W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Komunikat KRRiT w związku z informacją z 4 marca 2021 r. o interwencji Rzecznika Praw Dziecka u ministra kultury w sprawie reklam w programach dla dzieci

04.03.2021

W związku z zaniepokojeniem wyrażonym przez Rzecznika Praw Dziecka Mikołaja Pawlaka w apelu do ministra kultury Piotra Glińskiego w sprawie uwag KRRiT, dotyczących implementacji unijnej dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych, KRRiT informuje.

Komunikat KRRiT, w tle kółka ze znaku geograficznego KRRiT

W ramach trwających konsultacji społecznych i międzyresortowych, już w piśmie z 26 lutego 2021 r. do Sekretarza Komitetu ds. Europejskich w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Rada przekazała dodatkowe uwagi modyfikujące dotychczasowy projekt.

 

Propozycja KRRiT w sprawie przerywania reklamami programów dla dzieci, dotyczyła audycji dłuższych niż 30 min., a więc w większości fabularnych filmów familijnych, nie posiadających ograniczeń wiekowych i skierowanych do całych rodzin.            

Wyrażając swoje stanowisko KRRiT wskazywała, że całkowite pozbawianie nadawców możliwości przerywania audycji dla dzieci reklamami, uniemożliwia im pozyskiwanie środków finansowych na zakup licencji na nadawanie atrakcyjnych filmów fabularnych dla tej grupy odbiorców.

Obecne przepisy ustawiają polskich nadawców w niekorzystnej pozycji konkurencyjnej wobec tzw. nadawców zdelokalizowanych, podlegających jurysdykcji w innych państwach europejskich, a których działalność na rynku reklamowym nie jest w ten sposób ograniczana.

Dlatego też KRRiT doprecyzowała swoje rekomendacje i zaproponowała, aby przepis uzyskał brzmienie: „Dozwolone jest przerywanie, w celu nadania reklamy filmu będącego audycją dla dzieci, który trwa dłużej niż godzinę.”

{"register":{"columns":[]}}