W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Stanowisko Pracy do spraw Higieny Pracy

Informacje ogólne

Zadania

Do zadań Stanowiska pracy do Spraw Higieny Pracy należy między innymi nadzór nad warunkami zdrowotnymi środowiska pracy, a zwłaszcza zapobieganie powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy oraz wprowadzania do obrotu substancji i preparatów chemicznych, prekursorów kat. 2 i 3, detergentów i środków powierzchniowo czynnych oraz produktów biobójczych.

  1. Zadania swoje realizuje poprzez:
    1. opracowywanie strategii nadzoru i kontroli zakładów pracy w zakresie higieny pracy;
    2. przeprowadzanie kontroli w obiektach nadzorowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Szczecinku w zakresie:
      1. przestrzegania przez producentów, importerów, osoby wprowadzające do obrotu, stosujące lub eksportujące substancje chemiczne, ich mieszaniny lub wyroby obowiązków wynikających z ustawy o substancjach chemicznych i ich mieszaninach oraz z rozporządzeń Wspólnot Europejskich w niej wymienionych,
      2. przestrzegania obowiązków dotyczących wywozu i przywozu niebezpiecznych chemikaliów,
      3. przestrzegania przez podmioty wprowadzające do obrotu prekursory kategorii 2 i 3 obowiązków wynikających z przepisów prawa,
      4. przestrzegania zakazu wytwarzania i wprowadzania do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii,
      5. nadzoru nad warunkami pracy i stanem zdrowia pracowników narażonych na czynniki szkodliwe w tym rakotwórcze, mutagenne oraz reprotoksyczne występujące w środowisku pracy;
      6. nadzoru nad warunkami pracy i stanem zdrowia pracowników narażonych na czynniki biologiczne w środowisku pracy,
    3. przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności związanych z postępowaniem administracyjnym w pierwszej instancji w sprawach dotyczących warunków higieniczno-sanitarnych w środowisku pracy i chorób zawodowych,
    4. opracowywanie ocen i analiz w zakresie środowiska pracy, zachorowań na choroby zawodowe,
    5. rejestrację i ewidencję chorób zawodowych,
    6. prowadzenie działalności w zakresie promocji zdrowia w zakładach pracy.
Pliki do pobrania
{"register":{"columns":[]}}