W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Pytania i odpowiedzi

Czy zakup środka trwałego (samochodu elektrycznego) musi się odbyć po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku? Czy można najpierw zakupić samochód, a potem ubiegać sie o dofinansowanie?

Zgodnie z zasadami NFOŚiGW projekt nie może być zakończony na dzień złożenia wniosku. Przez zakończenie należy rozumieć zakup pojazdu. Zaliczka wpłacona na pojazd nie wcześniej niż 01.01.2020r może stanowić koszt kwalifikowany.

 

Czy dopłaty będą także dotyczyły pojazdów na gaz CNG jak jest w Funduszu Niskoemisyjnego Transportu?

Program nie przewiduje dofinansowania na zakup pojazdów na gaz CNG.

 

W jakim terminie od podpisania umowy musi zostać zakupiony (wystawiona faktura) i zarejestrowany pojazd, który miałby być dofinansowany z programu eVAN? Czy datą graniczną jest 31.12.2023? Czy w krótszym czasie?

Zgodnie z zasadami udzielania dofinansowania ze środków NFOŚiGW to Zarząd podejmuje ostateczną decyzję o przyznaniu dofinansowania. Wydaje się zatem racjonalne, aby z uwagi na uwiarygodnienia transakcji dla I naboru daty odbioru pojazdów nie przekraczały max 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Okres kwalifikowalności wydatków nie może przekroczyć 31.12.2023 r.

 

Czy auto lub auta mogą być finansowane z leasingu? Jeżeli tak to jak powinno wyglądać takie finansowanie? (czy są ograniczenia)

Leasing jest dopuszczalny. Dofinansowanie będzie stanowić dopłatę do części raty kapitałowej proporcjonalnie do intensywności wsparcia. Leasing nie może być dłuższy niż 3 lata. W celu zachowania płynności rozliczeń rekomenduje się 3 miesięczny okresy rozliczeń ( 12 wniosków o płatność).

 

Od kiedy dostępny będzie aktywny formularz wniosku o dofinansowanie w ramach planowanego uruchomienia naboru od 26 czerwca?

Formularz GWD został opublikowany w dniu rozpoczęcia naboru tj. 26.06.2020 r.

 

Okres wdrażania programu trwa do 31.12.2023 ro. Czy jest określona inna data(y) graniczna(e) dla jego realizacji? Czy można np. planować że po złożeniu wniosku uruchomienie postępowania zakupowego nastąąpi dopiero po kilku miesiącach? Czy takie "opóźnienie" wpływa w jakikolwiek sposób na ocenę wniosku?

Końcowy termin wydatkowania środków zgodnie z programem priorytetowym to 31.12.2023 r. Proszę mieć zatem na uwadze, że przed tą datą należy złożyć poprawny wniosek o płatność końcową. Zatem faktyczna realizacja rzeczowa przedsięwzięcia nie powinna przekraczać daty 30.09.2023. Zwracam dodatkowo uwagę, że w każdym przypadku o udzieleniu dofinansowania decyduje Zarząd Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zbyt długi/odległy  okres realizacji przedsięwzięcia może mieć wpływa na jego udzielenie.

 

Czy będzie dostępny wzór wniosku o dofinansowanie eVAN, żeby można było przygotować wszystkie niezbędne do jego wypełnienia dane?

Formularz GWD został opublikowany w dniu rozpoczęcia naboru tj. 26.06.2020 r.

 

Czy jeśli składa się wniosek o sam samochód przy prowadzeniu jednoosobowej działalności gospodarczej mającą siedzibę w miejscu zamieszkania należy składać załącznik dotyczący prawa do dysponowania nieruchomością? (Adres firmy mieści się w miejscu zamieszkania, prawnymi właścicielami nieruchomości jest żona z rodzeństwem); 

W przypadku jeśli przedmiotem wniosku o dofinansowanie jest jedynie zakup samochodu, nie ma obowiązku składania oświadczenia/zaświadczenia o dysponowaniu nieruchomością.

 

Czy obligatoryjny jest montaż ładowarki w przypadku zakupu auta?

Nie ma obowiązku nabywania w ramach pp. infrastruktury do ładowania. Proszę mieć jednakże na uwadze wymóg rocznego przebiegu min 15 tys. km. Brak spełnienia kryterium może powodować konieczność zwrotu dofinansowania.

 

Czy jeżeli chcę wziąć auto w cześciowym leasingu, czy muszę przedstawić ofertę leasingową w wybranym salonie samochodowym?

Nie ma takiego obowiązku. Jednakże Pana wniosek będzie podlegał ocenie finansowej. Zatem warunki udzielenia leasingu będą wpływały na ocenę przez NF wykonalności przedsięwzięcia. Podłączenie do wniosku oferty jest jak najbardziej wskazane.

 

Czy jednostka budżetowa może ubiegać się o dofinansowanie z programu eVAN?

Zgodnie z zapisami pp. beneficjentem może być, przedsiębiorstwo w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (dz. U. z 2019 r. poz. 1293 t.j.).

 

Czy w ramach programu eVAN - dofinansowanie zakupu elektrycznego samochodu dostawczego (N1), wskazanie w przedmiocie działalności PKD 49.41.Z Trnasport drogowy towarów będzie podstawą do negatywnego rozpatrzenia wniosku o dofinansowanie, w sytuacji, gdy wnioskodawca prowadzi działalnośc kurierską?

Nie, nie będzie. Wyłączenie o którym mowa w pkt 7.3.10 Programu powinno być interpretowane w kontekście pkt 5 preambuły do tego rozporządzenia (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352, 24.12.2013, str. 1), z którego wynika, że świadczenia usług zintegrowanych, w których sam transport jest tylko jednym z elementów usługi, np. usług przeprowadzonych, pocztowych lub kurierskich, usług transportu zintegrowanych ze sprzedażą towarów (dostawa zakupionych towarów do klienta) albo usług obejmujących zbieranie i przetwarzanie odpadów, nie należy uznawać za prowadzenie działalności zarobkowej w zakresie drogowego transportu towarów, tj. za usługi transportowe.

 

Czy zostanie uznane za spełnienie warunku określonego w pkt 7.3 ppkt. 3 Programu eVAN - dofinansowanie zakupu elektrycznego samochodu dostawczego (N1), w sytuacj, gdy pojazd będzie przedmiotem umowy najmu zawierającej klauzulę zobowiązującą beneficjenta do zakupu pojazdy będącego przedmiotem umowy najmu (na który otrzymał dofinansowanie) po zakończeniu obowiązywania umowy najmu.

Program priorytetowy nie przewiduje najmu długookresowego jako formy nabycia auta. Dopuszczalną forma jest leasing lub zakup.

 

Czy w związku z tym, że dofinansowanie do punktu ładowania wynosi 5 000 zł to czy akceptowalne jest dofinansowanie 20 000 zł do stacji ładowania w jednej obudowie zawierającej 4 punkty ładowania? Oczywiście przy scenariusuz, że beneifcjent złoży wniosek na 4 samochody?

Zgodnie z zapisami programu priorytetowego (punkt 7.2 Intensywność dofinansowania) dofinansowanie na punkt ładowania wynosi 5 000zł lecz nie więcej niż 50% kosztów kwalifikowanych. W praktyce oznacza to, że jeśli montowana będzie stacja ładowania z wbudowanymi 4 punktami ładowania to dofinansowanie tej stacji nie może przekroczyć 50% kosztów kwalifikowanych i nie więcej niż 5 000zł za punkt ładowania.

 

Czy można ubiegać się o dofinansowanie w ramach programu eVan do zakupionego w w marcu w ramach leasingu nowego elektrycznego vana?

Zgodnie z zapisami programu priorytetowego EVAN dofinansowanie nie może być przyznane na przedsięwzięcie zakończone przed dniem złożenia wniosku. Przez zakończenie przedsięwzięcia należy rozumieć zakup pojazdu lub w przypadku leasingu podpisanie przez Sprzedawcę i Korzystającego Protokołu Zdawczo-Odbiorczego przedmiotu leasingu. Z opisanej sytuacji wynika, że przedsięwzięcie zostało już zakończone, czyli nie można ubiegać się o dofinansowanie na nabyte w marcu auto.

 

W warunkach dofinansowania jest zapisane: jeden wnioskodawca może złożyć wniosek o dofinansowanie na zakup/leasing nie więcej niż 4 pojazdów elektrycznych oraz 1 punkt ładowania na jeden pojazd elektryczny. Bardzo proszę o informację, czy jeśli firma wnioskuje np. o 3 samochody, to może wnioskować również o 3 stacje ładowania (1 punkt na jeden pojazd) i do każdej stacji max. dopłata to 50% max. 5 tys.? Dodatkowo proszę o wyjaśnienie, czy jeśli firma będzie wnioskować o więcej niż jeden samochód, to dotacja 30% max. 70 tys. złotych dotyczy całego wniosku czy dla każdego samochodu osobno jest max. 70 tys. oraz czy na jednym wniosku wnioskujemy zarówno o samochody, jak i stację ładowania?

Przy zakupie trzech pojazdów elektrycznych można wystąpić o 3 ładowarki (max. dopłata to 50% max. 5 tys.). Dotacja max 70 tys. dotyczy samochodu, a nie wniosku. Zarówno o auta jak i infrastrukturę do ładowania wnioskuje się  w jednym formularzu.

 

Kupiłem w leasingu, w marcu, nowego elektrycznego vana do mojej działalności gospodarczej. Mam pytanie czy mogę ubiegać się aktualnie o dofinansowanie w ramach programu eVan? W jaki sposób złożyć dokumenty przez portal, tzn. jaki wybrać rodzaj wniosku i działania oraz jakie załączniki muszę przygotować?

Zgodnie z zapisami programu priorytetowego EVAN dofinansowanie nie może być przyznane na przedsięwzięcie zakończone przed dniem złożenia wniosku. Przez zakończenie przedsięwzięcia należy rozumieć zakup pojazdu lub w przypadku leasingu podpisanie przez Sprzedawcę i Korzystającego Protokołu Zdawczo-Odbiorczego przedmiotu leasingu. Z opisanej przez Pana sytuacji wynika, że przedsięwzięcie zostało już zakończone, czyli nie może ubiegać się Pan o dofinansowanie na nabyte w marcu auto.

 

Uprzejmie poproszę o wyjaśnienie, co należy rozumieć przez oświadczenie o niezakończeniu przedsięwzięcia przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie? Co dokładnie oznacza to oświadczenie?

Przez zakończenie projektu należy rozumieć datę nabycia pojazdu, w przypadku leasingu zakończenie realizacji przedsięwzięcia oznacza podpisanie przez Sprzedawcę i Korzystającego Protokołu Zdawczo-Odbiorczego przedmiotu leasingu. Zgodnie z zapisami programu priorytetowego aby projekt był kwalifikowany do dofinansowania nie może być zakończony przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie. W GWD (Generatorze wniosku o dofinansowanie) będzie zakładka „Oświadczenia” tam, poprzez zaznaczenie odpowiedniego „check boxu” potwierdzać się będzie zgodność zapisów ze stanem faktycznym w tym również akceptować warunki przyszłej umowy (np. deklaracja, że roczny przebieg zakupionego pojazdu nie będzie mniejszy niż 15000 km, itp.).

 

Uprzejmie proszę o informację czy oświadczenia — punkt 4 listy wymaganych załączników należy przygotować w formie dokumentów i dołączyć skany do wniosku, czy wnioskujący będzie zaznaczał w formularzu elektronicznym odpowiedni check-box?

Oświadczenia zawarte będą w formularzu wniosku, wnioskodawca będzie potwierdzał ich zgodność i prawdziwość poprzez zaznaczenie „check boxu”.

 

Czy kwalifikowany w ramach konkursu będzie zakup pojazdu, który będzie następnie dostosowany do realizacji mobilnych lekcji muzycznych? Czy to spełnia definicję dostawy?

Zgodność wnioskowanej dotacji z pomocą publiczną oceniana będzie indywidualnie po złożeniu wniosku. Program skierowany jest do przedsiębiorców, pojazd musi być zarejestrowany jako kategorii N1 i obligatoryjnie musi posiadać kubaturę przestrzeni ładunkowej nie mniejszą niż 2m3. We wniosku należy opisać do czego wykorzystywany będzie pojazd i jaki jest rodzaj prowadzonej działalności.

 

Z zainteresowaniem wysłuchałem dzisiejszego Państwa wystąpienia dotyczącego programu dofinansowań. Jako innogy Polska S.A. jesteśmy operatorem usługi carsharing'u. Uprzejmie proszę o informację czy bylibyśmy uprawnieni do otrzymania dofinansowania w projekcie eVAN w przypadku gdy chcielibyśmy włączyć pojazdy eVAN do naszej usługi carsharing?

Zgodnie z zapisami programu beneficjentami programu mogą być (przy założenia spełnienia pozostałych warunków formalnych): Przedsiębiorcy w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2019 r. poz. 1292 t.j.).Należy dodatkowo pamiętać, że: zgodnie z zapisami programu – NFOŚiGW będzie oceniał dopuszczalność pomocy publicznej zgodnie z przepisami o pomocy de monimis. Zgodnie z pkt 7.3.10 Programu pojazdy oraz infrastruktura do ładowania pozyskane w ramach przedsięwzięcia nie mogą być wykorzystywane do prowadzenia działalności zarobkowej w zakresie drogowego transportu towarów, w szczególności świadczenia usług transportowych lub spedycyjnych. Warunek ten wynika z art. 3 ust. 2 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352, 24.12.2013, str. 1). Rozporządzenie jest dostępne w Dzienniku Urzędowym UE pod adresem: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32013R1407&from=plWyłączenie o którym mowa w pkt 7.3.10 Programu powinno być interpretowane w kontekście pkt 5 preambuły do tego rozporządzenia, z którego wynika, że świadczenia usług zintegrowanych, w których sam transport jest tylko jednym z elementów usługi, np. usług przeprowadzonych, pocztowych lub kurierskich, usług transportu zintegrowanych ze sprzedażą towarów (dostawa zakupionych towarów do klienta) albo usług obejmujących zbieranie i przetwarzanie odpadów, nie należy uznawać za prowadzenie działalności zarobkowej w zakresie drogowego transportu towarów, tj. za usługi transportowe.

 

Mam pytanie odnośnie programu który rusza dzisiaj evan. Chcę zakupić pojazd elektryczny typu N1. Takich pojazdów w tej chwili jest niewiele. Pod koniec roku dostępne będą (wg zapowiedzi) nowe samochody, w tym też samochód który mnie interesuje. Czy mogę złożyć wniosek o dofinansowanie w programie evan jeżeli nie jest jeszcze znana cena tego samochodu?

Żeby złożyć wniosek należy wpisać cenę planowanego do zakupu auta oraz podać jego model i markę. Oczywiście dopuszcza się sytuację, w której między złożeniem wniosku a faktycznym zakupem auta dojdzie do zmiany decyzji. Na etapie umowy będzie możliwość zmiany marki i modelu auta, ale uwaga: po złożeniu wniosku nie ma możliwości zwiększenia kwoty dofinansowania, może ona ulec zmniejszeniu (np. zakupione zostanie tańsze auto niż planowano). Na etapie składania wniosku musi Pan wiedzieć do jakiego maksymalnie kosztu będzie Pan nabywał auto i mniej więcej jaki model.

 

Dzień dobry, mam uprzejmą prośbę o informację, czy w ramach programu eVAN - dofinansowanie zakupu elektrycznego samochodu dostawczego (N1), wskazanie w przedmiocie działalności PKD 49.41.Z Transport drogowy towarów będzie podstawą do negatywnego rozpromienia wniosku o dofinansowanie, w sytuacji, gdy wnioskodawca prowadzi działalność kurierską?

Nie, nie będzie. Wyłączenie o którym mowa w pkt 7.3.10 Programu powinno być interpretowane w kontekście pkt 5 preambuły do tego rozporządzenia (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352, 24.12.2013, str. 1), z którego wynika, że świadczenia usług zintegrowanych, w których sam transport jest tylko jednym z elementów usługi, np. usług przeprowadzonych, pocztowych lub kurierskich, usług transportu zintegrowanych ze sprzedażą towarów (dostawa zakupionych towarów do klienta) albo usług obejmujących zbieranie i przetwarzanie odpadów, nie należy uznawać za prowadzenie działalności zarobkowej w zakresie drogowego transportu towarów, tj. za usługi transportowe.

 

Zwracam się z prośbą o dookreślenie warunków przyznawania dotacji w ramach programu eVAN. Czy objęte dofinansowaniem są auta, które zostały poddane konwersji z kat. M1 na N1. W takiej sytuacji wystawiane są 2 faktury: jedna na samochód osobowy kat. M1 oraz druga na konwersję na kat. N1. Auto jest rejestrowane jako VAN kat. N1. Czy w takim przypadku przedsiębiorca może załączyć do wniosku 2 faktury, których suma będzie podstawą naliczenia dofinansowania ? Dziękuję za odpowiedź.

W poniżej opisanym przez Pana przypadku - – zakładając, że zmianę homologacji dokonuje diler, niezbędnym będzie przedłożenie jednej końcowej faktury, która będzie zawierała sprzedaż pojazdu i ewentualną konwersję kategorii.

 

Chciałam uzyskać informację odnośnie programu: eVAN - dofinansowanie zakupu elektrycznego samochodu dostawczego (N1) —Czy istnieje możliwość wnioskowania o dofinansowanie wyłącznie zakup punktu ładowania ?

Nie ma takiej możliwości. Punkt ładowania może stanowić tylko i wyłącznie element przedsięwzięcia  jakim jest zakup elektrycznego pojazdu kat. N1.

 

Mam uprzejmą prośbę o potwierdzenie, czy umowa leasingu na podstawie której następuje finansowanie pojazdu, musi przewidywać obligatoryjne przeniesienie własności pojazdu po zakończeniu leasingu na korzystającego (wnioskodawcę) czy może to być opcjonalne? Jeżeli rozwiązanie z opcjonalnym przeniesieniem własności jest dopuszczalne to czy umowa może zawierać poza opcją odkupu przez klienta pojazdu także możliwość pozostawienia finansującemu pojazdu który następnie realizował będzie sprzedaż zwrotną pojazdu do sprzedawcy (buy-back) ?Standardem rynkowym jest poza wykupem klienckim, pozostawienie klientom możliwości zrezygnowania z pojazdu po zakończeniu okresu leasingu. W przypadku rezygnacji z wykupu pojazdu przez klienta podmiot finansujący może sprzedać pojazd podmiotowi, od którego go kupił (buy-back) lub dysponować nim w inny sposób.

Nasze wytyczne o kwalifikowaniu wydatków umówią o obowiązku wykupu.

 

Mąż ma jednoosobową działalność. Myśli o wzięciu na firmę w leasing auta elektrycznego na 5 lat z możliwością wykupu po tym czasie. Czy do tego programu wchodzą tylko auta dostawcze? On chce auto Mini Cooper (bo takie mu wystarczy do celów zawodowych). Wniosek składa mąż czy firma leasingowa (ona będzie właścicielem auta)?Można leasing na 5 lat czy tylko na 3? Czy najpierw składamy wniosek i czekamy na decyzję czy załatwiamy formalności z leasingiem?

Program eVAN przewiduje dofinansowanie do rat kapitałowych w leasingu, ale tylko jeśli umowa leasingowa jest nie dłuższa niż 3 lata. Ponadto program ten przeznaczony jest na zakup auta dostawczego  kategorii N1 o kubaturze  przestrzeni ładunkowej nie mniejszej niż 2m3. Wniosek należy składać przed zakupem auta a w przypadku leasingu przed podpisaniem protokołu zdawczo-odbiorczego pojazdu.

 

Dziękuję za odpowiedź. Rozumiem, że jeśli planujemy zakup pojazdu w okresie kwalifikowalności kosztów od 01.01.2020 r. do 31.12.2023. r., to możemy ująć ten wydatek we wniosku o dofinasowane, a płatność zakładając, że otrzymamy dofinansowanie, zostanie zrealizowana po przedstawieniu FVAT i innych wymaganych do rozliczenia załączników

Tak zakładamy takie działanie.

 

Czy pojazd o napędzie elektrycznym kategorii N1, model Renault Kango Maxi Combi Z.E. — 5 miejscowe, mający kubaturę przestrzeni ładunkowej 3,4m3 po złożeniu tylnych siedzeń (drugi rząd siedzeń), natomiast przy wykorzystywaniu drugiego rzędu siedzeń jako miejsca siedzące ma przestrzeń ładunkową 1,3m3 spełnia wymagania zapisu „kubatura przestrzeni ładunkowej pojazdu objętego dofinansowaniem nie może być mniejsza niż 2m3"?

Pojazd Renault Kango Maxi Combi Z.E. przedstawiony w e-mailu nie spełnia zapisu kubatura przestrzeni ładunkowej pojazdu objętego dofinansowaniem nie może być mniejsza niż 2m3 ponieważ nie ma ciągłości jej zachowania. Pojazd ten spełniłby wymagania w momencie całkowitego pozbycia się drugiego rzędu siedzeń.

 

Pytanie dotyczy dofinansowania punktu ładowania o mocy mniejszej lub równej 22 kW — czy jest możliwość finansowania zakupu tylko punktu ładowania bez zakupu auta ?

Nie, tylko łącznie z autem.

 

Dzień dobry Planujemy zakup elektrycznego auta dostawczego do firmy (sp. z o.o.), ale dopiero w październiku. Czy możemy już ubiegać się od dotację, czy będą nabory wniosków na jesieni?

Jak najbardziej mogą, a nawet powinni się Państwo ubiegać o takie dofinasowanie.Proszę mieć na uwadze, że wnioski można składać do wyczerpania alokacji.

 

Proszę o informację, czy dofinansowanie może być udzielone na zakup: 1. zamiatarki chodnikowej 2. pojazdu osobowego służącego m.in. do kontroli świadczonych usług 3. pojazdu typu melex - karawan, melex - pojazd służący do poruszania się po terenie cmentarza

W ramach programu dofinansowane mogą być pojazdy kategorii N1, czyli zgodnie z  załącznikiem nr 2 do ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, pojazdy samochodowe (czyli takie których konstrukcja umożliwia poruszanie się z prędkością większą niż 25km/h mające co najmniej cztery koła i zaprojektowane i wykonane do przewozu ładunków i mające maksymalną masę całkowitą nieprzekraczającą 3,5 t. Dodatkowo program nakłada warunek posiadania przestrzeni ładunkowej o kubaturze większej niż 2m sześcienne. Wymienione przez Państwa pojazdy nie spełniają warunków programu. W przygotowaniu jest notyfikacja programu pomocowego do KE. To pozwali stworzenie dużo bardzie zróżnicowanej oferty. Prosimy o chwilę cierpliwości.

 

Mam prośbę o informację, czy możliwe jest złożenie wniosku o dofinansowanie wyłącznie na punkty ładujące (wniosek o dofinansowanie nie obejmowałby pojazdów)?

W ramach eVAN-a nie jest możliwe złożenie wniosku na sam punkt ładowania.NFOŚiGW pracuje nad rozszerzeniem oferty dofinansowania i w najbliższej przyszłości powinny pojawić się też programy na dofinasowanie samej infrastruktury ładowania.

 

Czy z programu mogą skorzystać przedsiębiorcy:- którzy świadczą usługi przewozu osób, konkretnie dzieci do placówek oświatowych, w pojazdach do 3,5 t, czyli 9 osobowych?- którzy świadczą usługi wynajmu długoterminowego?

W ramach programu dofinansowane mogą być pojazdy kategorii N1, czyli zgodnie z  załącznikiem nr 2 do ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, pojazdy samochodowe zaprojektowane i wykonane do przewozu ładunków i mające maksymalną masę całkowitą nieprzekraczającą 3,5 t. Dodatkowo program nakłada warunek posiadania przestrzeni ładunkowej o kubaturze większej niż 2m sześcienne. Wynajmowanie (wypożyczenie) samochodu dostawczego można traktować jako  usługę komplementarną do świadczenia usługi transportowej (przewozu) która nie jest zintegrowana z żadną inną usługą. Nie mniej jednak nie ma kontroli nad tym, że użytkownik pojazdu (wypożyczający) nie będzie z użyciem pojazdu świadczył usług w zakresie transportu drogowego towarów, a to jest już naruszenie warunków udzielenia pomocy publicznej.

 

Uprzejmie proszę o odpowiedź, czy maksymalna dotacja (limit) w ramach złożonego jednego wniosku na zakup 4 aut dostawczych, wynosi łącznie 70 000 zł?Czy też w ramach jednego wniosku można ubiegać się o dofinansowanie zakupu 4 aut na poziomie nie przekraczającym 30 % kosztów kwalifikowalnych, przy czym limit 70 000 zł dotyczy zakupu / leasingu jednego auta?2. Czy w ramach ww. poddziałania dopuszczone są wszystkie branże — brak wykluczenia np. sektora przetwórstwa produktów rolnych?

Limit kwotowy jest na auto, czyli 4 auta = max 4*70 000.Zgodnie z art. 1 ust. 1 rozporządzenia 1407 pomoc de minimis zgodna z tym rozporządzeniem może być udzielana we wszystkich sektorach z wyjątkiem: •   pomocy przyznawanej przedsiębiorstwom prowadzącym działalność w sektorze rybołówstwa i akwakultury, objętym rozporządzeniem Rady (WE) nr 104/2000 •     pomocy przyznawanej przedsiębiorstwom zajmującym się produkcją podstawową produktów rolnych zatem przetwórstwo produktów rolnych nie jest wyłączone.

 

{"register":{"columns":[]}}