W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Biuro Szefa Urzędu

Zastępca Dyrektora: Katarzyna Brynkiewicz

Zastępca Dyrektora: Andrzej Karpiak

Sekretariat: tel.: (47) 72 174 23, fax: (47) 72 174 13

Struktura:

  • Wydział Współpracy Międzynarodowej
  • Wydział Analiz i Statystyk Migracyjnych
  • Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji
  • Wydział Europejskiej Sieci Migracyjnej
  • rzecznik prasowy Urzędu
  • Wydział Koordynacji Projektów
  • Wydział Zapewnienia Finansowania Projektów

Kontakt: (47) 72 176 75 (infolinia)

Do zakresu działania Biura Szefa Urzędu należy:

1) obsługa kontaktów Szefa Urzędu oraz Zastępców Szefa Urzędu z instytucjami krajowymi i zagranicznymi oraz prowadzenie korespondencji w tym zakresie;

2) inicjowanie, koordynowanie oraz realizowanie zadań w zakresie współpracy Urzędu z organizacjami międzynarodowymi, instytucjami międzynarodowymi, agencjami Unii Europejskiej oraz urzędami imigracyjnymi innych państw, w zakresie właściwości Szefa Urzędu;

3) przygotowywanie stanowiska Szefa Urzędu lub koordynowanie jego opracowywania w zakresie dokumentów legislacyjnych i pozalegislacyjnych Unii Europejskiej;

4) prowadzenie obsługi zagranicznych wyjazdów służbowych;

5) opiniowanie pod względem merytorycznym wniosków o przyjęcie delegacji zagranicznych przez inne komórki organizacyjne Urzędu oraz organizowanie przyjmowania delegacji zagranicznych zapraszanych przez Szefa Urzędu lub Dyrektora Generalnego Urzędu;

6) opracowywanie i udostępnianie danych statystycznych z rejestrów prowadzonych przez Szefa Urzędu;

7) opracowywanie, w oparciu o dane statystyczne, o których mowa w pkt 6, analiz tematycznych na potrzeby Szefa Urzędu;

8) inicjowanie i współorganizowanie przedsięwzięć mających na celu upowszechnianie wiedzy na temat zagadnień dotyczących polityki migracyjnej państwa;

9) gromadzenie informacji i opracowywanie analiz, prognoz i materiałów informacyjnych dotyczących sytuacji migracyjnej w kraju i za granicą;

10) współpraca z instytucjami, organizacjami pozarządowymi i placówkami naukowo-badawczymi w kraju i za granicą w zakresie spraw migracyjnych, w szczególności analizy danych dotyczących migracji zagranicznych;

11) koordynacja działań krajowego punktu kontaktowego Europejskiej Sieci Migracyjnej;

12) sporządzanie zestawień danych przetwarzanych w krajowym zbiorze rejestrów, ewidencji i wykazu w sprawach cudzoziemców i innych rejestrach prowadzonych przez Szefa Urzędu oraz ich udostępnianie, na wniosek uprawnionych organów;

13) obsługa informacyjna i prasowa Szefa Urzędu i Zastępców Szefa Urzędu;

14) przygotowywanie opinii i ekspertyz w sprawach należących do zakresu działania Szefa Urzędu;

15) przygotowywanie, we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi Urzędu, projektów pism, o których mowa w § 3 pkt 4, jeśli ich przygotowanie wymaga koordynacji pomiędzy komórkami organizacyjnymi Urzędu;

16) współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie działania Szefa Urzędu oraz koordynowanie tej współpracy, w sytuacji gdy wykracza ona poza zakres działania jednej komórki organizacyjnej Urzędu;

17) wykonywanie zadań z zakresu przestrzegania praw człowieka i zagadnień pokrewnych w zakresie właściwości Szefa Urzędu;

18) pełnienie funkcji punktu kontaktowego w zakresie udzielania organom, instytucjom i organizacjom krajowym oraz międzynarodowym informacji statystycznych, zgodnie z właściwością Szefa Urzędu;

19) prowadzenie spraw związanych z administrowaniem stroną internetową Urzędu i Biuletynem Informacji Publicznej Urzędu;

20) koordynowanie działań związanych z pozyskiwaniem i wydatkowaniem środków z funduszy zagranicznych oraz realizacją projektów finansowanych z tych środków we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu;

21) analizowanie możliwości pozyskiwania przez Urząd środków pochodzących z funduszy zagranicznych;

22) opiniowanie, we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu, zasadności udziału Urzędu w projektach finansowanych z funduszy zagranicznych;

23) przygotowywanie dokumentacji aplikacyjnej projektów finansowanych z funduszy zagranicznych;

24) sprawowanie nadzoru nad realizacją projektów finansowanych z funduszy zagranicznych pod względem formalnym i finansowym;

25) monitorowanie zagrożenia wystąpienia ryzyka w trakcie realizacji projektów finansowanych z funduszy zagranicznych;

26) opracowywanie stanowisk do programów wieloletnich i rocznych instrumentów finansowych, w zakresie właściwości Szefa Urzędu;

27) koordynowanie działań związanych z planowaniem budżetu Urzędu oraz rezerwy celowej na potrzeby finansowania projektów realizowanych w oparciu o fundusze zagraniczne;

28) wypełnianie obowiązków związanych z rozliczaniem i sprawozdawczością finansową oraz merytoryczną projektów realizowanych w ramach funduszy zagranicznych;

29) realizowanie działań informacyjnych i promocyjnych w ramach wdrażanych projektów finansowanych z funduszy zagranicznych;

30) współpraca z instytucjami odpowiedzialnymi za wdrażanie, rozliczanie, audyt i kontrolę projektów finansowanych z funduszy zagranicznych;

31) planowanie, inicjowanie, koordynowanie oraz rozwój procesów usprawniających komunikację wewnętrzną i zewnętrzną Urzędu;

32) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej i wniosków o ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego oraz koordynowanie realizacji wniosków w sytuacji, gdy wniosek dotyczy właściwości dwóch lub więcej komórek merytorycznych;

33) prowadzenie sekretariatów Szefa Urzędu, Zastępców Szefa Urzędu i Dyrektora Generalnego Urzędu.

{"register":{"columns":[]}}