Złóż skargę i wniosek
Informacje podstawowe
Każdy obywatel ma prawo zgłosić swoje uwagi dotyczące funkcjonowania Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy oraz pracy jego pracowników. Dzięki zgłaszanym przez Państwa skargom oraz wnioskom urząd ma możliwość bieżącego reagowania na wszelkie nieprawidłowości oraz ciągłego doskonalenia jakości obsługi mieszkańców.
Skargi i wnioski są rozpatrywane zgodnie z przepisami określonymi w dziale VIII Kodeksu postępowania administracyjnego oraz rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Co jest skargą?
Skarga dotyczy nieprawidłowości w działalności urzędu lub postępowania jego pracowników. Może ona odnosić się w szczególności do
- naruszania prawa przez pracowników urzędu,
- niewłaściwego lub nieterminowego załatwiania sprawy,
- zaniedbania lub niewypełnienia obowiązków przez urzędników,
- niewłaściwego zachowania pracowników wobec interesantów.
Co jest wnioskiem?
Wniosek to propozycja lub sugestia dotycząca funkcjonowania urzędu, która ma na celu poprawę jego działalności. W szczególności wniosek może dotyczyć:
- usprawnienia organizacji pracy,
- podniesienia jakości obsługi mieszkańców,
- wprowadzenia nowych rozwiązań administracyjnych.
Jak złożyć skargę lub wniosek?
Skargę i wniosek można złożyć w następujący sposób:
-
Pisemnie:
-
Osobiście – dostarczyć dokument do Punktu Obsługi Klienta,
-
Przesyłając pocztą tradycyjną na adres:
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
ul. Jagiellońska 3
85-950 Bydgoszcz
Z dopiskiem: „Skarga” lub „Wniosek”.
-
Elektronicznie:
-
Za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) na adres skrytki urzędu: /6v45ohiw0j/skrytka.
Do złożenia dokumentu drogą elektroniczną wymagane jest posiadanie podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego.
-
Ustnie do protokołu:
-
Podczas wizyty w siedzibie urzędu – po wcześniejszym telefonicznym lub mailowym uzgodnieniu terminu spotkania z właściwym pracownikiem merytorycznym.
Wymagane informacje w skardze lub wniosku
W zgłoszeniu należy umieścić następujące informacje:
-
imię i nazwisko osoby zgłaszającej,
-
adres zamieszkania oraz adres korespondencyjny (elektroniczny),
-
szczegółowy opis sprawy będącej przedmiotem skargi lub wniosku,
-
wskazanie osób lub jednostek, których dotyczy skarga lub wniosek (jeżeli jest to możliwe),
-
ewentualnie załączniki dokumentujące zgłoszenie.
Skargi i wnioski anonimowe mogą pozostać bez rozstrzygnięcia, jeżeli brak danych uniemożliwi ich wyjaśnienie.
Rozpatrzenie zgłoszeń:
Każda sprawa zgłaszana do urzędu jest rozpatrywana indywidualnie i wnikliwie, z zachowaniem obowiązujących terminów wynikających z przepis prawa. O wyniku rozpatrzenia zgłoszenia osoba zgłaszająca zostanie poinformowana w formie pisemnej lub w przypadku zgłoszeń elektronicznych poprzez ePUAP.
Informacje dodatkowe:
W celu zgłoszenia skargi lub wniosku należy skorzystać z formularza zgłoszeniowego dostępnego w materiałach do pobrania poniżej oraz w Punkcie Obsługi Klienta.
W przypadku dodatkowych pytań dotyczących procedury zapraszam do kontaktu:
- Telefon: 48 52 349 77 20
- E-mai: pok@bydgoszcz.uw.gov.pl
Materiały
Formularz Skarg i WnioskówFormularz_Skarg_i_Wniosków.pdf 0.20MB Formularz Skarg i Wniosków
Formularz_Skarg_i_Wniosków.doc 0.17MB
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572) https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20240000572
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46) https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20020050046