W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja Higieny Pracy

Kierownik Sekcji: mgr Wiesława Marciniak

III piętro, pokój nr 47/48

 

Sekcja Higieny Pracy rozpoznaje, ocenia i kontroluje zagrożenia zdrowotne w środowisku pracy. Kontroluje przestrzeganie przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne, w celu zapobiegania powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych 
z warunkami pracy.

Zadania sekcji:

  • prowadzenie bieżącego nadzoru nad stanem higieniczno- sanitarnym w zakładach pracy;
  • analiza wyników badań środowiskowych czynników szkodliwych dla zdrowia występujących w środowisku pracy;
  • ocena przestrzegania przepisów w zakresie narażenia zawodowego na działanie czynników rakotwórczych i mutagennych w środowisku pracy;
  • nadzór nad przestrzeganiem przepisów w sprawie szkodliwych czynników biologicznych dla zdrowia w środowisku pracy oraz ochrony zdrowia pracowników zawodowo narażonych na te czynniki;
  • nadzór nad bezpieczeństwem i higieną pracy przy przygotowywaniu, podawaniu i przechowywaniu leków cytostatycznych w podmiotach leczniczych;
  • nadzór nad warunkami bezpiecznego usuwania wyrobów zawierających azbest;
  • nadzór na przestrzeganiem przepisów w zakresie wprowadzania do obrotu oraz stosowania stwarzających zagrożenie substancji chemicznych i ich mieszanin;
  • kontrole obowiązków wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii dotyczących prekursorów kategorii 2 i 3;
  • nadzór nad przestrzeganiem przepisów w zakresie produktów biobójczych;
  • nadzór nad przestrzeganiem przepisów w zakresie produktów kosmetycznych;
  • nadzór nad warunkami i ograniczeniami wprowadzania do obrotu i stosowania środków powierzchniowo czynnych i detergentów zawierających środki powierzchniowo czynne określonych przepisami w sprawie detergentów;
  • nadzór nad przestrzeganiem przepisów w zakresie wytwarzania, przetwarzania, przerabiania, przywozu, wywozu, wewnątrzwspólnotowej dostawy lub wewnątrzwspólnotowego nabycia oraz wprowadzenia do obrotu nowej substancji psychoaktywnej;
  • nadzór nad ustawowym zakazem wytwarzania i wprowadzania do obrotu środków zastępczych;
  • prowadzenie  postępowań administracyjnych  oraz dokumentacji  w sprawach chorób zawodowych.
{"register":{"columns":[]}}