W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Biuro Obsługi Klienta

Dyrektor: 

Kontakt: (47) 72 176 75

Struktura:

  • Sekretariat Biura
  • Wydział Archiwum i Ewidencji Cudzoziemców
  • Wydział Obsługi Kancelaryjnej
  • Zespół Obsługi Klienta

Do zakresu działania Biura Obsługi Klienta należy:

1) prowadzenie Kancelarii Ogólnej Urzędu;

2) prowadzenie archiwum Urzędu;

3) prowadzenie kwerendy i udostępnianie dokumentacji zgromadzonej w zasobie archiwum Urzędu;

4) sprawowanie nadzoru nad terminowym przekazywaniem dokumentacji archiwalnej komórek organizacyjnych Urzędu do archiwum;

5) prowadzenie depozytu dokumentów podróży, zdeponowanych przez cudzoziemców ubiegających się o udzielenie ochrony międzynarodowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

6) udostępnianie danych przetwarzanych w krajowym zbiorze rejestrów, ewidencji i wykazu w sprawach cudzoziemców oraz w innych rejestrach prowadzonych przez Szefa Urzędu, z wyłączeniem informacji związanych z realizacją obowiązku szkolnego małoletnich cudzoziemców i współpracy z placówkami edukacyjnymi;

7) udostępnianie danych zgromadzonych w zarchiwizowanej dokumentacji wytworzonej lub przetworzonej w Urzędzie;

8) utrzymywanie bieżących kontaktów z przedstawicielami służb odpowiedzialnych za przestrzeganie prawa i porządku w Rzeczypospolitej Polskiej w sprawach pozostających we właściwości Biura Obsługi Klienta;

9) prowadzenie krajowego zbioru rejestrów, ewidencji i wykazu w sprawach cudzoziemców w zakresie spraw pozostających we właściwości Biura Obsługi Klienta;

10) obsługa infolinii Urzędu;

11) koordynowanie zadań związanych z bezpośrednią obsługą klienta na hali obsługi oraz prowadzenie punktu informacyjnego na hali obsługi;

12) obsługa wpływających do Urzędu, w tym za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, zapytań osób fizycznych, osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej dotyczących spraw pozostających we właściwości Szefa Urzędu lub Urzędu;

13) prowadzenie spraw z zakresu wydawania i wymiany tymczasowych zaświadczeń tożsamości cudzoziemca, dokumentów podróży przewidzianych w Konwencji dotyczącej statusu uchodźców, sporządzonej w Genewie dnia 28 lipca 1951 r. (Dz. U. z 1991 r. poz. 515 i 516), zwanej dalej „Konwencją Genewską”, oraz kart pobytu cudzoziemcom, którym nadano status uchodźcy lub udzielono ochrony uzupełniającej;

14) umieszczanie w SIS informacji o utraconym lub niezwróconym dokumencie podróży przewidzianym w Konwencji Genewskiej oraz o utraconej lub niezwróconej karcie pobytu wydanej cudzoziemcowi, któremu nadano status uchodźcy lub udzielono ochrony uzupełniającej, w celu ich zajęcia, oraz usuwanie tych danych.

{"register":{"columns":[]}}