Tekst łatwy do czytania (ETR)

INFORMACJA O KOMENDZIE WOJEWÓDZKIEJ PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W KATOWICACH

 KW PSP w Katowicach

To jest budynek Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej 
w Katowicach, w skrócie Komenda.
Wejście do Komendy jest od ulicy Wita Stwosza 36.    

 

 

 

 

Szefem Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej jest Zdjęcie portretowe przedstawia śląskiego komendanta wojewódzkiego PSP st. bryg. Damiana Legierskiego w mundurze wyjściowym z dystyngcjami i ze sznurem galowym
Pan Komendant Damian Legierski. Komendant kontroluje działania 
jednostek Państwowej Straży Pożarnej województwa śląskiego. 
Komendant dba o ochronę przeciwpożarową w województwie śląskim.

Komendant dba o to, żeby wszyscy strażacy wykonywali dobrze swoją służbę.
Panu Komendantowi pomagają Zastępcy Komendanta i inni strażacy. 
Komenda podzielona jest na wydziały, które zajmują się różnymi sprawami. 

 

Czym zajmują się strażacy?

Strażacy pracują w dzień i w nocy.Rysunek narysowany w sposób komiksowy. W żółto -czerwonej kolorystyce, scenka przedstawiająca kolizję drogową.. Na piwerwszym planie dwóch strażaków odróconych plecami. Na ubraniach specjalnych napis straż. Na głowach mają hełmy czerwone. Przed nimi żółty samochód osobowy z uszkodzoną maską i samochód pożarniczy czerowny.
Strażacy na służbie mają dużo obowiązków. 
Gaszą pożary i ratują ludzi w wypadkach samochodowych. 
Pomagają lekarzom w czasie epidemii. 
Ratują zagrożone zwierzęta.

 


Strażacy robią jeszcze inne rzeczy. Sprawdzają czy budynki są 
bezpieczne przed pożarem i czy w razie wybuchu pożaru można 
z nich szybko uciec.Rysunek narysowany w sposób komiksowy. W żółto -czerwonej kolorystyce, scenka przedstawiająca cztery osoby siedzące na krzesłach po prawej i lewej stronie. Na środku stoi osoba, która wskazuje na tablicę stojącą na stojaku. Na tablicy narysowane są płomienie.

Szkolą strażaków i strażaków ochotników oraz osoby odpowiedzialne 
za bezpieczeństwo pożarowe w zakładach pracy.

Sprawdzają sprzęt i umiejętności strażaków  
z mniejszych jednostek.

Strażacy uczą dzieci i młodzież jak bezpiecznie zachowywać się 
w różnych sytuacjach, co zrobić w razie pożaru, burzy lub powodzi.    

 

Budynek Komendy Wojewódzkiej 
Państwowej Straży Pożarnej Zdjęcie przedstawia wejście do budynku Komendy Wojewódzkiej PSP. widoczne schody weściowe i okna w budynku.
w Katowicach.

Do budynku Komendy możesz wejść od 
ulicy Wita Stwosza 36. 
Na wejściu przywita Ciebie 
pracownik, który pomoże załatwić 
sprawę.

Kontakt z pracownikami Komendy

Aby załatwić sprawę w Komendzie:

zadzwoń pod numer +48 47 851 5110Rysunek przedstwiwjący szkic aparatu telefonicznego

wyślij faks pod numer +48 47 851 5115

 

napisz wiadomość i wyślij ją na adres 
  e-mailowy: kancelaria@kw.sl.straz.gov.pl

napisz pismo i wyślij je na adres:Rysynek przedstawiający kopertę z widocznym w niej włożonym dokumentem. Rysunek symbolizuje pocztę mailową

  Komenda Wojewódzka 
  Państwowej Straży Pożarnej w Katowicach
  ul. Wita Stwosza 36
  40-042 Katowice

napisz pismo i wyślij je za pomocą platformy e-PUAP:  skrytka ESP 

ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma 
Usług Administracji Publicznej. 
Do tego sposobu musisz mieć Internet 
i swoje konto w ePUAP.

Rysunek przedstawia strażaka w ubraniu specjalnym w kolorze piaskowym. Na głowie ma czerwony hełm

Możesz też przyjść do Komendy i spotkać się 
z pracownikiem w godzinach pracy Komendy.
Komenda jest otwarta w dni robocze 
w godzinach od 7.30 do 15.30.

Zadzwoń najpierw pod numer +48 47 851 5110,
aby umówić wizytę.

Wszystkie informacje o Komendzie można znaleźć na stronach internetowych: https://www.gov.pl/web/kwpsp-katowice,
https://www.gov.pl/web/kwpsp-katowice/mapa-strony?show-bip=true
     

Grafika: "Moja wiedza na temat straży pożarnej" Bartosz Józefowicz, Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną, Biblioteka Self-Adwokata

    
    
    
    

    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    


 

{"register":{"columns":[]}}