W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków reguluje: Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 poz. 735 z późn. zm), Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)

Skargi i wnioski dotyczące funkcjonowania Powiatowej stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Sieradzu i ich pracowników można składać:

za pomocą:

platformy e-PUAP     (Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej)

Aby móc złożyć skargę za pośrednictwem platformy e-PUAP należy się zarejestrować oraz posiadać tzw.„Profil Zaufany” lub certyfikowany podpis elektroniczny.

osobiście (do protokołu)

Miejscem przyjmowania interesantów w sprawach skargi i wniosków w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Sieradzu jest Sekretariat. Przyjmowanie Klientów w sprawach skarg i wniosków odbywa się w poniedziałki i środy w godzinach: 8.00-10.00.
 

telefonicznie: tel: 43 822 36 85

lub

pocztą na adres:

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Sieradzu
ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 52
98-200 Sieradz

e-mail: sekretariat.psse.sieradz@sanepid.gov.pl

 

 Skargi i wnioski muszą zawierać:

  • imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego,
  • adres wnoszącego.

Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpoznania.

Przedmiot skargi

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiot wniosku

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Przyjęcia obywateli w sprawach skarg i wniosków odbywają się w poniedziałki i środy w godzinach 8:00-10:00 w siedzibie stacji.

Organem sprawującym nadzór nad Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Sieradzu właściwym do rozpatrywania skarg na jego działalność jest Łódzki Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Łodzi, 90-040 Łódź, ul. Wodna 40 tel. (42) 253-62-00.

 

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków


Klauzula​ informacyjna skargi i wnioski do pobrania w sakcji materiały

Materiały

Klauzula Informacyjna Skargi i Wnioski
klauzula​_info​_skargi​_i​_wnioski​_RODO​_11​_2022.pdf 0.06MB
{"register":{"columns":[]}}