W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ełk kontynuuje modernizację taboru autobusowego z pomocą NFOŚiGW

12.04.2023

5 autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą wyjedzie na ulice w Ełku już na początku 2025 r. – zostaną zakupione z dofinansowaniem Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Udzielone 12,2 mln zł dotacji z programu Zielony Transport Publiczny pokryje ponad 70 % kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia.

Podpisanie umowy w siedzibie NFOŚiGW

Zakupione pojazdy o napędzie elektrycznym będą klimatyzowane, niskopodłogowe i przewiozą do 70 osób. Ich zasilanie zapewnią ładowarki zamontowane na terenie ełckiej zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacji Sp. z o.o. przy ul. Łukasiewicza, nabyte również w ramach przedsięwzięcia. Uruchomienie 5 punktów ładowania umożliwi montaż trzech ładowarek stacjonarnych typu plug-in. Elektrobusy mają być obsługiwane przez co najmniej 10 kierowców i 4 mechaników - w ramach projektu zaplanowano przeprowadzenie dla nich szkolenia z zakresu nauki obsługi pojazdu oraz obsługi techniczno-eksploatacyjnej. Wspólny możliwy przebieg zakupionych 5 autobusów wyniesie ponad 230 tys. km rocznie.

Umowa o dofinansowanie została podpisana 12 kwietnia br. w Warszawie przez wiceprezesa zarządu NFOŚiGW Artura Michalskiego oraz Prezydenta Ełku Tomasza Andrukiewicza. W uroczystości wzięli  udział posłowie na Sejm RP - Iwona Arent oraz Wojciech Kossakowski.

Ełk położony na Pokezierzu Ełckim, który zamieszkuje ponad 60 tys. mieszkańców, już od kilku lat systematycznie buduje flotę autobusów z napędem ekologicznym. Starania są prowadzone z myślą o uzyskaniu czystszego powietrza w mieście, ale także w kierunku poprawy warunków przewozu mieszkańców.

Dofinansowany projekt, który w całości będzie kosztował ok. 19,3 mln zł, wniesie  walor antysmogowy  - ograniczona zostanie emisja tlenków azotu oraz emisja pyłów o średnicy mniejszej niż 10 mikrometrów (PM10). Wprowadzenie autobusów do ruchu spowoduje również zmniejszenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery oraz obniży poziom hałasu ulicznego.

Zdjęcia (13)

{"register":{"columns":[]}}