Tytuł/stanowisko: referent/ka prawny/a, młodszy/a specjalista/ka z możliwością skierowania na aplikację inspektorską – 3 etaty
Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Krakowie, Pl. Szczepański 5, 31-011 Kraków ogłasza nabór na stanowisko: referent/ka prawny/a, młodszy/a specjalista/ka z możliwością skierowania na aplikację inspektorską – 3 etaty
Informacje o ofercie
Oferty pracy należy składać z dopiskiem: „Oferta pracy – OIP.KR.IP.12.25”
O ważności oferty kandydata/kandydatki decyduje data wpływu do Państwowej Inspekcji Pracy Okręgowego Inspektoratu Pracy w Krakowie, pl. Szczepański 5. 31-011 Kraków. Dokumenty otrzymane po terminie lub niespełniające wymogów formalnych, określonych w ogłoszeniu, nie będą rozpatrywane.
Zakres obowiązków
W przypadku kandydatów/ek z wykształceniem prawniczym na stanowisko referenta/ki prawnego/ej:
- udzielanie pisemnych i ustnych porad prawnych z zakresu prawa pracy oraz sporządzanie pisemnych opinii prawnych,
- udział w akcjach promocyjno – prewencyjnych,
- udział w załatwianiu skarg i wniosków,
- realizacja zadań służących bieżącej obsłudze Okręgowego Inspektoratu Pracy.
W przypadku kandydatów/ek z wykształceniem technicznym na stanowisko młodszego/ej specjalisty/ki:
- prowadzenie działalności prewencyjnej i promocyjnej w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
- współpraca z partnerami społecznymi, organami administracji państwowej i samorządowej,
- wprowadzanie danych oraz tworzenie sprawozdań w systemach informatycznych związanych z działalnością kontrolno-nadzorczą i prewencyjną,
- realizacja zadań służących bieżącej obsłudze Okręgowego Inspektoratu Pracy.
Osoby, które zostaną zatrudnione na wskazanych powyżej stanowiskach, po pozytywnym przejściu procedury rekrutacyjnej, w trakcie trwania stosunku pracy będą mogły zostać skierowane do uczestnictwa w rocznej aplikacji inspektorskiej, w trakcie której odbędą:
- szkolenie teoretyczne w Ośrodku Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu,
- szkolenie praktyczne w okręgowym inspektoracie pracy lub w jego oddziale.
Oprócz pozytywnego przejścia procedury rekrutacyjnej, o której mowa powyżej, kandydaci/tki na inspektorów/ki pracy muszą spełnić wymagania dla osób nadzorujących lub wykonujących czynności kontrolne (inspektorów/ki pracy) wskazane w Ustawie z dnia 13 kwietnia 2007 o Państwowej Inspekcji Pracy (Dz.U.2024.1712 t.j.), m.in.:
- posiadać obywatelstwo polskie,
- posiadać pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
- nie być osobą karaną za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- dawać rękojmię należytego wykonywania obowiązków służbowych,
- posiadać stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
W trakcie procedury rekrutacyjnej związanej z aplikacją inspektorską kandydaci/tki proszeni/one są o złożenie stosownych oświadczeń, dotyczących spełniania powyższych wymogów.
Po zakończeniu aplikacji inspektorskiej i zdaniu egzaminu państwowego oraz uzyskaniu uprawnień inspektorskich, do zakresu obowiązków należy:
- wykonywanie i realizacja zadań kontrolno-nadzorczych w zakładach różnych branż na terenie województwa małopolskiego zgodnie z Ustawą z dnia 13 kwietnia 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy (Dz.U.2024.1712 tj.),
- prowadzenie działań prewencyjno-promocyjnych,
- doradztwo w zakresie prawa pracy i bhp.
Miejsce wykonywania pracy
Województwo: małopolskie
Wymagania
Wymagania, w tym kwalifikacyjne w zakresie wykształcenia i stażu pracy:
- wykształcenie wyższe z tytułem mgr lub mgr inż. (preferowane kierunki: prawo, energetyka, energetyka cieplna, mechanika i budowa maszyn, automatyka i robotyka, leśnictwo, rolnictwo, inżynieria środowiska, inżynieria materiałowa, górnictwo, budownictwo, transport, odlewnictwo, bezpieczeństwo i higiena pracy i inne kierunki pokrewne),
- minimum 1 rok stażu pracy w ramach stosunku pracy,
- ogólna wiedza z zakresu prawa pracy, w tym przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
- wiedza ogólna z zakresu ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy,
- dobra znajomość obsługi komputera i pakietu MS Office.
Wymagania dodatkowe:
- prawo jazdy kat. B,
- dodatkowe uprawnienia i kwalifikacje (np. studia podyplomowe z zakresu prawa pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy, zarządzania w podmiotach leczniczych, zarządzania w oświacie),
- predyspozycje do samodzielnej pracy z umiejętnością radzenia sobie ze stresem.
Wymagane dokumenty
- list motywacyjny i życiorys (CV) wraz z danymi umożliwiającymi kontakt (telefon, adres poczty elektronicznej) z osobą składającą ofertę,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- kopie dokumentów potwierdzających przebieg zatrudnienia w zakresie niezbędnym do aplikowania na wybrane stanowisko,
- oświadczenie kandydata/ki o zapoznaniu się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych oraz o wyrażeniu zgody na ich przetwarzanie do celów naboru.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym niezbędne jest dołączenie kopii ich tłumaczenia na język polski sporządzonej przez tłumacza przysięgłego.
W przypadku składania oferty w formie papierowej, oświadczenia muszą być własnoręcznie podpisane i opatrzone datą.
Benefity
- stabilne zatrudnienie,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) oraz system nagród,
- szkolenia doskonalące, możliwość uzyskania dofinansowania kosztów nauki,
- dofinansowanie wypoczynku, aktywności sportowo-rekreacyjnej i kulturalnej w ramach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
- możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego.
Inne informacje
Do składania ofert pracy zachęcamy również osoby z orzeczoną niepełnosprawnością.
Wybrani kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowy kwalifikacyjne, o czym zostaną poinformowani telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
Oferty pracy niewykorzystane w procesie naboru są niezwłocznie niszczone po jego zakończeniu, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia publikacji ogłoszenia o naborze.
Informację o zakończeniu naboru publikuje się na stronie internetowej biuletynu Informacji Publicznej Państwowej Inspekcji Pracy w terminie 30 dni od dnia jego zakończenia. Informację publikuje się na okres 14 dni.
Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów
- Osoba kontaktowa: Sylwia Zalewska
- Telefon: (12) 424 04 85
- Adres: Państwowa inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Krakowie, pl. Szczepański 5, 31-011 Kraków, lub elektronicznie przez formularz aplikacyjny wybierając APLIKUJ.
Materiały
oświadczenieoświadczenie.pdf 0.06MB OIP Kraków Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Kraków_Informacja_dotycząca_przetwarzania_danych_osobowych.docx 0.02MB
- Pierwsza publikacja:
- 04.12.2025 08:44 Konrad Lewandowski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Konrad Lewandowski
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| OIP KRAKÓW aplikacja 12.25 | 1.0 | 04.12.2025 08:44 Konrad Lewandowski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP