W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Światowy Dzień bez Tytoniu

30.05.2025

1460x616a

31 maja 2025 r. obchodzimy  Światowy Dzień bez Tytoniu. Został on ustanowiony przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) w 1987 roku w celu zwrócenia uwagi na globalną epidemię palenia tytoniu oraz promowanie skutecznych działań mających na celu jej zapobieganiu. Tegoroczne hasło kampanii WHO brzmi: „Zdemaskować atrakcyjność: ujawnienie taktyk przemysłu tytoniowego i nikotynowego” („Unmasking the appeal: exposing industry tactics on tobacco and nicotine products”).

Kampania koncentruje się na ujawnieniu strategii stosowanych przez przemysł tytoniowy i nikotynowy w celu uczynienia swoich szkodliwych produktów atrakcyjnymi, szczególnie dla dzieci i młodzieży.

Obejmują one m.in.:

dodawanie smaków i substancji poprawiających smak oraz maskujących szkodliwość produktów. Aromaty można znaleźć w wielu produktach nikotynowych i tytoniowych.

W sprzedaży istnieje około 16 000 unikalnych aromatów, które są często wymieniane jako główny powód sięgania po produkty tytoniowe i zawierające nikotynę. Nikotyna i produkty tytoniowe są silnie uzależniające i zaprojektowane tak, aby podtrzymywać używanie, wciągając użytkowników w cykl uzależnienia. Dodatki maskują ostrość tytoniu, ułatwiając rozpoczęcie palenia i utrudniając jego rzucenie.

• atrakcyjne opakowania i design przyciągające uwagę młodych konsumentów. Przemysł tytoniowy i nikotynowy stosuje podstępne strategie, aby ich szkodliwe produkty były atrakcyjne, zwłaszcza dla młodych ludzi. Szacuje się, że na całym świecie około 37 milionów dzieci w wieku 13–15 lat używa tytoniu. W wielu krajach wskaźnik używania papierosów elektronicznych wśród młodzieży przewyższa wskaźnik używania papierosów tradycyjnych wśród dorosłych.

marketing cyfrowy wykorzystujący media społecznościowe i influencerów do promowaniaproduktów. Treści marketingowe promujące e-papierosy, woreczki nikotynowe i produkty tytoniowe do podgrzewania zostały wyświetlone ponad 3,4 miliarda razy w mediach społecznościowych.

Usunięcie atrakcyjności tych produktów poprzez surowsze przepisy jest niezbędne do ochrony obecnych i przyszłych pokoleń przed ich szkodami. Nie pozwólmy, aby przemysł tytoniowy i nikotynowy oszukiwał ludzi.

Stańmy razem i powiedzmy to jasno: koniec ze sztuczkami, koniec z pułapkami.

Materiały

plakat​_A4​_-​_Światowy​_Dzień​_bez​_Tytoniu
plakat​_A4​_-​_Światowy​_Dzień​_bez​_Tytoniu.pdf 1.82MB
plakat​_A4​_-​_Światowy​_Dzień​_bez​_Tytoniu​_-​_DRUK
plakat​_A4​_-​_Światowy​_Dzień​_bez​_Tytoniu​_-​_DRUK.pdf 1.92MB
plakat​_A3​_-​_Światowy​_Dzień​_bez​_Tytoniu​_-​_DRUK
plakat​_A3​_-​_Światowy​_Dzień​_bez​_Tytoniu​_-​_DRUK.pdf 2.29MB
A5​_broszura​_uczniowie
A5​_broszura​_uczniowie.pdf 1.66MB
A5​_broszura​_uczniowie​_-​_DRUK
A5​_broszura​_uczniowie​_-​_DRUK.pdf 5.04MB
A5​_broszura​_rodzice
A5​_broszura​_rodzice.pdf 2.01MB
A5​_broszura​_rodzice​_-​_DRUK
A5​_broszura​_rodzice​_-​_DRUK.pdf 5.89MB
A5​_broszura​_rodzice​_-​_DRUK
A5​_broszura​_rodzice​_-​_DRUK.pdf 5.89MB
A5​_broszura​_nauczyciele
A5​_broszura​_nauczyciele.pdf 2.08MB

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}