Informacje ogólne

Zadania

Do zadań Stanowiska pracy do Spraw Higieny Pracy należy między innymi nadzór nad warunkami zdrowotnymi środowiska pracy, a zwłaszcza zapobieganie powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy oraz wprowadzania do obrotu substancji i preparatów chemicznych, prekursorów kat. 2 i 3, detergentów i środków powierzchniowo czynnych oraz produktów biobójczych.

  1. Zadania swoje realizuje poprzez:
    1. opracowywanie strategii nadzoru i kontroli zakładów pracy w zakresie higieny pracy;
    2. przeprowadzanie kontroli w obiektach nadzorowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Szczecinku w zakresie:
      1. przestrzegania przez producentów, importerów, osoby wprowadzające do obrotu, stosujące lub eksportujące substancje chemiczne, ich mieszaniny lub wyroby obowiązków wynikających z ustawy o substancjach chemicznych i ich mieszaninach oraz z rozporządzeń Wspólnot Europejskich w niej wymienionych,
      2. przestrzegania obowiązków dotyczących wywozu i przywozu niebezpiecznych chemikaliów,
      3. przestrzegania przez podmioty wprowadzające do obrotu prekursory kategorii 2 i 3 obowiązków wynikających z przepisów prawa,
      4. przestrzegania zakazu wytwarzania i wprowadzania do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii,
      5. nadzoru nad warunkami pracy i stanem zdrowia pracowników narażonych na czynniki szkodliwe w tym rakotwórcze, mutagenne oraz reprotoksyczne występujące w środowisku pracy;
      6. nadzoru nad warunkami pracy i stanem zdrowia pracowników narażonych na czynniki biologiczne w środowisku pracy,
    3. przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności związanych z postępowaniem administracyjnym w pierwszej instancji w sprawach dotyczących warunków higieniczno-sanitarnych w środowisku pracy i chorób zawodowych,
    4. opracowywanie ocen i analiz w zakresie środowiska pracy, zachorowań na choroby zawodowe,
    5. rejestrację i ewidencję chorób zawodowych,
    6. prowadzenie działalności w zakresie promocji zdrowia w zakładach pracy.
{"register":{"columns":[]}}