W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Jak załatwić sprawę

Aktem prawnym, regulującym sposób załatwiania spraw jest ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego. Na podstawie zapisów ww. dokumentu urząd zobowiązany jest do załatwienia sprawy bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku, a w sprawach wyjątkowo skomplikowanych, w ciągu dwóch miesięcy. Niekiedy terminy te, mogą zostać przekroczone, szczególnie gdy opóźnienie wynika z przyczyn niezależnych od urzędu. W takim przypadku konieczne jest poinformowanie zainteresowanego, z podaniem przyczyn zwłoki i wskazaniem nowego terminu załatwienia sprawy.

Aktem prawnym, regulującym sposób załatwiania spraw jest ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego. Na podstawie zapisów ww. dokumentu urząd zobowiązany jest do załatwienia sprawy bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku, a w sprawach wyjątkowo skomplikowanych, w ciągu dwóch miesięcy. Niekiedy terminy te, mogą zostać przekroczone, szczególnie gdy opóźnienie wynika z przyczyn niezależnych od urzędu. W takim przypadku konieczne jest poinformowanie zainteresowanego, z podaniem przyczyn zwłoki i wskazaniem nowego terminu załatwienia sprawy.

Wszystkie sprawy zgłaszane do urzędu załatwiane są przez wydziały merytoryczne. Pisma wpływające rejestrowane są w kancelarii ogólnej, a z obowiązku tego wykluczone są jedynie różnego rodzaju oferty, foldery reklamowe itp.

Procedury załatwiania spraw, opisano w kartach, uporządkowanych tematycznie. Zawierają one w szczególności informacje na temat dokumentów wymaganych dla załatwienia danej sprawy, opłat, miejsca złożenia i odbioru dokumentów, terminu udzielenia odpowiedzi oraz podstawy prawnej. Do kart załączono również pliki zawierające ww. dokumenty (wymagane dla załatwienia danej sprawy), które należy wydrukować, wypełnić i złożyć.

Sprawy z zakresu ocen oddziaływania na środowisko, m.in. uzgodnienie projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, ponowne przeprowadzenie oceny oddziaływania, itp.

Sprawy dotyczące ochrony przyrody, m.in.: wniosek o odstępstwa od zakazów w stosunku do chronionych gatunków roślin, grzybów i zwierząt, uzgodnienie zezwolenia na usunięcie drzew w obrębie pasa drogowego drogi publicznej, zezwolenie na wykonanie czynności podlegających zakazom  w stosunku do gatunków objętych ochroną, zezwolenie na czynności podlegające ograniczeniom w strefach ochrony ostoi, miejsc rozrodu i regularnego przebywania zwierząt objętych ochroną gatunkową, zaświadczeń dotyczących zalesienia gruntów

Sprawy dotyczące zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie, m.in. ustalenie planu remediacji zanieczyszczonej powierzchni ziemi, przeprowadzenia działań naprawczych, zgłoszenie szkody w środowisku, zgoda na zamknięcie składowiska odpadów, prowadzenie działalności w zakresie wydobycia, zbierania, transportu odpadów, spalania odpadów

{"register":{"columns":[]}}