W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Obrady Kujawsko-Pomorskiego Okrągłego Stołu Edukacyjnego

05.09.2019

Dziś, w Kujawsko-Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Bydgoszczy rozpoczęły się obrady „Kujawsko-Pomorskiego Okrągłego Stołu Edukacyjnego”. Przed rozpoczęciem debaty wiceminister edukacji narodowej Iwona Michałek, wojewoda kujawsko-pomorski Mikołaj Bogdanowicz oraz kujawsko-pomorski kurator oświaty Marek Gralik spotkali się z dziennikarzami na briefingu prasowym.

Obrady Kujawsko-Pomorskiego Stołu Edukacyjnego. Przed rozpoczęciem debaty wiceminister edukacji narodowej Iwona Michałek i wojewoda kujawsko-pomorski Mikołaj Bogdanowicz spotkali się z dziennikarzami

Wojewoda Kujawsko-Pomorski Mikołaj Bogdanowicz podkreślił znaczenie wymiany opinii o problemach edukacji na poziomie poszczególnych regionów, z których każdy posiada swoją specyfikę.

- Cieszę się bardzo, że aż 60 uczestników usiądzie dzisiaj z nami za stołem i będzie dyskutować o problemach edukacji. Myślę, że to bardzo dobrze, że rozmowy przeniosły się do poszczególnych województw. Dzięki temu, każdy region będzie mógł wypowiedzieć swoją opinię na temat sytuacji w oświacie, ponieważ z pewnością zmiany w tym obszarze muszą nastąpić, bo są one konieczne.

Wiceminister edukacji narodowej Iwona Michałek zaakcentowała przede wszystkim potrzebę udziału całego społeczeństwa w dostosowaniu systemu edukacji do potrzeb dynamicznie zmieniającego się świata.

- Okrągły Stół Edukacyjny, to inicjatywa pana premiera Mateusza Morawieckiego. Z mojej perspektywy mogę powiedzieć, że okrągłe stoły w województwach są bardzo potrzebne, ponieważ okazało się, że oprócz problemów ogólnopolskich, w poszczególnych województwach wybrzmiewają specyficzne  potrzeby, które też trzeba rozwiązać. Z perspektywy Warszawy być może nie wszystko dokładnie widać, a my chcemy rozmawiać ze społeczeństwem i to robimy.

- Reforma strukturalna dokonała się i dokonuje, reforma programowa dokonała się i dokonuje, natomiast przed nami stoi mnóstwo innych wyzwań, ponieważ edukacja musi nadążać za bardzo szybkimi zmianami współczesnego świata – dodała minister.

Kujawsko-pomorski kurator oświaty Marek Gralik przypomniał zagadnienia, wokół których toczy się debata przy stole edukacyjnym. Są to te same zagadnienia, które były omawiane w tzw. warszawskim okrągłym stole czyli: „uczeń, rodzic i nauczyciel w systemie edukacji, nowoczesna szkoła oraz jakość edukacji”.

- Zaprosiliśmy do rozmów Okrągłego Stołu Edukacyjnego bardzo szeroką grupę osób, które związane są z edukacją w sposób albo bezpośredni, albo pośredni. Łącznie mamy ponad 60 osób ale najliczniej reprezentowani są nauczyciele i dyrektorzy szkół. Od uczestników naszych dzisiejszych obrad nie oczekujemy wypracowania wspólnego stanowiska, nie oczekujemy by powstał konsensus wobec jakichś zagadnień tematycznych ale oczekujemy bardzo merytorycznej dyskusji, oczekujemy zgłaszania konkretnych wniosków, oczekujemy zgłaszania rozwiązań na zasygnalizowane wcześniej problemy, oczekujemy wreszcie gotowych wręcz zmian w przepisach prawa oświatowego.

Wnioski, które będą płynęły z Kujawsko-Pomorskiego Okrągłego Stołu Edukacyjnego zostaną przekazane do MEN by wraz z wnioskami z innych regionów mogły stanowić głęboki i solidny materiał analityczny dla ministra edukacji narodowej.

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}