W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zbliża się zmiana nadawania darmowej naziemnej telewizji cyfrowej

13.04.2022

25 kwietnia w województwie kujawsko-pomorskim, a także zachodniopomorskim, pomorskim i wielkopolskim nastąpi zmiana sposobu nadawania darmowej naziemnej telewizji cyfrowej z DVB-T na DVB-T2/HEVC. W przypadku, gdy nasz odbiornik nie jest przystosowany do nowego standardu, możemy skorzystać z rządowego dofinansowania.

Grafika przedstawiająca kobietę i mężczyznę siedzących na kanapie. Kobieta trzyma pilot

Nowy standard nadawania naziemnej telewizji cyfrowej pozwoli na odbiór programów telewizyjnych w lepszej jakości. Jednocześnie będzie on oszczędniej wykorzystywał dostępne zasoby częstotliwości, dzięki czemu będzie można pozyskać większą liczbę programów.

Większość telewizorów wyprodukowanych w ostatnich latach nie będzie miało problemów z odczytaniem obrazu zakodowanego w nowym standardzie. Jeśli jednak nasz odbiornik nie będzie przystosowany do nowo wprowadzonego standardu, wystarczy dokupić do niego odpowiedni tuner.

21 marca br. ruszył nowy rządowy program dofinansowania w związku ze zmianą standardu nadawania telewizji naziemnej. Każde gospodarstwo domowe, które ma sprzęt niedostosowany do nadchodzących zmian, a którego sytuacja materialna nie pozwala na poniesienie kosztów wymiany sprzętu może otrzymać dofinansowanie na ten cel.

W ramach tego rządowego programu można otrzymać 100 zł do zakupu dekodera lub 250 zł do zakupu telewizora. Dekoder lub telewizor musi być zgodny z zapisami rozporządzenia w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla odbiorników cyfrowych, czyli taki, który umożliwia poprawny odbiór sygnału telewizyjnego w nowym standardzie DVB-T2/HEVC.

Więcej informacji na temat programu można znaleźć TUTAJ.

Wniosek o dofinansowanie na zakup dekodera lub telewizora można złożyć osobiście, lub przez pełnomocnika za pośrednictwem formularza online albo Poczty Polskiej w tradycyjnej formie papierowej. Lista placówek, w których można złożyć wniosek, jest dostępna TUTAJ.

Po złożeniu wniosku osoba uprawniona otrzyma specjalny kod na podany w formularzu online adres e-mail lub w postaci wydruku przekazanego przez pracownika Poczty Polskiej, który będzie rejestrował wniosek w systemie. Świadczenie nie jest wymienne na pieniądze. Otrzymany kod z przyznanym świadczeniem można zrealizować w sklepach internetowych i stacjonarnych, które przystąpią do programu. Wyszukiwarkę sklepów można znaleźć na tej stronie

Program dofinansowania trwa do 31 grudnia br. W celu uzyskania dodatkowych informacji można zadzwonić na infolinię pod numer 42 253 54 30 lub napisać na skrzynkę kontaktową cyfrowaTV@coi.gov.pl

Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 07:00 – 18:00 oraz w soboty w godzinach 10:00 – 18:00. 

{"register":{"columns":[]}}