Najczęściej zadawane pytania
- Kiedy kierowca dokonuje wpisu w na karcie podczas przekraczania granicy? Czy musi to zrobić manualnie?
- Jaki przewóz jest przewozem drogowym na potrzeby własne?
- Czy w przypadku kiedy karta kierowcy uległa uszkodzeniu, kierowca może kontynuować zadanie przewozowe jeżeli tak, to w jakim okresie?
- Czy operator koparki, który przewozi ją pojazdem ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t musi ukończyć szkolenie okresowe kierowców/kwalifikację wstępną/kwalifikację wstępną przyśpieszoną?
- Czy kierujący wykonujący przewozy na potrzeby własne pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t a nie więcej niż 7,5 t musi rejestrować swoją aktywność na karcie kierowcy, czy może skorzystać z wyłączenia zawartego w art. 3 lit. h rozporządzenia (WE) Nr 561/2006?
- Stosowanie wyjątków od obowiązku używania tachografu i stosowania się do przepisów rozporządzenia 561/2006 (wyjątki z art. 3 i 13 rozporządzenia 561/2006, najczęściej art. 3 lit. h rozporządzenia – rozumienie pojęcia „przewóz niehandlowy”).
- Czy kierowca „autolawety” o d.m.c. powyżej 3,5 t musi rejestrować swoją aktywność na karcie kierowcy w przypadku przewozu auta odebranego od klienta po wypadku?
- Czy dopuszczalne jest okazanie podczas kontroli drogowej notarialnie poświadczonej kopii wypisu z licencji/zezwolenia/zaświadczenia na potrzeby własne?
- Od kiedy w „busach” do 3,5 t będą wymagane tachografy i w jakiego rodzaju przewozach?
- Czy kierowcy będący obywatelami „krajów trzecich” (spoza UE) zatrudnieni w Polsce muszą posiadać kwalifikację kierowcy?
- Czy kierowca niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, zatrudniony przez przedsiębiorcę mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonującego międzynarodowy transport drogowy rzeczy, może legitymować się świadectwem kierowcy wydanym dla przedsiębiorcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, innego niż aktualny pracodawca, tj. u którego był zatrudniony wcześniej?
- Jak prawidłowo ustalać okresy odbierania odpoczynków dziennych?
- Zasady odbierania odpoczynków na promie (zarówno dziennych jak i tygodniowych).
- Czy na promie można odbierać odpoczynek dzielony 3+9 oraz , czy można podzielić „dziewiątkę”.
- W jakim momencie dokonywać wpisy dot. promu w tachografie, w przypadku kiedy wykorzystujemy odpoczynek dzienny lub tygodniowy podczas przeprawy promowej - przed czy w trakcie płynięcia promem?
- Jakie są terminy na pobranie danych z karty kierowcy i tachografu?
- Kiedy można korzystać z tzw. funkcji „OUT” w tachografie?
- Upływ terminu ważności karty kierowcy - czy kierowca ma obowiązek okazywania do kontroli karty kierowcy, której termin ważności upłynął oraz nowej karty?
- Warunki przedłużenia jazdy o godzinę lub dwie pakiet mobilności.
- Czy kierowca niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, zatrudniony przez przedsiębiorcę mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonującego międzynarodowy transport drogowy rzeczy, może legitymować się świadectwem kierowcy wydanym dla przedsiębiorcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, innego niż aktualny pracodawca, tj. u którego był zatrudniony wcześniej?
- Czy kierowca, który posiada kartę kierowcy wydaną w Wielkiej Brytanii zobowiązany jest do jej wymiany na polską?