W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Program Telemetria Polska – wideokonferencja ze stroną rynkową, prezentacja „Założeń zintegrowanego pomiaru konsumpcji mediów w Polsce”

01.04.2020

30 marca 2020 roku, odbyła się wideokonferencja z udziałem Przewodniczącego KRRIT Witolda Kołodziejskiego, zespołu Telemetria Polska i przedstawicieli nadawców radiowych, telewizyjnych, internetowych oraz reprezentantów Koalicji „Marketerzy dla lepszych badań”. Strona rynkowa zaprezentowała swoje założenia dotyczące nowego standardu badań konsumpcji mediów.

Dwaj mężczyźni ściskają sobie dłonie, obok otwartego laptopa i rozłożonych dokumentów.

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz zespół Telemetria Polska z dużą satysfakcją przyjęli fakt przedstawienia głównych postulatów rynku co do kształtu nowego standardu badań. Zwrócono jednak uwagę, że ze względu na ogólny charakter oraz brak jednolitego stanowiska w kilku kwestiach, zaprezentowane założenia wymagają uszczegółowienia.

Zespół Telemetria Polska wyszedł z propozycją dalszych, intensywnych  prac nad konkretnymi kwestiami w grupach roboczych i  w  trzech blokach  tematycznych : organizacyjnego , do spraw technologii, oraz rekrutacji i badania założycielskiego. Strony wspólnie ustaliły, że będą dalej współpracować oraz, że kolejne spotkanie w formule wideokonferencji, odbędzie się w kolejnym tygodniu.

Zgodnie z harmonogramem prac przyjętym przez zespół Telemetrii Polskiej, do końca drugiego kwartału powinny zostać wypracowane założenia i rekomendacje do budowy prototypu. Zgodnie z umową zawartą między KRRiT i Instytutem Łączności – Państwowym Instytutem Badawczym,  na początku trzeciego kwartału 2020 roku, rozpocznie się budowa prototypu panelu badawczego.

Program Telemetria Polska zakłada panel telemetryczny oparty na 26 tys. respondentów. Jednoźródłowy pomiar telewizji, radia i Internetu obejmie zarówno pomiar konsumpcji mediów w domu jak i na urządzeniach przenośnych. Dodatkowo, w ramach projektu, ma być uruchomiony panel RPD oparty docelowo o 11 milionów gospodarstw domowych.

Ważnym aspekt badania będzie jednoźródłowość danych co oznacza, że informacje o konsumpcji różnych mediów (Telewizja, Radio, Internet), mają pochodzić od tego samego panelisty.

{"register":{"columns":[]}}