W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Pytania i odpowiedzi

Czy dołączenie do Systemu S46 jest obowiązkowe?

Funkcjonowanie Systemu S46 ma oparcie w przepisach ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa. Aktualnie korzystanie z niego nie jest obowiązkowe, tylko dobrowolne. Sytuacja ta może się jednak zmienić w związku z projektowanymi zmianami w ustawie na podstawie dyrektywy NIS 2. Mimo tego, już teraz zachęcamy do dołączenia do systemu i rozpoczęcia korzystania z niego.

Czy za pomocą Systemu S46 mogę zgłosić incydent do zespołu CSIRT?

Do Systemu S46 są dołączone trzy zespoły CSIRT poziomu krajowego czyli CSIRT NASK, CSIRT GOV i CSIRT MON. Każdy z nich publikuje na swoich stronach BIP informację o tym, że System S46 jest jednym z uznawanych kanałów zgłaszania do nich incydentów. Do zgłaszania incydentów służy funkcja Incydenty dostępna w menu bocznym aplikacji.

Incydenty mogą być również zgłaszane do dołączonego do Systemu S46 sektorowego zespołu CSIRT, utworzonego w Centrum e-Zdrowia dla sektora "Ochrona zdrowia".

Czy po dołączeniu do Systemu S46 muszę zgłaszać przez niego incydenty?

Aktualnie System S46 jest jednym z dopuszczonych kanałów komunikacji dla zgłaszania incydentów do zespołów CSIRT. Zachęcamy do korzystania z niego, chociaż podłączone podmioty mogą wykorzystywać inne kanały, zwłaszcza formularze dostępne na stronach internetowych poszczególnych zespołów CSIRT.

Czy jest dostępne środowisko testowe Systemu S46?

Nie udostępniamy środowiska testowego Systemu S46. Jedynym środowiskiem udostępnianym użytkownikom jest środowisko produkcyjne. Podmiot musi najpierw  przejść procedurę uzyskania dostępu do Systemu S46. Przed uzyskaniem dostępu do Systemu S46, można zapoznać się z jego działaniem na organizowanych prezentacjach, szkoleniach, materiałach publikowanych na tej stronie, lub kierując do nas bezpośrednie pytania w sposób podany w sekcji Kontakt.

Czy istnieje wersja mobilna aplikacji Systemu S46?

Nie. System S46 posiada wyłącznie wersję aplikacji klienckiej przystosowaną do pracy w przeglądarce na komputerze typu desktop/laptop.

​​​​​Czy mogę otrzymywać powiadomienia systemowe na komórkę?

Powiadomienia, które przychodzą w Systemie S46 mogą być dodatkowo przesyłane na adres poczty elektronicznej użytkownika aplikacji. Sposób ustawienia takich powiadomień został opisany tutaj. Obecnie nie ma możliwości przekierowania powiadomień na inne kanały komunikacji np. SMS lub komunikatory internetowe.

Czy System S46 posiada API do komunikacji z systemami użytkownika?

Obecnie System S46 nie udostępnia API do komunikacji z systemami podłączonego podmiotu np. w celu zgłaszania incydentów. Takie rozwiązania mogą jednak pojawić się w przyszłości.

Co zrobić w przypadku, gdy proces pierwszego logowania do Systemu S46 zostanie przerwany przed zakończeniem?

Skorzystaj ponownie z linku przekazanego w mailu.

Co należy zrobić, aby zalogować się do Systemu S46 za pośrednictwem Węzła Krajowego po raz pierwszy?

Krok 1: Otwórz link aktywacyjny przekazany w mailu od Zespołu Systemu S46.

Krok 2: Zaloguj się.
Na stronie startowej systemu S46 kliknij przycisk „Zaloguj”.
Krok 3: Uwierzytelnij się.
Po przekierowaniu do strony Węzła Krajowego (login.gov.pl), dokonaj uwierzytelnienia za pomocą jednej z dostępnych tam metod autentykacji (np. Profil Zaufany, e-dowód, itp.).
Krok 4: Zaakceptuj regulamin.
Aby zakończyć proces aktywacji, zaakceptuj regulamin Systemu S46.

Znak Krajowego Planu Odbudowy, barwy Rzeczypospolitej Polskiej, znak Next Generations EU.

{"register":{"columns":[]}}