W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Telemetria Polska - uzgodniono wspólne stanowisko rynku w sprawie koncepcji Badania Założycielskiego

06.11.2020

Trwające, na wniosek Przewodniczącego KRRiT, od kilku miesięcy ustalenia, zakończyły się sformułowaniem wspólnego stanowiska rynku w sprawie koncepcji Badania Założycielskiego.

Dwaj mężczyźni ściskają sobie dłonie, obok otwartego laptopa i rozłożonych dokumentów.

Przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski oraz przedstawiciele rynku z satysfakcją obserwują integrujące rynek prace, zmierzające do stworzenia Joint Industry Committee (JIC) dedykowanego badaniom konsumpcji mediów w Polsce.

Stało się to możliwe po wielu latach starań, dzięki wspólnemu działaniu Nadawców i Marketerów, połączonych wspólną troską o transparentność i jakość badań mediów w Polsce. Dzięki ich pracy powstały „Założenia zintegrowanego pomiaru konsumpcji mediów w Polsce”. W dokumencie znalazły się podstawowe oczekiwania strony rynkowej wobec metodologii oraz przebiegu procesu zmierzającego do ustanowienia nowego standardu badania konsumpcji mediów.

KRRiT, jako partner w tym procesie, przeprowadziła konsultacje i przygotowała koncepcję Badania Założycielskiego, którą opracowała w porozumieniu ze stroną rynkową. 

Projekt będzie realizowany na próbie 30 tysięcy gospodarstw (62 tysiące wywiadów indywidualnych).

W założeniu badanie ma być źródłem danych będących podstawą próby i uniwersów dla Panelu Rynkowego jak i dla wszystkich pozostałych źródeł danych mediowych na rynku polskim. KRRiT w ramach programu Telemetria Polska chce też służyć ekspertyzami i rekomendacjami definicji wskaźników używanych na rynku, badaniami pomocniczymi, testowaniem mierników i technologii oraz innymi przedsięwzięciami, takimi jak fuzje i integracje baz danych oraz wykorzystanie big data.

W ramach programu Telemetria Polska, w minionym roku, toczyły się eksperymenty badawcze realizowane w ramach umowy z Instytutem Łączności – PIB. Zbudowano ponad tysięczny panel, na którym prowadzone są obecnie eksperymenty rekrutacyjne oraz testy technologii. Panel jest stale rozbudowywany.

Uruchamiany jest także panel RPD, mogący do końca roku przetwarzać dane nawet 6 milionów gospodarstw domowych. Celem prac badawczo-rozwojowych, realizowanych we współpracy z NASK-PIB, jest stworzenie standardu korzystania z danych RPD na polskim rynku telewizyjnym.

Przewodniczący KRRiT - Witold Kołodziejski wyraża nadzieję, że już wkrótce powstanie JIC, który w imieniu całego rynku, współdziałając z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji, wdroży proces ustanawiania nowego standardu badań mediowych w Polsce.

Marketers & Media Agencies Committee (M&MAC), czyli reprezentacja marketerów i agencji mediowych, powołana do życia przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (IAA Polska) i Stowarzyszenie Agencji Reklamowych (SAR), a także MOC TV, Komitet Badań Radiowych i Polskie Badania Internetu zgodnie uważają, że w/w działania KRRiT są zgodne z ich oczekiwaniami i przysłużą się rynkowi badań w Polsce.

Wszystkie wymienione organizacje  zadeklarowały wolę współpracy i współdziałania z KRRiT w procesie pracy nad jednoźródłowym badaniem mediów w Polsce.

{"register":{"columns":[]}}