W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacje o wydziale

Mogą nas Państwo znaleźć w budynku Urzędu w Bydgoszczy, przy ul. Jagiellońskiej 3, w pokoju 137 (I piętro).

Dyrektor
Robert Górecki
ul. Jagiellońska 3, pok. 137, I piętro
tel. +48 52 349 73 30
fax +48 52 349 73 32
e-mail: wnik_sekretariat@bydgoszcz.uw.gov.pl

Oddział Redakcji Dziennika Urzędowego Województwa Kujawsko-Pomorskiego

Kierownik
Mariusz Kaźmierczak
ul. Jagiellońska 3, pok. 139, I piętro
tel. +48 52 349 72 77
fax +48 52 349 73 32
e-mail: dziennik@bydgoszcz.uw.gov.pl ; mkazmierczak@bydgoszcz.uw.gov.pl

Do zadań oddziału należy m.in.:

  1. Redagowanie i wydawanie Dziennika Urzędowego Województwa Kujawsko-Pomorskiego;

  2. Prowadzenie zbioru Dziennika Urzędowego Województwa Kujawsko-Pomorskiego i udostępnianie go do powszechnego wglądu zainteresowanym i jego dystrybucja;

  3. Przekazywanie przez Wojewodę aktów prawa miejscowego ministrowi właściwemu do spraw administracji oraz przekazywanie rozporządzeń porządkowych Wojewody Prezesowi Rady Ministrów, Marszałkowi Województwa Kujawsko-Pomorskiego, starostom, prezydentom miast, burmistrzom i wójtom, na których terenie rozporządzenie ma być stosowane;

  4. Publikowanie rozporządzeń porządkowych, w celu zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego;

  5. Ogłaszanie w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego aktów prawnych Wojewody z zakresu obrony cywilnej i obronności.

Zbiory Dzienników są udostępnione również w siedzibie Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy (ul. Jagiellońska 3, I piętro, Oddział Redakcji Dziennika Urzędowego, pok. 139 tel. 52 349-7277, pok. 135; tel. 52 349-7334; e-mail: dziennik@bydgoszcz.uw.gov.pl) oraz w wersji elektronicznej w Punkcie Obsługi Klienta, ul. Konarskiego 1-3, budynek B parter pok.  4.

Materiały

Od 1 stycznia 2012 r. Dzienniki Urzędowe Województwa Kujawsko-Pomorskiego są dostępne wyłącznie w wersji elektronicznej. Można je przejrzeć, pobrać lub wydrukować. (tutaj)

Oddział Kontroli

Kierownik
Bogusława Głowacka
ul. Jagiellońska 3, pok. 133, I piętro
tel. +48 52 349 72 74
fax +48 52 349 73 32
e-mail: bglowacka@bydgoszcz.uw.gov.pl

Do zadań oddziału należy m.in.:

  1. Prowadzenie planowych i doraźnych kontroli;

  2. Współpraca z organami kontroli państwowej i organami prokuratury;

  3. Sporządzanie  rocznego  planu  kontroli  Wydziału  oraz sprawozdań z działalności kontrolnej Wydziału;

  4. Sporządzanie rocznego planu kontroli Urzędu w oparciu o uzgodnione wzajemnie roczne plany kontroli komórek organizacyjnych Urzędu oraz sporządzanie sprawozdań z działalności kontrolnej Urzędu;

  5. Sporządzanie  informacji o stopniu realizacji przez Urząd wystąpień pokontrolnych organów kontroli zewnętrznej;

  6. Realizacja zadań Wojewody wynikających z ustawy o zawodzie tłumacza przysięgłego;

  7. Koordynowanie spraw związanych z kontrolami prowadzonymi w Urzędzie przez Najwyższą Izbę Kontroli i inne organy kontroli zewnętrznej oraz przechowywanie dokumentów związanych z kontrolami zewnętrznymi;           

  8. Prowadzenie rejestru i zbioru upoważnień do kontroli;

  9. Realizacja zadań wynikających z kompetencji nadzorczych Wojewody przypisanych dyrektorowi Wydziału w stosunku do Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy oraz prowadzenie z ta jednostką współpracy;

  10. Przekazywanie informacji o wynikach kontroli do Biuletynu Informacji Publicznej.

Oddział Nadzoru

Kierownik
Rafał Krzyżanowski
ul. Jagiellońska 3, pok. 137, I piętro
tel. 52 349-7338
fax 52 349-7332
e-mail: rkrzyzanowski@bydgoszcz.uw.gov.pl

Do zadań oddziału należy m.in.:

  1. Nadzór nad działalnością jednostek samorządu terytorialnego;

  2. Prowadzenie spraw wynikających z obowiązku zwoływania przez Wojewodę sesji rady gminy, sesji rady powiatu i sejmiku województwa - w przypadku odwołania lub przyjęcia rezygnacji przewodniczącego lub wiceprzewodniczących organu stanowiącego wymienionych wyżej jednostek samorządu terytorialnego oraz niewybrania w ustawowym terminie osób do pełnienia tych funkcji - w celu wyboru przewodniczącego;

  3. Prowadzenie spraw podziału terytorialnego, w tym prowadzenie spraw związanych z weryfikacją wpływających wniosków dotyczących propozycji zmian w podziale administracyjnym województwa, a także prowadzenie spraw dotyczących nazw miejscowości i obiektów fizjograficznych;

  4. Prowadzenie rejestru podpisanych przez Wojewodę porozumień na powierzenie zadań;

  5. Prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem oświadczeń lustracyjnych od osób zobowiązanych do ich składania;

  6. Współpraca z komisarzami wyborczymi i delegaturami Krajowego Biura Wyborczego w Bydgoszczy, Toruniu i Włocławku przy realizacji zadań związanych z wyborami do rad gmin, rad powiatów i sejmiku województwa, wynikających z Kodeksu wyborczego;

  7. Realizacja zadań Wojewody wynikających z ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej.

Wieloosobowe stanowisko do spraw obsługi prawnej

ul. Jagiellońska 3, pok. 137, I piętro
tel. +48 52 349 73 30
fax +48 52 349 73 32

Do zadań należy w szczególności:

  1. Reprezentowanie Wojewody oraz Urzędu we wszystkich postępowaniach, w których Wojewoda lub Urząd jest lub może być stroną lub uczestnikiem postępowania;

  2. Opiniowanie pod względem formalnoprawnym i redakcyjnym projektów aktów prawnych Wojewody, Dyrektora Generalnego Urzędu;

  3. Udział w negocjacjach i naradach dotyczących spraw związanych z działalnością Wojewody lub Urzędu, o ile taką potrzebę zgłosi Kierownictwo Urzędu lub dyrektor wydziału;

  4. Współdziałanie z Prokuratorią Generalną Rzeczypospolitej Polskiej w sytuacjach oraz
    w zakresie przewidzianym ustawą o Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej;

  5. Obsługa Wojewody w zakresie przygotowania pod obrady Rady Ministrów projektów dokumentów rządowych w sprawach dotyczących województwa;

  6. Opiniowanie projektów aktów prawnych oraz projektów nowelizacji aktów prawnych dotyczących problematyki niezwiązanej z zadaniami realizowanymi przez inne wydziały;

  7. Współpraca z Państwową Strażą Łowiecką w Bydgoszczy w zakresie przygotowania
    i wnoszenia aktów oskarżenia oraz wniosków o ukaranie przeciwko sprawcom przestępstw oraz wykroczeń przewidzianych w ustawie Prawo łowieckie.

Wieloosobowe stanowisko ds. Skarg, Wniosków i Petycji

ul. Jagiellońska 3, pok. 30, parter
tel. +48 52 349 72 79
fax +48 52 349 73 32

Zajmujemy się przyjmowaniem i rozpatrywaniem skarg i wniosków, koordynowaniem spraw związanych z przyjmowaniem i rozpatrywaniem petycji wpływających do Urzędu oraz rejestracją wniosków składanych przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową.
Biuro Skarg, Wniosków i Petycji jest czynne: od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-15.00, we wtorki w godzinach 10.00-18.00.

Mogą nas Państwo znaleźć także w:

Delegaturze Urzędu w Toruniu
ul. Moniuszki 15-21
87-100 Toruń
tel. +48 56 611 51 61, +48 56 611 51 62, +48 56 611 51 63, +48 56 611 51 64

Akty prawne, na podstawie których działa Wydział Nadzoru i Kontroli

  1. Statutu Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy nadanego zarządzeniem Nr 233/2016 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z dnia 24 maja 2016r. w sprawie nadania Statutu Kujawsko-Pomorskiemu Urzędowi Wojewódzkiemu w Bydgoszczy ( Dz. Urz. Woj.Kuj.-Pom.2016.2937 z późn. zm.;
  2. Regulaminu Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy ustalonego zarządzeniem Nr 408/2018 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z dnia 10 sierpnia 2018 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Kujawsko –Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy z późn. zm.;
  3. ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej (Dz. U. z 2020r. poz. 224);
  4. ustawy z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie (Dz. U. z 2019 r.  poz. 1464);
  5. ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2020 r.  poz. 265 z późn. zm.);
  6. ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm.);
  7. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.);
  8. ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742 z późn. zm.);
  9. ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r.  poz. 1781 z późn. zm.);
  10. ustawy z dnia 24 listopada 2017r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 2139);
  11. ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2020r. poz. 1252 z późn. zm.);
  12. ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (Dz. U. z 2020r. r. poz. 1683);
  13. ustawa z dnia 7 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 2072);
  14. ustawy z dnia 26 października o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi  (Dz. U. z 2019 r. poz. 2277 z późn. zm.);
  15. ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 2215 z późn. zm.);
  16. ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe  (Dz. U. z 2020 r. poz. 426. zm.);
  17. ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 21 ze zm.);
  18. ustawy z dnia 25 listopada 2004 r. o zawodzie tłumacza przysięgłego (Dz. U. z 2019 r. poz. 1326);
  19. ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn.  zm.);
  20. ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 920 );
  21. ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1668 z późn.zm.);
  22. ustawy z dnia 29 sierpnia 2003 r. o urzędowych nazwach miejscowości i obiektach  fizjograficznych (Dz. U. 2019 r. poz. 1443);
  23. ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów  bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz o treści tych dokumentów (Dz. U. z 2020 r. poz.2141);
  24. ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. z 2017r. poz. 248);
  25. ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2018 r. poz. 870);
  26. ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 2232);
  27. ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1461 z późn. zm.).
{"register":{"columns":[]}}