W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wytyczne i dobre praktyki dotyczące tzw. zamówień podprogowych

Prezentujemy materiał pt. „Udzielanie zamówień o wartości niższej niż wartość, o której mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy  z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych – wytyczne, dobre praktyki i przykładowe zapisy regulaminu”.

Nadrzędnym celem każdego postępowania, niezależnie od jego wartości, powinien być wybór najlepszej dostępnej na rynku oferty oraz dążenie do zapewnienia najlepszej jakości zamówienia w stosunku do środków finansowych, które zamawiający może przeznaczyć na jego realizację oraz najlepszego stosunku efektów do nakładów.

Udzielenie zamówienia, nawet o małej wartości, nie powinno być jedynie wypełnieniem formalności, ale przede wszystkim przemyślanym procesem gospodarczym, również z tego względu, że jest ono ważnym narzędziem kreowania polskiego rynku zakupów publicznych. Zamówienia o wartości poniżej progu stosowania ustawy Pzp oferują znaczące możliwości, w szczególności dla przedsiębiorców z sektora MŚP, jak również dla przedsiębiorców polskich oraz unijnych, wyróżniających się oferowaniem produktów i usług wysokiej jakości, jak również innymi cechami wartymi promowania, np. szczególną dbałością o ochronę środowiska.

Materiały

Wytyczne i dobre praktyki dotyczące tzw. zamówień podprogowych
Wytyczne​_dot​_zamówień​_poniżej​_progu​_stosowanie​_ustawy​_Pzp.pdf 0.46MB
{"register":{"columns":[]}}