W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

NFOŚiGW zmienia adres

05.08.2025

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zmienia adres siedziby na ul. Pańską 97 w Warszawie. Przeprowadzka rozpocznie się we wrześniu i potrwa do końca października 2025 r.

Plansza informacyjna. Zmiana adresu NFOŚiGW
  • Dotychczasowy adres przy ulicy Konstruktorskiej 3a będzie dostępny do korespondencji do końca 2025 r.
  • Proces przeprowadzki zaplanowano tak, aby zachować ciągłość pracy oraz obsługi partnerów, wnioskodawców i beneficjentów.
  • Lokalizacja nowej siedziby w centralnej części miasta znacznie poprawi dostępność dla pracowników oraz beneficjentów, korzystających z transportu publicznego.
  • Przeprowadzka jest konieczna ze względu na stan techniczny obecnej siedziby NFOŚiGW - Państwowa Straż Pożarna zezwoliła na jej czasowe użytkowanie przez NFOŚiGW, pod warunkiem opuszczenia budynku przez większą część pracowników do końca września 2025 r.
  • Nowy budynek będzie tańszy w utrzymaniu, dostępny dla osób z niepełnosprawnościami i bezpieczny dla pracujących.

Nowa siedziba NFOŚiGW mieści się w Warszawie przy ulicy Pańskiej 97, gdzie Fundusz zajmuje 3, 4 i 5 piętro. Od 1 września 2025 r. pod tym adresem będą już obecni pierwsi pracownicy NFOŚiGW i będzie odbierana korespondencja, równolegle z korespondencją kierowaną na biuro przy ulicy Konstruktorskiej 3a. W pierwszych miesiącach 2026 roku nastąpi całkowite wygaszenie działalności pod starym adresem i poczta będzie odbierana wyłącznie na nowej siedzibie NFOŚiGW.

Dlaczego NFOŚiGW zmienia siedzibę?

Zajmowane obecnie przez NFOŚiGW budynki powstały w latach 70-tych z pierwotnym przeznaczeniem jako budynki produkcyjne. Są w bardzo złym stanie technicznym i nie mają odpowiednich zabezpieczeń przeciwpożarowych. Ostatnia decyzja Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej  z 8 kwietnia 2022 r. zobowiązuje NFOŚiGW do  opuszczenia budynków przez pracowników z końcem września 2025 r.  Już wcześniej – dwukrotnie – siedziba otrzymywała jedynie warunkowe dopuszczenie do użytkowania.

Na konieczność zmiany siedziby miały wpływ także:

  • zbyt mała powierzchnia budynków w stosunku do liczby pracowników - układ konstrukcyjny budynków przy ulicy Konstruktorskiej 3a nie pozwala na powiększenie powierzchni biurowej, 
  • rozproszone lokalizacje biur NFOŚiGW – dodatkowe biura mieściły się początkowo przy ulicy Brackiej, a następnie przy ulicy Domaniewskiej, gdzie w kwietniu 2025 r. skończyła się umowa najmu,
  • brak niezbędnego zaplecza socjalnego dla pracowników i złe warunki pracy,
  • obowiązek osiągnięcia odpowiedniej efektywności energetycznej budynku.

Pierwsze próby znalezienia nowego biura dla NFOŚiGW zainicjowano w 2017 r. Ówczesne kierownictwo Funduszu wstrzymało wówczas inwestycje i remonty siedziby przy ulicy Konstruktorskiej 3a. Wysokie koszty dostosowania technicznego budynków do obowiązujących przepisów pożarowych i budowlanych sprawiły, że podjęto decyzję o ich rozbiórce i wybudowaniu w ich miejsce nowych, a w okresie przejściowym skorzystaniu z czasowego najmu powierzchni biurowej.

Proces wyboru nowej siedziby 

Poszukiwanie nowego biura poprzedzono zapytaniem do Prezesa Krajowego Zasobu Nieruchomości, czy posiada w swoim portfelu na terenie Warszawy  odpowiedni budynek. Wobec negatywnej odpowiedzi rozpoczęto poszukiwanie nieruchomości na rynku komercyjnym. W procesie wyboru nowej siedziby NFOŚiGW wspierany był przez profesjonalnego doradcę nieruchomościowego – firmę JLL, która została wyłoniona w transparentnym konkursie i z zachowaniem zasady konkurencyjności.

Przeprowadzony został przegląd dostępnych nieruchomości na terenie całej Warszawy. W jego wyniku wytypowany został budynek przy ul. Pańskiej 97. Kryteriami, które przeważyły o wyborze tej lokalizacji była cena oraz możliwość przeprowadzki w terminie wrzesień-październik 2025 r. Umowa została zawarta pod koniec grudnia 2024 r. na osiem lat z możliwością wcześniejszego odstąpienia po siedmiu latach. W tym czasie dotychczasowa siedziba zostanie rozebrana i na jej miejscu planowane jest wybudowanie nowej. 

{"register":{"columns":[]}}