KLAUZULA INFORMACYJNA (ogólna) dot. przetwarzania danych osobowych w KW PSP w Opolu.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 zwanej dalej RODO informuję, że:
1. Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest Opolski Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej (ul. płk. poż. Zdzisława Filingiera 1, 45-005 Opole). Kontakt z Administratorem - tel. 47 861 70 01, fax. 48 47 861 70 80, adres poczty elektronicznej: sekretariat@psp.opole.pl, skrzynka doręczeń elektronicznych: AE:PL-95021-68250-RURFC-30.
2. W Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych. Szczegółowe dane inspektora znajdują się na stronie internetowej KW PSP w Opolu, w zakładce Inspektor Ochrony Danych (Co robimy - Ochrona Danych Osobowych - Inspektor Ochrony Danych). Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej: iod@psp.opole.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wypełniania obowiązków (w zależności od przedmiotu/tematu sprawy):
a) wynikających z zawartej umowy/porozumienia lub do podjęcia niezbędnych działań przed jej zawarciem na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
b) prawnych, ciążących na Administratorze, w tym również innych niezbędnych do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą lub innych osób, a także zadań niezbędnych do wykonywania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ,lit. d i/lub lit. e RODO, w szczególności w ramach działań takich jak:
- prowadzenie rejestru korespondencji przychodzącej i wychodzącej,
- rozpatrywanie spraw, wniosków, skarg, zażaleń zgodnie z właściwością rzeczową,
- rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń,
- organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczych w czasie pożarów, klęsk żywiołowych lub likwidacji miejscowych zagrożeń, w tym obsługa zgłoszeń alarmowych, także z wykorzystaniem Systemu Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej (SWD PSP),
- wykonywanie pomocniczych specjalistycznych czynności ratowniczych w czasie klęsk żywiołowych lub likwidacji miejscowych zagrożeń przez inne służby ratownicze,
- kształcenie kadr dla potrzeb jednostek ochrony przeciwpożarowej,
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów przeciwpożarowych,
- zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia przez Administratora.
4. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane także na podstawie zgody udzielonej przez osobę, której dane dotyczą, w szczególności podczas inicjowania przedsięwzięć w zakresie kultury i wiedzy pożarniczej lub w sytuacjach wynikających z inicjatywy osoby, której dane dotyczą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
5. Pani/Pana dane osobowe pozyskiwane są bezpośrednio od Pani/Pana, a także od osoby, której dotyczy przedmiot działań jednostek ochrony przeciwpożarowej, właściwych jednostek lub urzędów, od Stron zawartych umów/porozumień lub źródeł publicznie dostępnych.
6. Kategorie przetwarzanych danych osobowych wynikają wprost z przepisów prawa i/lub celu przetwarzania przy zachowaniu zasady adekwatności.
7. Państwowa Straż Pożarna przetwarza dane osobowe także w ramach współadministrowania podczas przetwarzania danych osobowych. Zasadnicza treść uzgodnień współadministratorów publikowana jest na stronie internetowej Współadministrowanie Danymi Osobowymi (Co robimy - Ochrona Danych Osobowych - Współadministrowanie Danymi Osobowymi).
8. Dane nie będą udostępniane innym odbiorcom, z wyłączeniem podmiotów do tego uprawnionych, takich jak:
a) podmioty upoważnione do odbioru danych na podstawie stosownych przepisów prawa,
b) podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie zawarte z Administratorem umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych,
c) podmioty, które przetwarzają dane osobowe niezbędne do realizacji przedmiotu zawartej z Administratorem umowy cywilno-prawnej.
9. W sytuacjach szczególnych, takich jak np. organizacja pikników, zawodów pożarniczych odbiorcami mogą być inni ich uczestnicy, środki masowego przekazu, czytelnicy stron internetowych.
10. Dane osobowe będą przechowywane:
a) przez okres wskazany w jednolitym rzeczowym wykazie akt dla jednostek Państwowej Straży Pożarnej dla poszczególnych kategorii spraw,
b) dla danych przetwarzanych w systemie SWD PSP w celu ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska przed pożarem, klęską żywiołową lub innym miejscowym zagrożeniem, uzyskanym w związku z prowadzeniem działań ratowniczych oraz obsługą zgłoszeń alarmowych, wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji zadań wynikających z ustaw z zastrzeżeniem, że podlegają przeglądowi nie rzadziej niż co 5 lat od dnia ich pozyskania,
c) przez okres nie dłuższy niż konieczny do realizacji umów, o których mowa w pkt. 8c, jak również realizacji obowiązków prawnych ciążących na Zamawiającym.
11. Przysługuje Pani/Panu, zgodnie z zapisami RODO, prawo do:
a) żądania od Administratora dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
b) wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Urząd Ochrony Danych Osobowych - https://www.uodo.gov.pl/pl/p/kontakt.
12. Osoba występująca z żądaniem na podstawie prawa dostępu określonego w art. 15 RODO w związku z przeprowadzonymi działaniami ratowniczymi obowiązana jest do podania informacji o okolicznościach zdarzenia, którego to żądanie dotyczy, w tym daty i miejsca zdarzenia oraz numeru telefonu, z którego zostało wykonane połączenie dotyczące powiadomienia o zdarzeniu.
13. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
14. W sytuacji określonych przepisami prawa, gdzie podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub dobrowolnym ale niezbędnym do realizacji celu, nie podanie prawidłowych danych skutkuje brakiem możliwości załatwienia sprawy.
15. Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanego podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i ust. 4 RODO.
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w związku z określonymi czynnościami znajdują się w dedykowanych klauzulach informacyjnych, zamieszczonych poniżej.
Materiały
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych w związku z przyjmowaniem zgłoszeń i prowadzeniem działań ratowniczych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej.Klauzula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych_osobowych_w_zwiazku_z_przyjmowaniem_zgloszen_i_prowadzeniem_działan_ratowniczych_przez_jednostki_ochrony_przeciwpozarowej.pdf 0.11MB Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych osób reprezentujących kontrahenta/stronę umowy lub porozumienia oraz osób wyznaczonych do współpracy i kontaktów w ramach realizacji umowy/porozumienia.
Klauzula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych_osobowych_osob_reprezentujacych_kontrahenta_strone_umowy_lub_porozumienia_oraz_osob_wyznaczonych_do_wspolpracy_i_kontaktow_w_ramach_realizacji_umowy_porozumienia.pdf 0.10MB Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych w związku z monitoringiem wizyjnym obiektów i terenu KW PSP w Opolu.
Klauzula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych_w_zwiazku_z_monitoringiem_wizyjnym_obiektow_i_terenu_KWPSP_w_Opolu.pdf 0.11MB Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osób w ramach załatwiania spraw w trybie administracyjnym.
Klauzula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych_osob_w_ramach_zalatwiania_spraw_w_trybie_administracyjnym.pdf 0.17MB Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych rzeczoznawców ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych.
Klauzula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych_rzeczoznawcow_ds_zabezpieczen_ppoz.pdf 0.14MB Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osób składających w KW PSP w Opolu wnioski o udostępnienie informacji publicznej.
Klauzula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych_osob_składajacych_w_KW_PSP_wnioski_o_udostepnienie_informacji_publicznej.pdf 0.10MB Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych osób ubiegających się o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej lub zgłaszających brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, a także osób ubiegających się o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Klauzula_informacyjna_dot_danych_osobowych_osob_ubiegajacych_sie_o_zapenienie_dostepnosci.pdf 0.19MB Klauzula informacyjna dla osób ubiegających się o świadczenia z Funduszu Socjalnego Emerytów i Rencistów (FSEiR) PSP województwa opolskiego oraz ich rodzin.
Klauzula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych_osob_korzystających_z_funduszu_socjalnego.pdf 0.15MB Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych w związku z wyrażaniem zgody na utrwalanie i rozpowszechnianie wizerunku dziecka.
Klauzula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych_osobowych_w_zwiazku_z_utrwalaniem_i_rozpowszechnianiem_wizerunku_dziecka.pdf 0.12MB
- Pierwsza publikacja:
- 17.10.2023 12:59 Tomasz Tuła
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Gabriela Brewka-Chudoba
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Klauzule Informacyjne | 21.0 | 09.09.2025 22:34 Tomasz Tuła |
| Klauzule Informacyjne | 20.0 | 19.08.2025 11:56 Tomasz Tuła |
| Klauzule Informacyjne | 19.0 | 31.07.2025 13:01 Tomasz Tuła |
| Klauzule Informacyjne | 18.0 | 03.07.2025 07:33 Tomasz Tuła |
| Klauzule Informacyjne | 17.0 | 13.06.2025 08:05 Tomasz Tuła |
| Klauzule Informacyjne | 16.0 | 22.05.2025 09:33 Tomasz Tuła |
| Klauzule Informacyjne | 15.0 | 21.05.2025 13:49 Tomasz Tuła |
| Klauzule Informacyjne | 14.0 | 12.02.2025 12:23 Tomasz Tuła |
| Klauzule Informacyjne | 13.0 | 10.02.2025 08:52 Tomasz Tuła |
| Klauzule Informacyjne | 12.0 | 06.02.2025 13:39 Tomasz Tuła |
| Klauzule Informacyjne | 11.0 | 04.02.2025 09:57 Tomasz Tuła |
| Klauzule Informacyjne | 10.0 | 04.02.2025 09:53 Tomasz Tuła |
| Klauzula Informacyjna (RODO) | 9.0 | 22.01.2025 08:17 Tomasz Tuła |
| Klauzula Informacyjna (RODO) | 8.0 | 12.11.2024 12:55 Tomasz Tuła |
| Klauzula Informacyjna (RODO) | 7.0 | 12.11.2024 09:25 Tomasz Tuła |
| Klauzula Informacyjna (RODO) | 6.0 | 12.11.2024 09:22 Tomasz Tuła |
| Klauzula Informacyjna (RODO) | 5.0 | 25.07.2024 08:35 Tomasz Tuła |
| Klauzula Informacyjna (RODO) | 4.0 | 19.10.2023 08:49 Tomasz Tuła |
| Klauzula Informacyjna (RODO) | 3.0 | 19.10.2023 08:47 Tomasz Tuła |
| Klauzula Informacyjna (RODO) | 2.0 | 17.10.2023 13:00 Tomasz Tuła |
| Klauzula Informacyjna (RODO) | 1.0 | 17.10.2023 12:59 Tomasz Tuła |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP