W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ponad 1,7 mln zł od NFOŚiGW dla Fundacji 8 Kobiet na kontynuację kampanii informacyjno-edukacyjnej Dbamy o Czyste Powietrze

23.11.2023

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej 23 listopada podpisał umowę z Fundacją 8 Kobiet. Na kontynuację cross-mediowej kampanii informacyjno-edukacyjnej poświęconej upowszechnianiu wiedzy nt. Programu Czyste Powietrze- Dbamy o czyste powietrze NFOŚiGW przekaże ponad 1,7 mln złotych.

Na zdjęciu Sławomir Mazurek, wiceprezes NFOŚiGW oraz Joanna Tryniszewska, prezes Fundacji 8 Kobiet i Joanna Klimowska-Kronic, wiceprezes Fundacji w siedzibie NFOŚiGW

W ramach przedsięwzięcia zaplanowano kontynuację działań informacyjno-edukacyjnych pod nazwą "Dbamy o czyste powietrze - cross mediowa kampania informacyjno-edukacyjna poświęcona upowszechnianiu wiedzy nt. Programu Czyste Powietrze - kontynuacja". Celem kampanii jest uświadomienie właścicielom domów jednorodzinnych konieczności wymiany nieefektywnych źródeł ciepła i termomodernizacji budynków, wskazanie korzyści płynących z uczestnictwa w programie „Czyste Powietrze” oraz pokazanie dobrych praktyk, czyli przykładów zrealizowanych inwestycji i korzyści z nich wynikających.

To kontynuacja kampanii Dbamy o Czyste Powietrze, przeznaczamy na nią ponad 1,7 mln złotych. Niezwykle istotne jest, aby uświadamiać społeczeństwo jak ważne dla naszego zdrowia jest czyste powietrze. Spoty telewizyjne, radiowe, historie beneficjentów, którzy już skorzystali z Programu Czyste Powietrze trafią do 14 mln odbiorców, uświadamiając właścicieli domów jednorodzinnych o konieczności wymiany nieefektywnych źródeł ciepła i termomodernizacji budynków mówi Sławomir Mazurek, wiceprezes zarządu NFOŚiGW

Kampania jest kontynuacją tych samych działań informacyjno-edukacyjnych, jakie Beneficjent realizował w roku 2022 i w pierwszej połowie roku 2023. Zaplanowano również realizację następujących działań: kampania spotowa - produkcja i emisja w telewizji, radio i internecie 2 spotów 30 sekundowych, "Serial dobrych praktyk" - produkcja i emisja w telewizji i internecie 18 odcinków (ok. 4-min.) programu telewizyjnego oraz kampania social mediowa.

Kampania spotowa formułą nawiązywać będzie do kultowego serialu “Czterdziestolatek” i humorystycznych scen z Ireną Kwiatkowską w roli kobiety pracującej. Tak, jak ona wyjaśniała skomplikowane zagadnienia, tak i tutaj w prosty, przystępny i pełen humoru sposób spoty będą zachęcać do wymiany starych źródeł ciepła i termomodernizacji budynków. W rolę kobiety pracującej wcieli się Hanna Śleszyńska, aktorka teatralna, filmowa i kabaretowa. Emisja spotów odbędzie się w kanałach TV Polsat, w telewizjach regionalnych sieci kablowych oraz w 10 regionalnych rozgłośniach Polskiego Radia i w intrenecie.

„Serial dobrych praktyk" opiera się na pomyśle przedstawiania w każdym z programów „dobrych praktyk”, czyli beneficjentów, którzy z sukcesem skorzystali z Programu Czyste Powietrze. Na własnym przykładzie opowiedzą oni o zaletach tego programu i bezpośrednich korzyściach, jakie im przyniósł; zachęcą też innych do skorzystania z dofinansowania na wymianę źródła ciepła czy termomodernizację. Każdy odcinek poświęcony będzie innemu beneficjentowi. Każdy program zakończony zostanie sloganem reklamowym wygłoszonym przez Hannę Śleszyńską, tak, by widzowie utożsamiali wizerunek aktorki z Programem Czyste Powietrze i dobrymi praktykami, z których warto skorzystać. Emisja serialu odbędzie się w kanałach TV Polsat, w telewizjach regionalnych sieci kablowych oraz w internecie (YouTube i Facebook).

Kampania social mediowa - zostanie przeprowadzona w mediach społecznościowych (FB, YouTube), by dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Na kampanię złożą się: założenie profili kampanii na portalu Facebook i serwisie YouTube; cykliczne tworzenie dedykowanych postów; regularna publikacja treści informacyjnych i filmowych na profilach społecznościowych, tworzenie, dedykowanych pod posty Facebook, formatów graficznych i montaż wideo; prowadzenie płatnych działań promocyjnych Facebook Ads i Google Ads w celu zmaksymalizowania zasięgu kampanii.

Ponadto utrzymany zostanie portal internetowy, który powstał w poprzedniej części projektu, na którym zamieszczane będą wszystkie informacje o działaniach projektowych oraz spoty i odcinki serialu w formie wideo. Na portalu zostanie zamieszczone przekierowanie na stronę internetową programu Czyste Powietrze.

Umowa została podpisana 23 listopada 2023 roku w siedzibie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przez Sławomira Mazurka, wiceprezesa NFOŚiGW oraz Joannę Tryniszewską, prezesa Fundacji i Joannę Klimowską-Kronic, wiceprezesa Fundacji.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}