W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Zadania Sekcji

Do zadań Sekcji Nadzoru Higieny Pracy należy:

  1. Kontrola przestrzegania przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne w zakładach pracy.
  2. Kontrola przestrzegania przepisów ustawy o substancjach i preparatach chemicznych, rozporządzenia REACH,  ustawy  o  produktach  biobójczych  przez  osoby  wprowadzające substancje i preparaty chemiczne oraz produkty biobójcze do obrotu i stosujące je w działalności zawodowej.
  3. Kontrola przestrzegania warunków i ograniczeń wprowadzania do obrotu i stosowania oraz właściwości środków powierzchniowo czynnych i detergentów zawierających środki powierzchniowo czynne.
  4. Kontrola w zakresie przestrzegania obowiązków dotyczących wywozu i przywozu niebezpiecznych chemikaliów.
  5. Kontrola przestrzegania przez podmioty przepisów dotyczących wywozu i przywozu oraz obrotu prekursorami kategorii 2 i 3.
  6. Kontrola  zakładów  pracy  stosujących  w  działalności  zawodowej  substancje,  preparaty, czynniki lub procesy technologicznego działaniu rakotwórczym lub mutagennym,
  7. Kontrola  stanowisk  pracy,  na  których  pracownicy  narażeni  są  na  szkodliwe  czynniki biologiczne.
  8. Kontrolawarunkówzdrowotnychśrodowiskapracywceluzapobieganiapowstawaniuchorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy.
  9. Prowadzeniepostępowaniaadministracyjnegoiegzekucyjnegowadministracji.
  10. Uczestnictwo  w  ogólnopolskim  systemie  powiadamiania  o  stwierdzonych  naruszeniach przepisów prawnych dotyczących obrotu chemikaliami.
  11. Ocenabezpieczeństwasanitarnegopowiatu.
  12. Nadzór nad ustawowym zakazem wytwarzania i wprowadzania do obrotu środków  zastępczych i nowych substancji psychoaktywnych.

 

Prowadzenie postępowania w sprawie chorób zawodowych

  1. Prowadzenie dochodzeń epidemiologicznych w sprawie chorób zawodowych.
  2. Sporządzanie oceny rażenia zawodowego w związku z podejrzeniem choroby zawodowej.
  3. Przygotowywanie  dokumentacji  niezbędnej  do  wydania  decyzji  o  stwierdzaniu  choroby zawodowej lub o braku podstaw do jej stwierdzania.
{"register":{"columns":[]}}