Skargi i wnioski
Rozpatrywanie skarg i wniosków
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Wołominie przyjmuje interesantów w sprawach skarg, wniosków, zażaleń i odwołań w każdy poniedziałek w godz. od 1300 do godz. 1600. Podczas nieobecności Komendanta Powiatowego PSP, jego zadania i kompetencje w sprawie skarg i wniosków realizuje Zastępca Komendanta Powiatowego PSP. Wnioski złożone na piśmie rozpatrywane są w trybie i na zasadach określonych w Dziale VIII Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
Opłaty
Wnioski obywateli w sprawie naruszenia przepisów przeciwpożarowych zwolnione są z opłaty skarbowej.
Czas rozpatrzenia wniosku
Wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie jednego miesiąca. W przypadku szczególnej zawiłości sprawy, gdy nie jest możliwe załatwienie wniosku w wyżej określonym terminie, powiadamia się wnioskodawcę o czynnościach podjętych w celu załatwienia wniosku. Prowadzone postępowanie kończy się w terminie 2 miesięcy.
Tryb odwoławczy
Wnioskodawcy w przypadku nie załatwienia wniosku w wyżej określonym terminie lub niezadowolonemu ze sposobu jego rozpatrzenia służy prawo wniesienia skargi do Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie, ul. Polna 1, Warszawa. Wnioski, w stosunku do których Państwowa Straż Pożarna nie jest organem właściwym do ich rozpatrzenia, przekazywane są w terminie 7 dni właściwemu organowi, o czym zawiadamia się równocześnie wnioskodawcę.