W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Higiena Pracy

Do zadań Sekcji Higieny Pracy należy w szczególności:

  1. prowadzenie postępowania wyjaśniającego oraz dokumentacji w zakresie chorób zawodowych;
  2. nadzór nad zakładami pracy w zakresie warunków zdrowotnych środowiska pracy,
    a w szczególności zapobieganie powstawaniu chorób zawodowych i innych związanych
    z warunkami pracy;
  3. nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących produktów kosmetycznych w zakresie warunków produkcji, znakowania oraz posiadanej dokumentacji;  
  4. nadzór nad podmiotami gospodarczymi w zakresie wprowadzania do obrotu i stosowania:
    1. substancji chemicznych i ich mieszanin,
    2. produktów biobójczych i substancji czynnych,
    3. prekursorów narkotyków kategorii 2 i 3,
    4. środków ochrony roślin,
    5. substancji powierzchniowo czynnych i detergentów;
  5. nadzór nad podmiotami gospodarczymi w zakresie:
    1. przestrzegania zapisów dotyczących substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy,
    2. występowania szkodliwych czynników biologicznych w środowisku pracy,
    3. stosowania leków cytostatycznych w podmiotach wykonujących działalność leczniczą,
    4. usuwania i zabezpieczania wyrobów zawierających azbest,
    5. klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin chemicznych (CLP);
  6. nadzór nad zagadnieniami związanymi z rejestracją, oceną i udzielaniem zezwoleń
    dla substancji chemicznych (REACH);
     
  7. prowadzenie postępowania wyjaśniającego w ramach Wspólnotowego Systemu Szybkiego Powiadamiania o Produktach Niebezpiecznych (RAPEX) w odniesieniu do produktów kosmetycznych;
  8. współpraca z podmiotami gospodarczymi w ramach wdrażania przepisów dotyczących klasyfikacji, oznakowania oraz pakowania substancji i mieszanin chemicznych (CLP);
  9. prowadzenie postępowania w przypadku stwierdzenia wytwarzania lub wprowadzania do obrotu środków zastępczych;
  10. prowadzenie nadzoru nad nowymi substancjami psychoaktywnymi, realizowanego w ramach kontroli spełniania obowiązków wynikających z przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005 r.
    o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz.172).

Materiały

Stres w pracy
stres-w-pracy.pdf 5.13MB
Raport REACH
raport​_REACH​_CPL.pdf 0.28MB
Karta charkterystyki
karta-charakterystyki.pdf 0.19MB
Azbest
azbest.pdf 2.16MB
{"register":{"columns":[]}}