W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Likwidacja niebezpiecznych odpadów w Gminie Rybno (woj. mazowieckie)

25.07.2022

Wsparte finansowo przez NFOŚiGW przedsięwzięcie pn. „Usunięcie odpadów niebezpiecznych z nieruchomości w miejscowości Jasieniec 31, gm. Rybno” pozwoli usunąć blisko 2 tys. ton odpadów niebezpiecznych. 21 lipca br. podpisana została umożliwiająca to umowa dotacji na ponad 6 mln zł. W trakcie uroczystości w siedzibie Narodowego Funduszu w Warszawie, w której uczestniczył Poseł na Sejm RP Maciej Małecki oraz Wiceprezes NFOŚiGW Dominik Bąk, swój podpis na dokumentach złożył Wójt Gminy Rybno Damian Jaworski.

Likwidacja niebezpiecznych odpadów w Gminie Rybno - Poseł na Sejm RP Maciej Małecki, Wiceprezes NFOŚiGW Dominik Bąk oraz Wójt Gminy Rybno Damian Jaworski

Oszacowana ilość zmagazynowanych odpadów, które będą podlegały utylizacji to ok. 1743 palet przechowywanych w dwóch halach oraz ok. 121 palet z mauzerami (o pojemności 1000 l) i beczkami (o pojemności 200 l) na terenie przed halami. Odpady pochodzą z przemysłu chemicznego, petrochemicznego, farbiarskiego, lakierniczego, motoryzacyjnego oraz z produkcji materiałów wybuchowych. Podmiot prawnie zobowiązany do utylizacji odpadów nie został zidentyfikowany. Usunięcie odpadów jest niezbędne ze względu na zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzi oraz  środowiska  naturalnego. Dofinansowanie z NFOŚiGW będzie pochodziło z programu priorytetowego „Usuwanie porzuconych odpadów”. Pozostała część przedsięwzięcia w kwocie 4 mln zł sfinansowana zostanie ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.

 

Efektem ekologicznym działania będzie 1 921 ton unieszkodliwionych lub zabezpieczonych innych odpadów niebezpiecznych.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}