mail: iod@lodzkie.straz.gov.pl).
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu prowadzenia obecnego naboru do służby wraz z przeprowadzeniem postępowania kwalifikacyjnego, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) i c) RODO, ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks Pracy oraz ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej.
  4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres obecnego naboru, zgodnie z przepisami prawa dotyczącymi archiwizacji.
  5. Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
  6. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531-03-00, fax. 22 531-03-01, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl) jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie narusza przepisy RODO.
  7. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa, a w pozostałym zakresie dobrowolne. Odmowa podania danych obligatoryjnych spowoduje nie objęcie Pani/Pana procesem naboru.
  8. Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.

Wymagania stawiane kandydatom do służby w Państwowej Straży Pożarnej opracowano na podstawie:

  1. Ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 roku o Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2024 poz. 127)
  2. Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 marca 2018 roku w sprawie postępowania kwalifikacyjnego w stosunku do kandydatów ubiegających się o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1772 ze zm.)
  3. Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 października 2005 roku w sprawie zakresu, trybu i częstotliwości przeprowadzania okresowych badań profilaktycznych badań lekarskich oraz okresowej oceny sprawności fizycznej strażaka Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2005, poz. 2191 ze zm.).    

Materiały

Ogłoszenie o naborze (PK.1110.1.2024)
Ogłoszenie​_o​_naborze.docx 0.42MB
Ogłoszenie o naborze (PK.1110.1.2024) - SKAN
Ogłoszenie​_o​_naborze​_SKAN.pdf 0.37MB
Załącznik nr 1 - podanie o przyjęcie do służby
Załącznik​_nr​_1​_-​_podanie​_o​_przyjecie​_do​_sluzby.docx 0.03MB
Załącznik nr 2 - zaświadczenie o udziale w działaniach ratowniczych lub ćwiczeniach
Załącznik​_nr​_2​_-​_zaswiadczenie​_o​_udziale​_w​_dzialaniach​_lub​_cwiczeniach.docx 0.02MB
Załącznik nr 3 - zaświadczenie lekarskie
Załącznik​_nr​_3​_-​_zaswiadczenie​_lekarskie.docx 0.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
25.03.2024 10:54 Bartosz Angiel
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Samodzielne stanowisko pracy ds. kadrowych
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Nabór do służby (PK.1110.1.2024) 1.0 25.03.2024 10:54 Bartosz Angiel

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}