W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zapytanie ofertowe na przeprowadzenie szkolenia z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej

Kraków, dnia 22.08.2025 r.

A.Z.2600.146.2025

ZAPYTANIE OFERTOWE

Postępowanie prowadzone będzie bez stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 ze zm.), na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 tej ustawy.

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Krakowie ul. Makuszyńskiego 9, 31-752 Kraków zwraca się z prośbą o przedstawienie oferty cenowej na przeprowadzenie szkolenia z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej dla pracowników Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Krakowie.

1. Opis przedmiotu zamówienia:

1) Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej dla kadry podmiotów ochrony ludności tj. pracowników powiatowych stacji sanitarno-epidemiologicznej z terenu województwa małopolskiego, w szczególności pracowników Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Krakowie w Krakowie (z PSSE w Krakowie uprawnionych do udziału w szkoleniu jest 212 osób).

2) Szkolenie odbędzie się zgodnie z programem stanowiącym załącznik nr 7 do Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 lutego 2025 r. w sprawie programów szkoleń z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej oraz wymagań dla podmiotów prowadzących szkolenia (Dz. U. z 2025 r. poz. 162)).

3) Kwalifikacje trenerów powinny być zgodne z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie programów szkoleń z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej oraz wymagań dla podmiotów prowadzących szkolenia z dnia 6 lutego 2025 r., paragraf 11.

4) Szkolenie odbywać się będzie w 9 turach (każda po 2 dni), maksymalnie do 30 osób w każdej, zgodnie z ustalonym przez Strony harmonogramem. Tura obejmuje co najmniej 16 jednostek dydaktycznych. Jedna jednostka dydaktyczna oznacza 45 minut szkolenia. Szkolenie będzie miało charakter stacjonarny i odbędzie się w miejscu wskazanym przez Wykonawcę na terenie miasta Krakowa.

5) Uprawnionych do odbycia szkolenia jest 212 pracowników PSSE w Krakowie. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia liczby szkolonych pracowników w zależności od rzeczywistych potrzeb.

6) Przy zachowaniu warunków określonych w ust. 2 w szkoleniu mogą brać udział także pracownicy innych powiatowych stacji sanitarno-epidemiologicznych z terenu województw małopolskiego. Koszt szkolenia tych osób finansowany będzie przez te stacje sanitarno-epidemiologiczne, zgodnie ze zleceniem danej stacji, na podstawie faktury wystawionej na daną stację.

7) Szkolenie pracowników jest finansowane ze środków publicznych w całości – zgodnie z treścią art. 43 ust.1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2025 r. poz. 775).

2. Termin wykonania zamówienia i płatność:

1) Termin realizacji szkolenia – do 14 listopada 2025 r.

2) Wynagrodzenie będzie płatne po wykonaniu usługi w ciągu 14 dni od daty otrzymania faktury VAT, na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze. Za datę zapłaty wynagrodzenia Wykonawcy przyjmuje się datę obciążenia przez bank rachunku Zamawiającego.

3. Warunki udziału w postepowaniu:

1) Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać wymagania dla podmiotów prowadzących szkolenia, o których mowa w art. 50 ustawy z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1907) oraz w § 11 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 lutego 2025 r. w sprawie programu szkoleń ochrony ludności i obrony cywilnej oraz wymagań dla podmiotów prowadzących szkolenia (Dz. U. z 2025 r. poz. 162).

2) Na potwierdzenie spełniania ww. wymagań Wykonawca jest zobowiązany do załączenia do oferty dokumentu INFORMACJA O WYNIKU PRZEPROWADZONEJ WERYFIKACJI wystawionego przez Akademię Pożarniczą.

3) W przypadku niespełniania przez Wykonawcę ww. warunków, jego oferta będzie odrzucona i nie będzie oceniana.

4. Kryterium oceny ofert:

Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium;

Cena 100%

5. Miejsce i termin złożenia oferty

1) Ofertę cenową należy złożyć na adres e-mail: zampub.psse.krakow@sanepid.gov.pl w nieprzekraczalnym terminie do dnia 29 sierpnia 2025 r. do godz. 10:00.

2) Ofertę cenową należy złożyć na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego.

3) Do oferty należy dołączyć zaparafowany projekt umowy stanowiącym załącznik nr 2 zapytania ofertowego.

4) Do oferty należy dołączyć dokument INFORMACJA O WYNIKU PRZEPROWADZONEJ WERYFIKACJI wystawionego przez Akademię Pożarniczą.

5) Oferta cenowa winna być sporządzona w języku polskim i musi obejmować całość zamówienia.

6) Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

7) Zamawiający po otrzymaniu ofert zastrzega sobie możliwość zaproszenia wybranych Wykonawców do dalszych negocjacji.

8) Złożenie oferty przez Wykonawcę oznacza zaakceptowanie wymagań i warunków określonych przez Zamawiającego w niniejszym ogłoszeniu.

6. Kontakt z Zamawiającym:

Informacji w sprawach dotyczących postępowania udziela Maria Lisak lub Małgorzata Szewczyk pod numerem telefonu (12) 430 70 69 / (12) 430 70 59 w. 120 lub za pośrednictwem poczty e-mail: zampub.psse.krakow@sanepid.gov.pl

7. Inne informacje:

1) Z wybranym Wykonawcą zostanie podpisana umowa na realizację zamówienia.

2) Wybrany Wykonawca zostanie poinformowany pisemnie lub telefonicznie o miejscu i terminie podpisania umowy.

3) W przypadku uchylania się Wykonawcy od podpisania umowy, Zamawiający zastrzega sobie możliwość podpisania umowy z następnym w kolejności z rankingu ofert Wykonawcą.

4) Zamawiający ma prawo zwrócić się do Wykonawcy o wyjaśnienie treści złożonej oferty.

5) Zamawiający poprawia w ofercie:

a) oczywiste omyłki pisarskie;

b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek;

c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty.

6) Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:

a) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia;

b) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów;

c) została złożona w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;

d) Wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie omyłki, o której mowa w pkt 7 ppkt. 5) lit. c);

e) została złożona po terminie składania ofert;

f) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.

7) Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli:

a) nie złożono żadnej oferty;

b) wszystkie złożone oferty podlegają odrzuceniu;

c) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty;

d) zostały złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie;

e) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.

8) Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym etapie bez podania przyczyny.

9) Zamawiający dopuszcza możliwość negocjacji z Wykonawcami, przy czym cena wynegocjowana nie może być wyższa niż cena wskazana w ofercie.

10) W niniejszym postępowaniu nie mają zastosowania środki odwoławcze.

11) Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni, liczonego od terminu składania ofert.

Klauzula obowiązku informacyjnego w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego – dotyczy Wykonawcy będącego osobą fizyczną

Działając na podstawie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwanego dalej „Rozporządzeniem (UE) 2016/679” informuję Panią /Pana, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych jest Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Krakowie / Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Krakowie, ul. Makuszyńskiego 9, 31-752 Kraków, e-mail: psse.krakow@sanepid.gov.pl, centrala telefoniczna (+48) 12 644 93 72, 12 644 99 64, strona internetowa: https://www.gov.pl/web/psse-krakow, adres skrytki ePUAP: /pssekrakow/skrytkaESP, adres e-Doręczeń: AE:PL-47481-29130-DUGHW-25.
  2. We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora danych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając informację na adres e-mail: iod.psse.krakow@sanepid.gov.pl lub dzwoniąc pod numer: (+48) 12 644 93 72 wew. 150 lub listownie i osobiście pod adresem siedziby Administratora Danych.
  3. Pani /Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c rozporządzenia (UE) 2016/679 w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem ofertowym, którego wartość nie przekracza 130 000 zł netto, prowadzonym w trybie zapytania ofertowego zgodnie z regulaminem administratora, jak też - jeżeli do tego dojdzie – zawarcia czy wykonania umowy w sprawie realizacji zamówienia stanowiącego przedmiot postępowania.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne dla potrzeb uczestnictwa w postępowaniu. Konsekwencją braku podania danych osobowych może być nierozpatrzenie złożonej oferty.

  1. W ograniczonym zakresie Administrator Danych może udzielić dostępu do Pani/Pana danych podmiotom, które obsługują Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Krakowie np.  firmom obsługującym systemy informatyczne, dostawcy usług pocztowych. Udostępnianie danych podmiotom obsługującym PSSE w Krakowie może odbywać się wyłącznie na podstawie zawartych umów.

Pani/Pana dane będą także mogły być przekazywane podmiotom uprawnionym do ich pozyskania na podstawie przepisów prawa (np. sądom powszechnym, Policji, Prokuraturze). Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.

  1. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od daty zakończenia postępowania ofertowego zgodnie z symbolem jednolitego rzeczowego wykazu nr 2600 wynikającego z załącznika nr 5 – Jednolity rzeczowy wykaz akt organów zespolonej administracji rządowej w województwie i urzędów obsługujących te organy – do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67 ze zm.). Po upływie tego okresu zostaną trwale usunięte. Okres przechowywania liczony jest od 1 stycznia roku następnego od daty zakończenia sprawy. Po upływie okresu przechowywania dokumentacja niearchiwalna podlega, po uzyskaniu zgody dyrektora właściwego archiwum państwowego, brakowaniu.
  2. Posiada Pani/Pan na podstawie:

1) art. 15 rozporządzenia (UE) 2016/679 prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;

2) art. 16 rozporządzenia (UE) 2016/679 prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych,

3) art. 18 rozporządzenia (UE) 2016/679 prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2016/679,

Informuję również Panią/Pana, iż stosownie do art. 15 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/679 jest Pani/ Pan uprawniony do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jej dotyczące, a jeżeli ma to miejsce, do uzyskania dostępu do nich.

Informuję również, że stosownie do art. 15 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2016/679 za wszelkie kolejne kopie danych osobowych administrator może pobrać opłatę w wysokości wynikającej z kosztów administracyjnych. Jeżeli osoba, której dane dotyczą, zwraca się o kopię drogą elektroniczną i jeżeli nie zaznaczy inaczej, informacji udziela się powszechnie stosowaną drogą elektroniczną.

  1. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy Pani/Pana zdaniem przetwarzanie danych osobowych przez Administratora odbywa się z naruszeniem prawa pod adresem: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  2. Administrator danych nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 rozporządzenia (UE) 2016/679. Pani/Pana dane nie będą profilowane.

Materiały

Zapytanie szkolenie OLiOC
zapytanie​_szkolenie​_obrona​_cywilna.pdf 0.23MB
Załącznik nr 1 - formularz ofertowy szkolenie OLiOC
zał​_1​_formularz​_ofertowy​_szkolenie​_OLiOC.docx 0.02MB
Załącznik nr 2 - Opis przedmiotu zamówienia szkolenie OLiOC
zał​_2​_opis​_przedmiotu​_zamówienia​_szkolenie​_OLiOC.pdf 0.12MB
Załącznik nr 3 - projekt umowy szkolenie OLiOC
zał​_3​_projekt​_umowy​_szkolenie​_OLiOC.pdf 0.15MB
{"register":{"columns":[]}}