W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Globalne platformy wspierają rynek mediów. Ze wsparcia mogą skorzystać także polskie media.

20.04.2020

Kwotą 3 mln dolarów Facebook wesprze, za pośrednictwem Facebook Journalism Project i we współpracy z European Journalism Centre, europejskie media działające w krajach w największym stopniu dotkniętych w koronawirusem.

Facebook chce wspomóc wydawców realizujących rozmaite projekty związane z pandemią. Wsparcie jest dostępne także dla mediów w Polsce.

Wcześniej koncern Facebook zadeklarował przeznaczenie kwoty 100 mln dolarów na wsparcie mediów w formie grantów oraz na wydatki reklamowe, dzięki którym wydawcy mają ograniczać straty finansowe związane z pandemią koronawirusa.

Koncern Google zapowiedział uruchomienie Dziennikarskiego Funduszu Ratunkowego, który ma wesprzeć finansowo lokalne media dotknięte kryzysem koronawirusa, a jednocześnie dostarczające rzetelne informacje na temat pandemii.

Dziennikarski Fundusz Ratunkowy, uruchomiony przez Google ma wesprzeć finansowo lokalne media dotknięte kryzysem koronawirusa. Małe i średnie redakcje, w tym także działające w Polsce, mogą otrzymać od kilku do kilkudziesięciu tysięcy dolarów wsparcia po spełnieniu warunków wymaganych w aplikacji. Zgłoszenia są przyjmowane do 30 kwietnia 2020 roku.

Fundusz jest przeznaczony dla redakcji, które dostarczają oryginalne wiadomości społecznościom lokalnym w czasie kryzysu koronawirusa. Przekazane kwoty będą się wahać od kilku tysięcy dolarów dla mniejszych redakcji do kilkudziesięciu tysięcy dolarów dla większych organizacji, w zależności od regionu, w którym działają.

Wcześniej, pod koniec marca, koncern Google zadeklarował pomoc o wartości przekraczającej 800 mln dol. Pieniądze w formie grantów reklamowych otrzymają Światowa Organizacja Zdrowia, odpowiednie rządowe instytucje oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, także w Polsce.

Zgodnie z marcową zapowiedzią małe i średnie przedsiębiorstwa korzystające z reklam Google otrzymają łącznie 340 mln dol. na wsparcie działań reklamowych i docieranie do klientów w trudnych warunkach związanych z pandemią. Google zapewnia, że dodatkowe środki do wykorzystania pojawią się na kontach reklamowych wszystkich MŚP, w tym polskich, które w ciągu ostatniego roku używały jego platform reklamowych.

Z kolei instytucje badawcze i naukowcy, którzy pracują nad szczepionkami lub lekami na koronawirusa, otrzymają dostęp do infrastruktury obliczeniowej Google Cloud i będą mogli skorzystać z grantu o wartości 20 mln dol., co ma pomóc im w analizie danych i przyspieszeniu badań.

Źródło:

Wirtualnemedia.pl

{"register":{"columns":[]}}