W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ogłoszenie Wojewody Łódzkiego o naborze wniosków na dofinansowanie zadań jednorocznych na rok 2023 polegających wyłącznie na remoncie dróg powiatowych lub gminnych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg

05.01.2023

OGŁOSZENIE WOJEWODY ŁÓDZKIEGO 5 stycznia 2023 r.


Na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 23 października 2018 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 505 z późn. zm.), ogłaszam nabór wniosków na dofinansowanie zadań jednorocznych na rok 2023 polegających wyłącznie na remoncie dróg powiatowych lub gminnych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg


wysokość środków przeznaczonych na dofinansowanie zadań powiatowych oraz zadań gminnych w ramach naboru 53 190 214,73 zł. w tym na:
Zadania powiatowe – 15 190 214,73 zł
Zadania gminne – 38 000 000,00 zł


1.    W ramach ogłaszanego naboru dofinansowanie może zostać udzielone na zadania polegające na remoncie dróg powiatowych, zwane dalej „zadaniami powiatowymi”, lub remoncie dróg gminnych, zwane dalej „zadaniami gminnymi”.


2.    Przez zadanie jednoroczne rozumie się zadanie, którego przewidywany czas realizacji jest krótszy niż 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy z wykonawcą robót.


3.    W ramach realizacji zadań mogą być dofinansowane zadania polegające na remoncie skrzyżowań z innymi drogami publicznymi.


4.    Dofinansowanie realizacji zadań nie obejmuje kosztów nabywania nieruchomości pod pasy drogowe.


5.    W ramach naboru o dofinansowanie nie można realizować zadań na drogach publicznych zarządzanych przez prezydenta miasta na prawach powiatu będącego siedzibą wojewody lub sejmiku województwa.


6.    Jednostka samorządu terytorialnego może otrzymać dofinansowanie na zadania powiatowe lub zadania gminne w wysokości do 80% kosztów kwalifikowalnych realizacji tego zadania.


7.    Wysokość dofinansowania ustala się, biorąc pod uwagę wskaźnik dochodów podatkowych jednostki samorządu terytorialnego danego rodzaju, o którym mowa w art. 20 ust. 4 i art. 22 ust. 4 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 1672, z późn. zm.), pomnożony przez liczbę mieszkańców tej jednostki, pomniejszony o wpłaty danej jednostki samorządu terytorialnego, o których mowa odpowiednio w art. 29 i art. 30 tej ustawy, i powiększony o przysługujące danej jednostce samorządu terytorialnego część wyrównawczą i część równoważącą subwencji ogólnej, podzielony przez liczbę mieszkańców tej jednostki, w stosunku do sumy wskaźników dochodów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego danego rodzaju pomnożonych przez liczbę mieszkańców tych jednostek w skali kraju, pomniejszonych o sumę wpłat jednostek samorządu terytorialnego danego rodzaju, o których mowa w art. 29 i art. 30 tej ustawy, i powiększonych o sumę przysługujących im części wyrównawczych i równoważących subwencji ogólnej, podzielonych przez liczbę mieszkańców jednostek samorządu terytorialnego danego rodzaju.


8.    Podstawę do wyliczenia dochodów, stanowią:
a.    część wyrównawcza i część równoważąca subwencji ogólnej oraz wpłaty do budżetu państwa ustalone na rok bazowy;
b.    liczba mieszkańców zamieszkałych na obszarze danej jednostki samorządu terytorialnego i obszarze kraju, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok bazowy, ustalona przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego do dnia 31 maja roku bazowego.


9.    Wysokość dofinansowania udzielonego na zadanie powiatowe albo zadanie gminne nie może przekroczyć kwoty 30 mln zł.


10.    Wojewoda przeprowadza nabór przy pomocy komisji, która dokonuje oceny wniosków o dofinansowanie zadań powiatowych oraz zadań gminnych, zwanej dalej „komisją”.


11.    Wniosek o dofinansowanie zadania powiatowego albo zadania gminnego składa właściwy zarządca drogi powiatowej albo drogi gminnej*.
*W przypadku złożenia wniosku przez gminę na drogę powiatową (lub odwrotnie) należy złożyć podpisane porozumienie w sprawie powierzenia zadania publicznego w zakresie zarządzania odcinkiem drogi.


12.    W ramach ogłaszanego naboru ustanawia się limit składanych wniosków (zadań):
a.    GMINY*– 1 wniosek, przy czym wniosek może dotyczyć zadania, polegającego na remoncie kilku odcinków dróg niebędących w jednym ciągu do limitu 1 200 000,00 zł wartości zadania;
b.    POWIATY*– 1 wniosek, przy czym każdy wniosek może dotyczyć zadania, polegającego na remoncie kilku odcinków dróg niebędących w jednym ciągu, do limitu 2 000 000 zł wartości zadania.
*Klasyfikację wydatków bieżących i majątkowych (inwestycyjnych) określa art. 124 i art. 236 Ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 1634, z późn. zm.).
*ZŁOŻENIE WIĘKSZEJ ILOŚCI WNIOSKÓW LUB NIEZASTOSOWANIE SIĘ 
DO ZASAD I LIMITÓW OKREŚLONYCH W PKT 12 SPOWODUJE WYELIMINOWANIE Z OCENY FORMALNEJ I MERYTORYCZNEJ ZŁOŻONEGO WNIOSKU.


13.    We wniosku o dofinansowanie określa się przewidywany koszt i czas realizacji zadania oraz termin dokonywania wypłat na rzecz wykonawcy zadania.
Dofinansowanie na rok 2023 zostanie wypłacone do 20 grudnia 2023 r.


14.    Do wniosku o dofinansowanie zadania należy załączyć:
a.    mapę poglądową umożliwiającą zlokalizowanie przedmiotu inwestycji w terenie, w szczególności względem innych dróg w okolicy wraz z zaznaczonymi elementami mającymi wpływ na ocenę merytoryczną wniosku, sporządzoną w skali oraz w sposób umożliwiający ich identyfikację i właściwą ocenę inwestycji;
b.    harmonogram rzeczowo - finansowy zadania;
c.    wniosek musi być podpisany elektronicznym podpisem kwalifikowalnym przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych w imieniu Beneficjenta. W przypadku pełnomocnictwa, musi być ono udzielone w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Z treści pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać zakres umocowania do czynności związanych ze złożeniem wniosku o dofinansowanie (aplikowania o środki).


15.    Koszty niekwalifikowalne realizacji zadania obejmują w szczególności:
a.    infrastrukturę techniczną niezwiązaną z drogą;
b.    koszty nabywania nieruchomości pod pasy drogowe;
c.    remont dróg lub ich części, dla których wnioskodawca nie jest ustawowym zarządcą, z wyjątkiem robót na skrzyżowaniu z drogą wyższej kategorii, które są realizowane zgodnie z art. 25 ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1693 z późn. zm.), jeśli skrzyżowanie to jest elementem składowym wniosku przedłożonego do oceny;
d.    roboty oraz koszty robót realizowanych poza pasem drogowym drogi będącej przedmiotem wniosku;
e.    roboty oraz koszty, które powinny być wykonywane w ramach utrzymania drogi.


16.    Wniosek nie spełnia wymogów formalnych, gdy:
a.    wnioskodawca nie zastosował się do wzorów określonych dla danego zadania;
b.    nie zawiera wszystkich wymaganych danych lub nie dołączono do niego wszystkich wymaganych załączników;
c.    został złożony po terminie zakończenia naboru wniosków;
d.    dotyczy zadania niepolegającego na remoncie drogi;
e.    dotyczy zadania obejmującego odcinek drogi niebędącej drogą publiczną zaliczoną do kategorii dróg powiatowych lub dróg gminnych, w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1376 z późn.zm.);
f.    dotyczy zadania obejmującego odcinek drogi, dla której wnioskodawca (w dniu złożenia wniosku o dofinansowanie), zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (art. 19 ust. 2), nie jest właściwym zarządcą drogi;
g.    dotyczy zadania złożonego przez dwóch wnioskodawców obejmującego swym zakresem dwa (lub więcej) odcinki dróg, dla których zarządcy są różni;
h.    został złożony ponownie na to samo zadanie (dotyczy wniosków złożonych w naborze w lipcu 2022 r.);
i.    wnioskowana kwota dofinansowania przekracza maksymalną wartość, tj. 30 mln zł;
j.    nie został podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania wnioskodawcy.


17.    W przypadku gdy wniosek o dofinansowanie:
a.    nie spełnia wymogów formalnych lub określonych w ogłoszeniu o naborze;
b.    zawiera oczywiste omyłki - komisja wzywa wnioskodawcę, w terminie 10 dni od dnia otrzymania wniosku, do jego uzupełnienia lub poprawienia w nim oczywistych omyłek.


18.    Wnioskodawca, uzupełniając lub poprawiając wniosek o dofinansowanie nie może załączyć dokumentów datowanych na dzień po złożeniu wniosku, o czym komisja poucza wnioskodawcę, kierując do niego wezwanie.


19.    Komisja dokonuje oceny wniosków o dofinansowanie, mając na celu wyrównywanie potencjału społeczno-gospodarczego, poprawę jakości życia mieszkańców, zapewnienie spójności terytorialnej na obszarze województwa i biorąc pod uwagę:
a.    poprawę stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego;
b.    zapewnienie spójności sieci dróg publicznych;
c.    podnoszenie standardów technicznych dróg powiatowych i dróg gminnych oraz zachowanie jednorodności sieci dróg powiatowych i dróg gminnych pod względem spełniania tych standardów;
d.    zwiększenie dostępności transportowej jednostek administracyjnych;
e.    poprawę dostępności terenów inwestycyjnych.


20.    Ocena wniosku jest dokonywana w terminie 4 miesięcy od dnia złożenia wniosku o dofinansowanie, albo jego uzupełnienia lub poprawienia.


21.    Komisja w celu usunięcia wątpliwości dotyczących treści wniosku o dofinansowanie, może wystąpić do wnioskodawcy o udzielenie informacji lub wyjaśnień w wyznaczonym terminie. W przypadku podania kwot w niepełnych złotych, Komisja zastrzega sobie prawo do dokonania korekty do pełnych złotych.


22.    Na podstawie oceny, Komisja ustala listę zadań powiatowych oraz zadań gminnych rekomendowanych do dofinansowania ze środków Funduszu, która zawiera w szczególności:
a.    przyznane miejsce na liście, uszeregowane od najbardziej do najmniej priorytetowego zadania rekomendowanego do dofinansowania;
b.    nazwę jednostki samorządu terytorialnego będącej beneficjentem dofinansowania;
c.    nazwę zadania;
d.    przewidywany koszt realizacji zadania, ustalony na podstawie informacji zawartej we wniosku o dofinansowanie;
e.    przewidywany okres realizacji zadania;
f.    proponowany procent dofinansowania zadania.


23.    Komisja pisemnie informuje wnioskodawcę o umieszczeniu zadania na liście.


24.    Beneficjenci, w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o przyznaniu dofinansowania zobligowani są do pisemnego potwierdzenia gotowości do zawarcia umowy o dofinansowanie, poprzez akceptację przyznanego poziomu i kwoty dofinansowania.


25.    Lista, o której mowa wyżej może ulec zmianie wyłącznie w przypadku:
a.    rezygnacji wnioskodawcy z udzielonego dofinansowania;
b.    zmniejszenia wysokości dofinansowania w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia na realizację zadania objętego wnioskiem o dofinansowanie;
c.    wygaśnięcia umowy na podstawie art. 28 ust. 7 albo 8 ustawy z dnia 23 października 2018 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 505 z późn. zm.);
d.    gdy umowa o dofinansowanie nie została zawarta w wyniku niespełnienia przez wnioskodawcę wymogów formalnych, o których mowa w art. 21 ust. 8 ustawy z dnia 23 października 2018 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 505 z późn. zm.).


26.    W przypadku zmiany listy, zadanie o najwyższym priorytecie do dofinansowania umieszczone na liście rezerwowej jest przenoszone na listę podstawową, do wysokości środków przeznaczonych na dofinansowanie w danym województwie.


27.    Na podstawie listy zadań powiatowych oraz listy zadań gminnych przeznaczonych do dofinansowania w danym województwie, Wojewoda zawiera z wnioskodawcami umowy o udzielenie dofinansowania zadania powiatowego albo zadania gminnego.


28.    Umowa stanowi zapewnienie dofinansowania określonego w niej zadania powiatowego albo zadania gminnego oraz oznacza zaciągnięcie przez Wojewodę zobowiązania do wysokości wskazanej w umowie.


29.    Beneficjent w terminie do 30 dni od daty zawarcia umowy z Wojewodą zobowiązany jest do rozpoczęcia:
a.    robót budowlanych w celu realizacji zadania objętego wnioskiem o dofinansowanie- w przypadku gdy na roboty te nie jest prowadzone postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego;
b.    postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania objętego wnioskiem o dofinansowanie - w pozostałych przypadkach. W przypadku niedopełnienia w/w obowiązku umowa o dofinansowanie wygasa z mocy prawa.
30.    Umowa, o której mowa w pkt 27, o udzielenie dofinansowania zadania, którego przewidywany czas realizacji jest nie dłuższy niż 12 miesięcy, wygasa z mocy prawa, jeżeli wnioskodawca w terminie do dnia 15 grudnia roku, na który w planie finansowanym Funduszu przeznaczono środki na dofinansowanie tego zadania, nie zawrze umowy na realizację zadania objętego wnioskiem o dofinansowanie.


31.    Dofinansowanie może zostać przekazane wnioskodawcy po zawarciu przez niego umowy na realizację zadania objętego wnioskiem o dofinansowanie.


32.    Do procedury udzielania dofinansowania zadań powiatowych oraz zadań gminnych ze środków Funduszu, w tym do:
a.    składania wniosków o dofinansowanie i ich oceny;
b.    ustalania list;
c.    wprowadzania na listach zmian oraz zatwierdzania tych list
nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r. poz. 735 z późn.zm.), z wyjątkiem przepisów dotyczących doręczeń i sposobu obliczania terminów.


33.    Obowiązujące dokumenty dotyczące naboru zostały umieszczone na stronie internetowej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi pod adresem: https://www.gov.pl/web/uw-lodzki/ogloszenia.


Termin składania wniosków: 30 dni od dnia ogłoszenia naboru.


Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
(decyduje data wpływu do Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi)
Wnioski o dofinansowanie należy składać WYŁĄCZNIE: w wersji elektronicznej za pomocą platformy ePUAP: /lodzuw/skrytk
a.


Akceptowalnymi formatami plików dołączanych do formularzy są:
a.    DOC, DOCX, RTF, ODT, TXT, PDF;
b.    XLS, XSLX, ODS;
c.    GIF, TIF, JPG, PNG.


Zapraszam wszystkie samorządy z terenu województwa łódzkiego do indywidualnego kontaktu z Łódzkim Urzędem Wojewódzkim w Łodzi.
Maria Tałajko - Kierownik Oddziału Inwestycji - (42) 664 15 24


Pracownicy Wydziału Rolnictwa i Transportu, Oddziału Inwestycji
(42) 664 12 13 - Paulina Ceglarek, Adam Lesiak, Marzenna Krawczyk,
(42) 664 11 59 - Marcin Bucewka, Iwona Ciepłuch,
(42) 664 11 97 - Izabela Fidor,
(42) 664 12 60 - Daniel Adamiec,
(42) 664 12 43 - Elżbieta Kulawińska.


Sekretariat Wydziału Rolnictwa i Transportu - (42) 664 11 85 
 

Materiały

Załącznik do wniosku o dofinansowanie 2023
Załącznik​_do​_wniosku​_o​_dofinansowanie​_2023.docx 0.01MB
Ogłoszenie o naborze - remont 2023
Ogłoszenie​_o​_naborze​_-​_remont​_2023.docx 0.03MB
Harmonogram rzeczowo finansowy - remont
Harmonogram​_rzeczowo-finansowy​_-​_remont.docx 0.01MB
Wniosek Remont 2023
Wniosek​_Remont​_-​_2023.xls 0.08MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
05.01.2023 13:28 Łukasz Ślusarz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Łukasz Ślusarz
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Ogłoszenie Wojewody Łódzkiego o naborze wniosków na dofinansowanie zadań jednorocznych na rok 2023 polegających wyłącznie na remoncie dróg powiatowych lub gminnych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg 2.0 05.01.2023 13:34 Łukasz Ślusarz
Ogłoszenie Wojewody Łódzkiego o naborze wniosków na dofinansowanie zadań jednorocznych na rok 2023 polegających wyłącznie na remoncie dróg powiatowych lub gminnych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg 1.0 05.01.2023 13:28 Łukasz Ślusarz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}