W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Tytuł/stanowisko: Młodszy referent ( po odbyciu 6-miesięcznego stażu)

Prokurator Okręgowy w Legnicy zgodnie z art. 3b ust. 1-5 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury (Dz. U. z 2018 r., poz. 577, ze zm.) ogłasza konkurs na staż urzędniczy na jedno stanowisko młodszego referenta w Prokuraturze Rejonowej w Legnicy

Wykształcenie: Średnie
Forma zatrudnienia: Umowa o pracę na czas określony
Termin składania aplikacji upłynął: 31-10-2025

Informacje o ofercie

•    Stosownie do art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury (Dz. U. z 2018 r., poz. 577, ze zm.) urzędnikiem może zostać osoba, która odbyła staż urzędniczy w sądzie lub prokuraturze. Na podstawie art. 3 ust. 3 ww. ustawy od obowiązku odbycia stażu urzędniczego zwolnione są osoby, które ukończyły aplikację sędziowską lub prokuratorską. Właściwy prokurator może zwolnić z obowiązku odbycia stażu urzędniczego lub jego części osobę, wybraną w drodze konkursu, która wykaże się wymaganym programem stażu urzędniczego wiedzą teoretyczną, w szczególności znajomością organizacji i funkcjonowania prokuratury, umiejętnością stosowania tej wiedzy w praktyce oraz znajomością metod i technik pracy biurowej (art. 3 a ust. 2 ww. ustawy).
•    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Prokuraturze Rejonowej, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6%.

wymiar etatu: 1,0

liczba stanowisk pracy: 1

miejsce wykonywania pracy: Legnica

przewidywana wysokość miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego brutto:
•    na stażu urzędniczym do 6 miesięcy – 5.000,00 zł.

Zakres obowiązków

Główne obowiązki:
Wykonywanie czynności kancelaryjno – biurowych i pomocniczych zgodnie z przepisami ustaw oraz innymi przepisami prawa, a także zarządzeniami i poleceniami Prokuratora Generalnego oraz prokuratorów przełożonych, a w szczególności:
1.    ewidencjonowanie oraz rejestrowanie wpływających i sporządzanych w prokuraturze dokumentów procesowych i innych pism,
2.    prowadzenie repertoriów, rejestrów, wykazów kontrolnych i innych niezbędnych urządzeń ewidencyjnych oraz wpisywanie w nich aktualnych danych dotyczących biegu spraw i sposobu ich merytorycznego zakończenia,
3.    prowadzenie korespondencji, sporządzanie projektów pism i dokumentów z zakresu administracji prokuratora,
4.    prowadzenie terminarzy wznowień zapewniających podejmowanie przez prokuratorów decyzji procesowych lub innych czynności w terminach przewidzianych prawem lub wskazanych przez prokuratorów,
5.    informowanie stron procesowych i ich pełnomocników o biegu spraw zawisłych w prokuraturze w zakresie przewidzianym przepisami prawa lub wskazanym przez prokuratorów,
6.    protokołowanie czynności procesowych wykonywanych przez prokuratorów,
7.    wykonywanie czynności biurowych i technicznych w toku opracowywania dokumentów,
8.    sporządzanie wezwań i zawiadomień oraz informowanie stron o terminach czynności procesowych wykonywanych przez prokuratorów,
9.    udostępnianie akt spraw, umożliwianie sporządzania z nich odpisów i kserokopii oraz sporządzanie i wydawanie – za zgodą prokuratora prowadzącego postępowanie przygotowawcze – odpłatnie uwierzytelnionych odpisów dokumentów lub kserokopii,
10.    sporządzanie zestawienia opłat i wydatków w postępowaniu przygotowawczym w oparciu o rachunki, faktury i inne dokumenty zawarte w aktach sprawy, przy uwzględnieniu innych kosztów postępowania wymienionych w aktach prawnych dotyczących takich kosztów, porządkowanie materiału aktowego, 
11.    zszywanie akt głównych i podręcznych zakończonych postępowań, z uwzględnieniem wymogów w zakresie załączania materiałów do właściwych akt, ich numerowanie i umieszczanie odpowiednich adnotacji na okładkach,
12.    prowadzenie ewidencji dowodów rzeczowych, przyjmowanie ich i przechowywanie w jednostkach prokuratury oraz przekazywanie, zgodnie z decyzją prokuratora, do dyspozycji właściwych organów i uprawnionych osób,
13.    wykonywanie czynności związanych z zadaniami wynikającymi z ustawy z dnia 6 lipca 2001r. o gromadzeniu, przetwarzaniu i przekazywaniu informacji kryminalnych (t.j.Dz.U.2024.376),
14.    wykonywanie zadań związanych z przekazywaniem i uzyskiwaniem informacji z Krajowego Rejestru Karnego, w tym informacji o osobie i o podmiocie zbiorowym, a także informacji z innych baz danych,
15.    wykonywanie czynności związanych z obsługą Portalu Wewnętrznego Prokuratury,
16.    przygotowywanie okresowych (półrocznych i rocznych) sprawozdań statystycznych oraz w oparciu o wynikające z nich dane – projektów innych informacji o wynikach działalności prokuratury, 
17.    wypełnianie formularzy sprawozdawczych dla potrzeb statystyki oraz innych formularzy przeznaczonych do przekazywania informacji źródłowych dla systemów informatycznych w formie elektronicznej, w tym dla policyjnego systemu informatycznego, 
18.    wykonywanie czynności związanych z archiwizowaniem akt, prowadzenie archiwum zakładowego, sporządzanie dokumentacji związanej z przekazywaniem akt do archiwum państwowego oraz przygotowywanie wniosków o zezwolenie na zniszczenie akt i materiałów nie archiwalnych po upływie okresu ich przechowywania w prokuraturze,
19.    wykonywanie czynności związanych z zapewnieniem niezbędnych w pracy prokuratury materiałów piśmiennych, druków, repertoriów, rejestrów i formularzy urzędowych oraz sprawdzanie, czy są one zgodne z obowiązującymi wykazami i wzorami, 
20.    wykonywanie innych czynności na polecenie kierownika jednostki lub uprawnionego prokuratora.

Miejsce wykonywania pracy

Województwo: dolnośląskie

Wymagania

Wykształcenie: minimum wykształcenie średnie lub średnie branżowe oraz zdany egzamin maturalny.

Wymagania konieczne:

•    posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych;

•    niekaralność za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;

•    przeciwko kandydatowi nie może być prowadzone postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;

•    znajomość techniki pracy biurowej, w tym biegła umiejętność posługiwania się narzędziami informatycznymi (Word, Excel, Power Point);

•    znajomość przepisów ustawy z dnia 28 stycznia 2016 r. - Prawo o prokuraturze (Dz. U. z 2024 r., poz. 390, ze zm.);

•    znajomość rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 7 kwietnia 2016 r. Regulamin wewnętrznego urzędowania powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury (Dz. U. z 2025 r., poz. 753);

•    znajomość zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów oraz innych działów administracji w powszechnych jednostkach  organizacyjnych prokuratury (Dz. Urz. MS z 2021 r., poz. 170).

 

Wymagania pożądane:

•    doświadczenie zawodowe w jednostkach sektora administracji publicznej;

•    umiejętność planowania i organizacji pracy własnej;

•    umiejętność pracy samodzielnej i pracy w zespole;

•    umiejętność zwięzłego, jasnego i poprawnego formułowania myśli w mowie i piśmie;

•    odporność na stres,

•    zdolności analityczne,

•    znajomość techniki pracy biurowej, w tym umiejętność posługiwania się sprzętem komputerowym,

•    kreatywność,

•    komunikatywność,

•    odpowiedzialność,

•    rzetelność,

•    obowiązkowość,

•    wysoka kultura osobista,

•    wykształcenie wyższe I stopnia.

Wymagane dokumenty

•    odręcznie napisany wniosek o dopuszczenie do konkursu,
•    kwestionariusz osobowy (plik do pobrania)
•    oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych;
•    oświadczenie kandydata, że nie był karany za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
•    oświadczenie kandydata, że przeciwko niemu nie jest prowadzone postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
•    oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w przekazanych dokumentach;
•    oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną;
•    kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
•    kopie dokumentów lub oświadczenie kandydata potwierdzające umiejętność obsługi komputera w wymaganym zakresie;
•    kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań dodatkowych (fakultatywnie).

Kopie innych dokumentów i oświadczenia:

•    kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów.

Benefity

•    budynek Prokuratury Rejonowej w Legnicy jest przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością;
•    możliwość udziału w szkoleniach;
•    możliwość korzystania z pakietu socjalnego (m. in. możliwość ubiegania się o dofinansowanie wypoczynku dla pracownika i jego dzieci, możliwość dofinansowania karty sportowej);
•    możliwość wykupienia pakietu opieki medycznej dla pracownika i członków rodziny, a także ubezpieczenia na życie;
•    możliwość korzystania z pracowniczej kasy zapomogowo-pożyczkowej;
•    możliwość dofinansowania zakupu okularów korekcyjnych.

Dodatkowe informacje:

Dokumenty należy przesłać drogą pocztową (lub złożyć bezpośrednio w Kancelarii w Prokuraturze Okręgowej w Legnicy w terminie do dnia 31 października 2025 r.
na adres:
Prokuratura Okręgowa w Legnicy
Kadry
ul. Grunwaldzka 8
59 - 220 Legnica
z dopiskiem na kopercie: "konkurs - znak sprawy 3044-4.1111.6.2025 - na staż urzędniczy na jedno stanowisko młodszego referenta w Sekretariacie Prokuratury Rejonowej w Legnicy".

Inne informacje:

•    Konkurs składa się z trzech etapów przeprowadzonych przez Komisję, która została ustanowiona na podstawie zarządzenia Prokuratora Okręgowego nr 45/25 z dnia 01 października 2025 roku.
Etap I    Wstępna selekcja zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia wymogów formalnych przystąpienia do konkursu.
Etap II    Praktyczne sprawdzenie umiejętności.
Etap III    Rozmowa kwalifikacyjna. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej Komisja w szczególności ocenia umiejętności kandydata dotyczące wykorzystania w praktyce jego wiedzy z zakresu zadań wykonywanych na stanowisku pracy, którego konkurs dotyczy.

•    Oferty doręczone lub przesłane po terminie określonym w niniejszym ogłoszeniu nie będą rozpatrywane (decyduje data doręczenia lub data stempla pocztowego, w przypadku nadania dokumentów pocztą).

•    Zapoznanie się ze złożonymi ofertami nastąpi na posiedzeniu Komisji Konkursowej w dniu 04 listopada 2025 roku w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Legnicy przy ul. Grunwaldzkiej 8. Kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu konkursu zostaną zawiadomieni o terminie i miejscu jego przeprowadzenia poprzez umieszczenie informacji na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Legnicy https://www.gov.pl/web/po-legnica/trwajace-prcedury-naboru. 

•    Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu - (76) 72 31 115.

Informacja dla sygnalistów:
Procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych (procedura zgłoszeń wewnętrznych) oraz informacje dotyczące sposobu i trybu zgłaszania nieprawidłowości przez sygnalistów dostępne są na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Legnicy.

Klauzula informacyjna:

W związku z treścią art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 ze zm.), zwanego dalej RODO, Prokuratura Okręgowa w Legnicy informuje, że:
1.    Administratorem, w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO, danych osobowych jest Prokuratura Okręgowa w Legnicy z siedzibą przy ul. Grunwaldzkiej 8, 59 – 220 Legnica tel. 76 72 31 100, e-mail: biuro.podawcze.poleg@prokuratura.gov.pl 
2.    Inspektorem ochrony danych jest Rafał Grabowski e-mail: iod.poleg@prokuratura.gov.pl 
3.    Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji zadań administratora związanych z naborem na wolne stanowisko.
4.    Podstawę prawną przetwarzania danych stanowią przepisy art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b, art. 9 ust. 2 lit. f i art. 10 RODO w zw. z przepisami ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, ustawy z dnia 28 stycznia 2016 r. – Prawo o prokuraturze, ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury oraz rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 3 marca 2017 r. w sprawie stanowisk i szczegółowych zasad wynagradzania urzędników i innych pracowników sądów i prokuratury oraz odbywania stażu urzędniczego lub zgoda osoby, której dane dotyczą – art. 6 ust. 1 lit. a RODO, a w przypadku zawarcia w dokumentach danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO w zakresie niewynikającym z przepisów prawa – wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, o której mowa w art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
5.    Dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymywania na podstawie przepisów prawa lub umowy.
6.    Dane osobowe są przechowywane przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne do realizacji celów, w których są przetwarzane, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
7.    Osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo:
1.    dostępu do treści swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania lub usunięcia, na zasadach określonych w art. 15 – 17 RODO;
2.    ograniczenia przetwarzania danych, w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
3.    przenoszenia danych, na zasadach określonych w art. 20 RODO tj. do otrzymania przez osobę, której dane dotyczą od administratora danych osobowych jej dotyczących, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego;
4.    cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
5.    wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8.    W celu skorzystania z praw, o których mowa w pkt 7 ppkt 1 – 4 należy skontaktować się z administratorem lub inspektorem ochrony danych, korzystając ze wskazanych wyżej danych kontaktowych.
9.    Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 § 1 i 4 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy w zw. z art. 2 oraz art. 4 ust. 4 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury, rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 3 marca 2017 r. w sprawie stanowisk i szczegółowych zasad wynagradzania urzędników i innych pracowników sądów i prokuratury oraz odbywania stażu urzędniczego jest obowiązkowe, aby uczestniczyć w naborze, podanie danych w zakresie szerszym jest dobrowolne i wymaga wyrażenia zgody na ich przetwarzanie.

Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów

  • Osoba kontaktowa: Katarzyna Marszałek
  • Telefon: 76 7231115
  • Adres: ul. Grunwaldzka 8, 59-220 Legnica

Materiały

Kwestionariusz osobowy
kwestionariusz​_osobowy1.doc 0.03MB
Oświadczenia kandydata do zatrudnienia
oswiadczenie​_kandydata.pdf 0.08MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
03.10.2025 16:09 Wanda Gulij
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Katarzyna Marszałek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Konkurs na staż urzędniczy w Prokuraturze Rejonowej w Legnicy 1.0 03.10.2025 16:09 Wanda Gulij

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}