W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Złóż skargę i wniosek

Informacje podstawowe

Każdy obywatel ma prawo zgłosić swoje uwagi dotyczące funkcjonowania Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy oraz pracy jego pracowników. Dzięki zgłaszanym przez Państwa skargom oraz wnioskom urząd ma możliwość bieżącego reagowania na wszelkie nieprawidłowości oraz ciągłego doskonalenia jakości obsługi mieszkańców.

Skargi i wnioski są rozpatrywane zgodnie z przepisami określonymi w dziale VIII Kodeksu postępowania administracyjnego oraz rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

Co jest skargą?

Skarga dotyczy nieprawidłowości w działalności urzędu lub postępowania jego pracowników. Może ona odnosić się w szczególności do

  • naruszania prawa przez pracowników urzędu,
  • niewłaściwego lub nieterminowego załatwiania sprawy,
  • zaniedbania lub niewypełnienia obowiązków przez urzędników,
  • niewłaściwego zachowania pracowników wobec interesantów.

Co jest wnioskiem?

Wniosek to propozycja lub sugestia dotycząca funkcjonowania urzędu, która ma na celu poprawę jego działalności. W szczególności wniosek może dotyczyć:

  • usprawnienia organizacji pracy,
  • podniesienia jakości obsługi mieszkańców,
  • wprowadzenia nowych rozwiązań administracyjnych.

Jak złożyć skargę lub wniosek?

Skargę i wniosek można złożyć w następujący sposób:

  1. Pisemnie:

  • Osobiście – dostarczyć dokument do Punktu Obsługi Klienta,

  • Przesyłając  pocztą tradycyjną na adres:

Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy

ul. Jagiellońska 3

85-950 Bydgoszcz

Z dopiskiem: „Skarga” lub „Wniosek”.

 

  1. Elektronicznie:

  • Za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) na adres skrytki urzędu: /6v45ohiw0j/skrytka.

Do złożenia dokumentu drogą elektroniczną wymagane jest posiadanie podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego.

 

  1. Ustnie do protokołu:

  • Podczas wizyty w siedzibie urzędu – po wcześniejszym telefonicznym lub mailowym uzgodnieniu terminu spotkania z właściwym pracownikiem merytorycznym.

Wymagane informacje w skardze lub wniosku

W zgłoszeniu należy umieścić następujące informacje:

  • imię i nazwisko osoby zgłaszającej,

  • adres zamieszkania oraz adres korespondencyjny (elektroniczny),

  • szczegółowy opis sprawy będącej przedmiotem skargi lub wniosku,

  • wskazanie osób lub jednostek, których dotyczy skarga lub wniosek (jeżeli jest to możliwe),

  • ewentualnie załączniki dokumentujące zgłoszenie.

Skargi i wnioski anonimowe mogą pozostać bez rozstrzygnięcia, jeżeli brak danych uniemożliwi ich wyjaśnienie.

Rozpatrzenie zgłoszeń:

Każda sprawa zgłaszana do urzędu jest rozpatrywana indywidualnie i wnikliwie, z zachowaniem obowiązujących terminów wynikających z przepis prawa. O wyniku rozpatrzenia zgłoszenia osoba zgłaszająca zostanie poinformowana w formie pisemnej lub w przypadku zgłoszeń elektronicznych poprzez ePUAP.

Informacje dodatkowe:

W celu zgłoszenia skargi lub wniosku należy skorzystać z formularza zgłoszeniowego dostępnego w materiałach do pobrania poniżej oraz w Punkcie Obsługi Klienta.

W przypadku dodatkowych pytań dotyczących procedury zapraszam do kontaktu:

Materiały

Formularz Skarg i Wniosków
Formularz​_Skarg​_i​_Wniosków.pdf 0.20MB
Formularz Skarg i Wniosków
Formularz​_Skarg​_i​_Wniosków.doc 0.17MB
{"register":{"columns":[]}}