W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Dezynfekcja i sterylizacja w salonie

Miejscami na które należy zwrócić uwagę przy dezynfekcji powierzchni w zakładzie fryzjerskim, czy salonie kosmetycznym są te, z którymi klienci mają najczęściej kontakt. Wykorzystując płyny antybakteryjne, należy każdego dnia dokładnie czyścić poczekalnię i znajdujące się tam meble oraz stanowiska fryzjerskie (oparcia foteli, myjki oraz blaty) oraz stoły (leżanki) zabiegowe. Pamiętamy też o podłodze, z której na bieżąco powinny być usuwane włosy, a po zakończonym dniu pracy jest myta przy pomocy środka dezynfekującego.

 

Jeśli w zakładzie/salonie jest ogólnodostępna toaleta, powinna być regularnie dezynfekowana.

 

Nie można zapomnieć także o bieżącym dezynfekowaniu klamek, włącznikach świateł, terminalach płatniczych oraz innych powierzchniach, z którymi klient miał kontakt, na których pozostaje mnóstwo drobnoustrojów.

 

 

To, czy należy dane narzędzie sterylizować, uzależnione jest od jego funkcji (przeznaczenia) oraz materiału, z którego je wykonano. Narzędzia nie powodujące naruszenia ciągłości tkanek, po każdym użyciu czyści się, myje i dezynfekuje (np. pędzle), a te które naruszają ciągłość tkanek (wielorazowego użytku), po każdym użyciu myje się, dezynfekuje, a następnie sterylizuje (np. nożyczki, cążki, igły, elementy pistoletów do przekłuwania ciała).

 

Narzędzia wykonane z materiałów uniemożliwiających poddanie ich sterylizacji, dezynfekuje się przy użyciu dopuszczonych do obrotu odpowiednich produktów biobójczych.

 

Dla właściwej skuteczności prowadzonych zabiegów dezynfekcji powierzchni i użytkowanych narzędzi (niewymagających sterylizacji) należy stosować produkty biobójcze o szerokim spektrum działania: antybakteryjnym, wirusobójczym, prątkobójczym oraz grzybobójczym. Nie należy też zapominać, że produkty biobójcze powinny mieć także zastosowanie w dezynfekcji rąk personelu oraz klientów korzystających z tych świadczeń.

 

Dobór stosowanego produktu biobójczego powinien także uwzględniać materiał z jakiego wykonano dezynfekowane powierzchnie robocze oraz stosowane w świadczonych usługach urządzenia, tj. narzędzia wykonane z metalu, szkła, porcelany, tworzyw sztucznych i gumy. Produkt biobójczy (lub jego roztwór użytkowy) nie powinien powodować ich korozji i uszkodzeń.

 

O skutecznej dezynfekcji decydować będzie także właściwe użycie stosowanych preparatów dezynfekujących, wskazane przez ich producenta/importera na etykiecie lub dołączonej do produktu instrukcji ich użycia, m. in. miejsce i sposób zastosowania oraz czas użycia niezbędny z neutralizacji patogenów chorobotwórczych.

 

{"register":{"columns":[]}}