Zapytanie ofertowe na sprzedaż i dostawę energii elektrycznej.
A.Z.2600.224.2025
Kraków, dnia 02.12.2025 r
ZAPYTANIE OFERTOWE
Postępowanie prowadzone będzie bez stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 ze zm.), na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 1 tej ustawy.
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Krakowie ul. Makuszyńskiego 9, 31-752 Kraków zwraca się z prośbą o przedstawienie oferty cenowej na sprzedaż energii elektrycznej dla potrzeb Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Krakowie.
1. Opis przedmiotu zamówienia:
1) Przedmiotem zamówienia jest sprzedaż i dostawa energii elektrycznej do budynków Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Krakowie zlokalizowanych przy ul. Makuszyńskiego 9 oraz ul. Gazowej 15 (4 punkty poboru energii – trzy punkty poboru dla taryfy C11 oraz jeden punkt poboru dla taryfy C21), w okresie od 01.02.2025 r. do 31.01.2026 r.
2) Szacunkowa ilość dostarczonej energii w okresie zamówienia (12 miesięcy) wynosi 98 MWh, w tym:
- energia elektryczna w grupie C11 – 81 MWh
- energia elektryczna w grupie C21 – 17 MWh
3) Przedstawione w formularzu oferty wartości zużycia są szacunkowe i służą jedynie do dokonania porównania ofert. Nie stanowią one jakiejkolwiek podstawy do rozliczeń między Zamawiającym, a Wykonawcą oraz roszczeń z tytułu zwiększenia lub zmniejszenia rzeczywistego zużycia energii w trakcie trwania umowy.
4) Należność dla Wykonawcy obliczana będzie na podstawie faktycznie zużytej energii i ceny jednostkowej netto oraz miesięcznej opłaty handlowej netto (jeżeli występuje), w wysokości zaoferowanej przez Wykonawcę w formularzu ofertowym, powiększonej o należny podatek VAT.
5) Okres rozliczeniowy: 1 miesiąc dla taryfy C21, 2 miesiące dla taryfy C11.
6) Energia elektryczna powinna spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo Energetyczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 266 ze zm.), rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami.
7) Zamawiający informuje, że obecnym Dystrybutorem energii elektrycznej jest TAURON Dystrybucja S. A.
8) Zamawiający informuje, że obecnym sprzedawcą energii elektrycznej jest ELEKTRA S. A.
9) Zamawiający oświadcza, iż czas obowiązywania umowy zawartej z dotychczasowym dostawcą energii elektrycznej – ELEKTRA S. A. – upływa z dniem 31.01.2026 r. Dla wszystkich punktów poboru warunki formalne dostaw energii regulują obecnie posiadane umowy na czas określony do dnia 31.01.2026 r.
10) Zamawiający upoważnia i zobowiązuje Wykonawcę do złożenia, w imieniu Zamawiającego, zgłoszenia o wyborze Sprzedawcy energii elektrycznej operatorowi systemu dystrybucyjnego.
11) Po wyborze oferty Zamawiający upoważnia i zobowiązuje Wykonawcę do dopełnienia wszelkich formalności związanych z przeprowadzeniem procedury zmiany sprzedawcy.
2. Termin wykonania zamówienia:
Termin wykonania zamówienie nie wcześniej niż od dnia 01.02.2026 r. do dnia 31.01.2027 r., z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie dostaw nastąpi po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy. Zamawiający upoważni Wykonawcę, któremu zostanie udzielone zamówienie, do wykonania w imieniu Zamawiającego i na jego rzecz wszelkich czynności związanych z procedurą zmiany sprzedawcy.
3. Warunki udziału w postepowaniu:
1) Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu:
a) posiadać zdolność do występowania w obrocie gospodarczym (informacja z KRS lub CEiDG);
b) posiadać kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, tj. posiadać aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;
c) posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania przedmiotu zamówienia;
d) znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie przedmiotu zamówienia.
2) Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie złożonych przez Wykonawców dokumentów metodą warunku – spełnia lub nie spełnia – treść oświadczenia w formularzu oferty załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.
3) W przypadku niespełniania przez Wykonawcę ww. warunków, jego oferta będzie odrzucona i nie będzie oceniana.
4. Kryterium oceny ofert:
Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium;
Cena 100%
5. Miejsce i termin złożenia oferty:
1) Ofertę należy złożyć na adres e-mail zampub.psse.krakow@sanepid.gov.pl w nieprzekraczalnym terminie do dnia 9 grudnia 2025 r. do godz. 11:00, podając cenę netto i brutto za całość zamówienia.
2) Ofertę cenową należy złożyć na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego.
3) Oferta cenowa winna być sporządzona w języku polskim i musi obejmować całość zamówienia.
4) Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
6. Kontakt z Zamawiającym:
Kontakt od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 14:00 telefonicznie pod numer 12 430 70 69 lub na adres e-mail: zampub.psse.krakow@sanepid.gov.pl
7. Inne informacje:
1) Z wybranym Wykonawcą zostanie podpisana umowa na realizację przedmiotu zamówienia, na podstawie złożonej oferty oraz wymagań zawartych w treści powyższego zapytania ofertowego i jego załącznikach.
2) W przypadku uchylania się Wykonawcy od podpisania umowy, Zamawiający zastrzega sobie możliwość podpisania umowy z następnym w kolejności z rankingu ofert Wykonawcą.
3) Wybrany Wykonawca zostanie poinformowany pisemnie lub telefonicznie o miejscu i terminie podpisania umowy.
4) Zamawiający ma prawo zwrócić się do Wykonawcy o wyjaśnienie treści złożonej oferty.
5) Zamawiający poprawia w ofercie:
a) oczywiste omyłki pisarskie;
b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek;
c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty.
6) Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
a) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia;
b) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów;
c) została złożona w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
d) Wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie omyłki, o której mowa w pkt 7 ppkt. 5) lit. c);
e) została złożona po terminie składania ofert;
f) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
7) Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli:
a) nie złożono żadnej oferty;
b) wszystkie złożone oferty podlegają odrzuceniu;
c) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty;
d) zostały złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie;
e) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć;
f) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy.
8) Zamawiający dopuszcza możliwość negocjacji z Wykonawcami, przy czym cena wynegocjowana nie może być wyższa niż cena wskazana w ofercie.
9) W niniejszym postępowaniu nie mają zastosowania środki odwoławcze.
10) Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym etapie bez podania przyczyny.
Klauzula obowiązku informacyjnego w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego – dotyczy Wykonawcy będącego osobą fizyczną
Działając na podstawie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwanego dalej „Rozporządzeniem (UE) 2016/679” informuję Panią /Pana, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych jest Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Krakowie / Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Krakowie, ul. Makuszyńskiego 9, 31-752 Kraków, e-mail: psse.krakow@sanepid.gov.pl, centrala telefoniczna (+48) 12 644 93 72, 12 644 99 64, strona internetowa: https://www.gov.pl/web/psse-krakow, adres skrytki ePUAP: /pssekrakow/skrytkaESP, adres e-Doręczeń: AE:PL-47481-29130-DUGHW-25.
2. We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora danych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając informację na adres e-mail: iod.psse.krakow@sanepid.gov.pl lub dzwoniąc pod numer: (+48) 12 644 93 72 wew. 150 lub listownie i osobiście pod adresem siedziby Administratora Danych.
3. Pani /Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c rozporządzenia (UE) 2016/679 w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem ofertowym, którego wartość nie przekracza 130 000 zł netto, prowadzonym w trybie zapytania ofertowego zgodnie z regulaminem administratora, jak też - jeżeli do tego dojdzie – zawarcia czy wykonania umowy w sprawie realizacji zamówienia stanowiącego przedmiot postępowania.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne dla potrzeb uczestnictwa w postępowaniu. Konsekwencją braku podania danych osobowych może być nierozpatrzenie złożonej oferty.
4. W ograniczonym zakresie Administrator Danych może udzielić dostępu do Pani/Pana danych podmiotom, które obsługują Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Krakowie np. firmom obsługującym systemy informatyczne, dostawcy usług pocztowych. Udostępnianie danych podmiotom obsługującym PSSE w Krakowie może odbywać się wyłącznie na podstawie zawartych umów.
Pani/Pana dane będą także mogły być przekazywane podmiotom uprawnionym do ich pozyskania na podstawie przepisów prawa (np. sądom powszechnym, Policji, Prokuraturze). Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od daty zakończenia postępowania ofertowego zgodnie z symbolem jednolitego rzeczowego wykazu nr 2600 wynikającego z załącznika nr 5 – Jednolity rzeczowy wykaz akt organów zespolonej administracji rządowej w województwie i urzędów obsługujących te organy – do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67 ze zm.). Po upływie tego okresu zostaną trwale usunięte. Okres przechowywania liczony jest od 1 stycznia roku następnego od daty zakończenia sprawy. Po upływie okresu przechowywania dokumentacja niearchiwalna podlega, po uzyskaniu zgody dyrektora właściwego archiwum państwowego, brakowaniu.
6. Posiada Pani/Pan na podstawie:
1) art. 15 rozporządzenia (UE) 2016/679 prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
2) art. 16 rozporządzenia (UE) 2016/679 prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
3) art. 18 rozporządzenia (UE) 2016/679 prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2016/679,
Informuję również Panią/Pana, iż stosownie do art. 15 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/679 jest Pani/ Pan uprawniony do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jej dotyczące, a jeżeli ma to miejsce, do uzyskania dostępu do nich.
Informuję również, że stosownie do art. 15 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2016/679 za wszelkie kolejne kopie danych osobowych administrator może pobrać opłatę w wysokości wynikającej z kosztów administracyjnych. Jeżeli osoba, której dane dotyczą, zwraca się o kopię drogą elektroniczną i jeżeli nie zaznaczy inaczej, informacji udziela się powszechnie stosowaną drogą elektroniczną.
7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy Pani/Pana zdaniem przetwarzanie danych osobowych przez Administratora odbywa się z naruszeniem prawa pod adresem: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
8. Administrator danych nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 rozporządzenia (UE) 2016/679. Pani/Pana dane nie będą profilowane.
Materiały
Zapytanie ofertowe na sprzedaż energii elektrycznej224_zapytanie_ofertowe_sprzedaż_energii_elektrycznej.pdf 0.20MB Załącznik nr 1 - Formularz ofertowy
224_zał_1_formularz_sprzedaż_energii.docx 0.02MB