Powrót

Tytuł/stanowisko: radca prawny - 1 etat

Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Katowicach, ul. Owocowa 6-6A, 40-158 Katowice, ogłasza nabór na stanowisko: radca prawny - 1 etat

Wykształcenie: Wyższe (magister)
Forma zatrudnienia: Umowa o pracę na czas określony
Termin składania aplikacji upłynął: 23-11-2025

Informacje o ofercie

Oferty pracy należy składać z dopiskiem: Oferta pracy – OIP.KT.RP.11.25”

O ważności oferty kandydata decyduje data wpływu do Państwowej Inspekcji Pracy Okręgowego Inspektoratu Pracy w Katowicach, ul. Owocowa 6-6a, 40-158 Katowice. Dokumenty otrzymane po terminie lub niespełniające wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu, nie będą rozpatrywane.

Zakres obowiązków

  • opiniowanie i kontrola dokumentacji oraz aktów/regulacji wewnętrznych lub ich sporządzanie.
  • opiniowanie pod względem formalno-prawnym oraz współpraca z właściwymi sekcjami Okręgowego Inspektoratu Pracy w Katowicach przy opracowywaniu dokumentacji oraz projektów.
  • prowadzenie spraw przed organami administracyjnymi, sądami powszechnymi oraz sądami administracyjnymi.
  • sporządzanie, opiniowanie oraz akceptacja formalno-prawna dokumentów przekładanych do podpisu Okręgowemu Inspektorowi Pracy lub ich sporządzanie.
  • analiza dokumentacji oraz przygotowywanie i procesowanie umów, opinii prawnych i pism procesowych oraz innych dokumentów niezbędnych do realizacji zadań Okręgowego Inspektoratu Pracy w Katowicach.

Miejsce wykonywania pracy

Województwo: śląskie
Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Katowicach ul. Owocowa 6-6a, 40-158 Katowice

Wymagania

Wymagania, w tym kwalifikacyjne w zakresie wykształcenia i stażu pracy:

  • wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku prawo,
  • wpis na listę radców prawnych,
  • staż pracy: minimum 2 lata doświadczenia zawodowego w wykonywaniu zawodu radcy prawnego,
  • bardzo dobra znajomość zagadnień z zakresu: prawa pracy, prawa administracyjnego, postępowania egzekucyjnego w administracji, prawa cywilnego, prawa zamówień publicznych, finansów publicznych,
  • bardzo dobra znajomość ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy,
  • wiedza i praktyka z zakresu oceny materiału dowodowego w ramach postępowania cywilnego oraz administracyjnego,
  • doświadczenie w przygotowaniu opinii i analiz prawnych,
  • zdolność do formułowania czytelnych wniosków, proponowania rozwiązań.

Wymagania dodatkowe:

  • umiejętność obsługi systemów elektronicznego obiegu dokumentów,
  • umiejętność dobrej organizacji pracy,
  • komunikatywność i zaangażowanie w wykonywaniu powierzonych obowiązków oraz umiejętność pracy pod presją czasu,
  • doświadczenie w jednostkach sektora finansów publicznych.

Wymagane dokumenty

  •  
  • list motywacyjny i życiorys (CV) wraz z danymi umożliwiającymi kontakt (telefon, adres poczty elektronicznej) z osobą składającą ofertę,
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie – kopia dyplomu ukończenia uczelni oraz kopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy oraz kwalifikacje zawodowe,
  • kopie dokumentów potwierdzających przebieg zatrudnienia w zakresie niezbędnym do aplikowania na wybrane stanowisko,
  • oświadczenie kandydata o zapoznaniu się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych oraz o wyrażeniu zgody na ich przetwarzanie do celów naboru.

Do dokumentów sporządzonych w języku obcym niezbędne jest dołączenie kopii ich tłumaczenia na język polski sporządzonej przez tłumacza przysięgłego.

W przypadku składania oferty w formie papierowej, oświadczenia muszą być własnoręcznie podpisane i opatrzone datą.

Benefity

  • stabilne zatrudnienie,
  • dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) oraz system nagród,
  • szkolenia doskonalące, możliwość uzyskania dofinansowania kosztów nauki,
  • dofinansowanie wypoczynku, aktywności sportowo-rekreacyjnej i kulturalnej w ramach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
  • ubezpieczenie grupowe.

Inne informacje

Do składania ofert pracy zachęcamy również osoby z orzeczoną niepełnosprawnością.

Wybrani kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowy kwalifikacyjne, o czym zostaną poinformowani telefonicznie.

Oferty pracy niewykorzystane w procesie naboru są niszczone niezwłocznie po jego zakończeniu, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia publikacji ogłoszenia
o naborze.

Informację o zakończeniu naboru publikuje się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Państwowej Inspekcji Pracy w terminie 30 dni od dnia jego zakończenia. Informację publikuje się na okres 14 dni.

Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów

  • Osoba kontaktowa: Barbara Koba, Wioleta Słupina
  • Telefon: (32) 604 15 17, (32) 604 15
  • Adres: Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy, ul. Owocowa 6-6a, 40-158 Katowice, lub elektronicznie przez formularz aplikacyjny wybierając APLIKUJ.

Materiały

oświadczenie
oświadczenie.pdf 0.06MB
Katowice Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Katowice​_Informacja​_dotycząca​_przetwarzania​_danych​_osobowych.docx 0.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
07.11.2025 13:58 Konrad Lewandowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Konrad Lewandowski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
OIP KATOWICE radca pr. 11.25 2.0 07.11.2025 14:00 Konrad Lewandowski
OIP KATOWICE radca pr. 11.25 1.0 07.11.2025 13:58 Konrad Lewandowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}