W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Formularz zgłoszenia wystąpienia przypadku zatrucia/podejrzenia zatrucia/zgonu wywołanego użyciem środka zastępczego lub nowej substancji psychoaktywnej wynikający z art. 30 a ust. 4 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii

Zatrucia środkiem zastępczym lub nową substancją psychoaktywną w Polsce

Obowiązki związane z procedurą zgłaszania zatruć określone zostały w art. 30a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 172 z późn. zm.).

Zgodnie z treścią przywołanego powyżej artykułu, podmioty wykonujące działalność leczniczą oraz podmioty przeprowadzające badania pośmiertne są obowiązane zgłosić państwowemu powiatowemu inspektorowi sanitarnemu właściwemu ze względu na siedzibę podmiotu, wystąpienia zatrucia środkiem zastępczym lub nową substancją psychoaktywną albo podejrzenie wystąpienia takiego zatrucia albo zgonu, którego, przyczyną mogło być, albo było zatrucie środkiem zastępczym lub nową substancją psychoaktywną.

Materiały

Formularz zgłoszenia przypadku zatrucia środkiem zastępczym
Formularz​_zgłoszenia​_​_przypadku​_zatrucia​_podejrzenia​_zatrucia​_zgonu​_wywołanego​_użyciem​_środka​_zastępczego​_lub​_nowej​_substancji​_psychoaktywnej​_2023.xlsx 0.01MB
{"register":{"columns":[]}}