W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Regulamin

REGULAMIN REKRUTACJI Zespołu Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w Wałbrzychu

 

             Regulamin został opracowany na podstawie art. 142 ust. 10 ustawy z dnia
14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996, 1000, 1290, 1669 i 2245 oraz z 2019 r. poz. 534) oraz rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
z dnia 9 kwietnia 2019 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych.

 

§ 1

  1. Rekrutacja w Zespole Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w Wałbrzychu przeprowadzana jest każdego roku w okresie od dnia 1 lutego do najbliższego piątku po dniu 20 czerwca roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny , na który przeprowadzana jest rekrutacja, w terminie wyznaczonym przez Dyrektora.
  2. O przyjęcie do:
  1. klasy I ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy 7 lat albo 6 lat w przypadku, o którym mowa w art. 36 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, zwanej dalej „ustawą”;
  2. klasy I ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy nie więcej niż 17 lat;
  3. klasy I szkoły muzycznej I stopnia o sześcioletnim cyklu kształcenia może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 7 lat albo 6 lat w przypadku, o którym mowa w art. 36 ust. 1 i 2 ustawy, oraz nie więcej niż 10 lat;
  4. do klasy I szkoły muzycznej II stopnia o czteroletnim cyklu (wydział wokalny) kształcenia może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 15 lat oraz nie więcej niż 23 lata;
  5. klasy I szkoły muzycznej II stopnia może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 10 lat oraz nie więcej niż 23 lata;

§ 2

Szkoła prowadzi dla kandydatów nieodpłatnie:

  1. poradnictwo, obejmujące w szczególności informowanie o warunkach rekrutacji, programie kształ­cenia i warunkach nauki w szkole,
  2. w zależności od potrzeb działalność konsultacyjną, w szczególności w formie zajęć praktycznych i kur­sów przygotowawczych.
  3. terminy konsultacji i kursów podawane są do publicznej wiadomości na stronie internetowej szkoły.

§ 3

  1. Kandydaci albo rodzice (prawni opiekunowie) niepełnoletniego kandydata, ubiegający się o przyjęcie do Zespołu Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki
    w Wałbrzychu, składają wniosek o przyjęcie
    do szkoły oraz zaświadczenie wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej o braku przeciw­wskazań do podjęcia kształcenia w publicznej szkole artystycznej.
  2. Kandydaci albo rodzice (prawni opiekunowie) niepełnoletniego kandydata, ubiegający się o przyjęcie do Zespołu Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w Wałbrzychu na wydział wokalny, do wniosku o przyjęcie do szkoły dołączają zaświadczenie od lekarza laryngologa o braku przeciwskazań do podjęcia kształcenia w publicznej szkole artystycznej na wydziale wokalnym.

 

  1. W przypadku kandydatów do OSM I st. i SM I st., tj.  dziecka, które w danym roku kalendarzowym nie ukończyło 7 lat, rodzice kandydata dołą­czają do wniosku –  zaświadczenie o korzystaniu z wychowania przedszkolnego, o którym mowa w art. 36 ust. 2 pkt 1 ustawy, albo opinię o możliwości rozpoczęcia nauki wydaną przez poradnię psycholo­giczno-pedagogiczną, o której mowa w art. 36 ust. 2 pkt 2 ustawy.
  2. W przypadku kandydatów do OSM II st. do wniosku dołącza się zaświadczenie
    o uczęszczaniu do klasy VIII szkoły podstawowej lub klasy szkoły
    artystycznej realizującej  kształcenie ogólne na poziomie klasy VIII szkoły podstawowej.

 

  1. Wniosek do wybranego typu szkoły, składa się w terminie określonym przez Dyrektora szkoły na dany rok szkolny.

 

  1.  Terminy składania wniosków podaje się do publicznej wiadomości na stronie internetowej  szkoły. Wnioski odpowiednie dla każdego typu szkoły udostępnione są na  stronie internetowej szkoły, można je również otrzymać w sekretariatach szkoły.

 

  1. Wypełnione wnioski należy złożyć w sekretariacie szkoły, w terminie określonym jw.,  wraz ze wszystkimi, wymaganymi załącznikami.

 

  1. Wzory wniosków stanowią załączniki do niniejszego regulaminu.

 

 

 

§ 4

  1. Kwalifikacja kandydatów ubiegających się o przyjęcie do OSM I st. i SM I st.  odbywa się na podstawie badania przydatności.
  2. Termin badania przydatności ustala Dyrektor szkoły i podaje do publicznej wiadomości na stronie internetowej szkoły i Biuletynie Informacji Publicznej na co najmniej 30 dni przed terminem przeprowadzania badania. Wyznaczony termin powinien przypadać od 1 marca do najbliższego piątku po dniu 20 czerwca roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.
  3. Badanie przydatności polega na:
  1. sprawdzeniu uzdolnień muzycznych i predyspozycji do nauki gry na określonym instrumencie,
  2. wykonaniu przez wszystkich kandydatów takich samych zadań:
    1. zaśpiewaniu przygotowanej piosenki,
    2. powtórzeniu głosem krótkich zwrotów melodycznych,
    3. rozpoznaniu rejestrów brzmieniowych (wyższy, niższy),
    4. określeniu przebiegu kierunku melodii (w górę, w dół),
    5. rozpoznaniu ilości usłyszanych dźwięków (jeden, więcej), 
    6. rozpoznaniu zmian melodii (takie same, różne),
    7. powtórzeniu klaskaniem krótkich przebiegów rytmicznych,
  3. sprawdzeniu dojrzałości szkolnej.

§ 5

  1. Kwalifikacja dla   kandydatów  do OSM  II  st. i SM II st., odbywa się na podstawie egzaminu wstępnego w zakresie odpowiednio zajęć edukacyjnych artystycznych lub specjalności albo specjalizacji kształcenia.

 

  1. Egzamin wstępny obejmuje:

 

  1. w ogólnokształcącej szkole muzycznej II stopnia w specjalnościach  instrumentalistyka,  wokalistyka:
  1. egzamin praktyczny z przygotowanych przez kandydata utworów muzycznych,
  2. egzamin z kształcenia słuchu i ogólnej wiedzy muzycznej, w zakresie objętym podstawą  programową  kształcenia w  zawodach  szkolnictwa  artystycznego, określoną w przepisach wydanych na podstawie art. 46a ust. 2 ustawy, dla ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia, przeprowadzany w formie ustnej, pisemnej lub mieszanej,

        2) w szkole muzycznej II stopnia w  specjalnościach  instrumentalistyka,
                wokalistyka:

                     a.        egzamin praktyczny z przygotowanych przez kandydata utworów      

                         muzycznych,

  1. egzamin z kształcenia słuchu i ogólnej wiedzy muzycznej, w zakresie objętym podstawą  programową  kształcenia w  zawodach  szkolnictwa  artystycznego, określoną w przepisach wydanych na podstawie art. 46a ust. 2 ustawy, dla szkoły muzycznej I stopnia, przeprowadzany w formie ustnej, pisemnej lub mieszanej,

 

§ 6

1. W celu przeprowadzenia rekrutacji do Zespołu Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w Wałbrzychu, zarówno badania przydatności jak i egzaminu, Dyrektor szkoły powołuje spośród nauczycieli zatrudnionych w szkole ko­misję rekrutacyjną, wyznacza jej skład i przewodniczącego oraz określa zadania członków komisji.

2. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:

  1. podanie do publicznej wiadomości informacji o warunkach rekrutacji;
  2. ustalenie odpowiednio rodzaju, formy i liczby zadań dla kandydatów, realizowanych
    w ramach badania
    przydatności i tematów, zadań egzaminu wstępnego,
  3. podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifi­kowanych oraz listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły,
  4. przeprowadzenie badania przydatności i egzaminu wstępnego.

3. Z przebiegu badania przydatności i egzaminu komisja rekrutacyjna sporządza odpowiednio protokół badania przy­datności i protokół egzaminu, obejmujący
w szczególności listę kandydatów, którzy przystąpili do badania przydatności lub egzaminu wstępnego.

4. Na podstawie wyników, o których mowa w ust. 3, komisja rekrutacyjna sporządza listę kandydatów, którzy uzyskali wynik kwalifikujący do przyjęcia do szkoły oraz przekazuje listę dyrektorowi szkoły.

5. Protokoły, o których mowa w ust. 3 są przechowywane w szkole przez okres kształcenia ucznia w szkole.

 

§ 7

1. Dyrektor szkoły na podstawie wyniku kwalifikującego, o którym mowa w § 6 ust. 4, podejmuje decyzję o przyjęciu kandydata do szkoły oraz przydziela instrument. Instrumenty są przydzielane zgodnie z potrzebami szkoły w zakresie działalności dydaktycznej.

2. W przypadku gdy liczba kandydatów, którzy uzyskali wynik kwalifikujący, o którym mowa w § 6 ust. 4, jest większa niż liczba miejsc, dyrektor szkoły podejmuje decyzję o przyjęciu kandydata do szkoły z uwzględnieniem dodatkowych kryteriów:

  1. wysokość punktacji w stosunku do punktów uzyskanych przez ostatniego,   przyjętego kandydata,
  2. stwierdzone predyspozycje kandydata do nauki gry na innym wybranym przez szkołę instrumencie,
  3. zainteresowanie instrumentem / szkołą.

 

  1. Liczbę kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do szkoły podaje się do publicznej wiado­mości w terminie 7 dni od dnia przeprowadzenia badania przydatności, bądź egzaminu, nie później niż do 5 sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który przeprowadzane jest postepowanie rekrutacyjne.

 

§ 8

  1. Dopuszcza się możliwość ubiegania się kandydata o przyjęcie do szkoły do klasy wyższej niż pierwsza.
  2. Dla kandydata, o którym mowa w ust. 1, przeprowadza się egzamin kwalifikacyjny, który ma na celu sprawdzenie, czy predyspozycje i poziom umiejętności kandydata odpowiadają programowi klasy, do której kandydat ma być przyjęty.
  3. Egzamin kwalifikacyjny przeprowadza komisja kwalifikacyjna powoływana przez dyrektora szkoły spo­śród nauczycieli szkoły. Dyrektor szkoły wyznacza skład komisji, jej przewodniczącego oraz określa zada­nia członków komisji.
  4. Z przebiegu egzaminu kwalifikacyjnego komisja kwalifikacyjna sporządza protokół zawierający w szcze­gólności ocenę predyspozycji i poziomu umiejętności kandydata. Komisja przekazuje protokół dyrekto­rowi szkoły.
  5. Dyrektor szkoły na podstawie oceny predyspozycji i poziomu umiejętności kandydata, podejmuje decyzję o przyjęciu kandydata do klasy wyższej niż pierwsza.
  6. Protokół, o którym mowa w ust. 4, jest przechowywany w szkole lub placówce artystycznej przez okres kształcenia ucznia w szkole.

§ 9

  1. W uzasadnionych przypadkach, w szczególności w przypadku zmiany miejsca zamieszkania ucznia, uczeń może być przyjęty do szkoły lub placówki artystycznej
    w ciągu roku szkolnego.
  2. W przypadku, o którym  mowa w ust. 1 , przepisy § 8 stosuje się odpowiednio.

§ 10

Różnice programowe z zajęć edukacyjnych wynikające z okoliczności, o których mowa
w § 8 i 9, uczeń uzu­
pełnia na warunkach ustalonych przez nauczycieli prowadzących dane zajęcia edukacyjne.

 

§ 11

W celu zachęcenia dzieci i młodzieży do uczęszczania i realizowania nauki w Zespole Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w Wałbrzychu, nauczyciele w porozumieniu
z Dyrekcją i przy udziale Uczniów organizują akcję rekrutacyjną. W ramach akcji :

  1. organizowane są specjalne koncerty, zabawy, quizy, mające na celu zapoznać dzieci  i młodzież z instrumentami, jakim dysponuje szkoła oraz z korzy­ściami, jakie przynosi edukacja w Zespole Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki
    w Wałbrzychu
    ,
  2. w mieście rozwieszone są plakaty informujące o rekrutacji i zachęcające do zgłoszenia się do szkoły,
  3. w mediach społecznościowych udostępnione są filmiki promujące szkołę,                   w których występują Nauczyciele i Uczniowie.

 

§ 12

Wszelkie informacje na temat badania przydatności kandydatów i egzaminu są dostępne
w sekretariacie szkoły oraz na
szkolnej stronie internetowej – www.gov.pl/zsmwalbrzych.

§ 13

Postanowienia końcowe:

  1. Od decyzji o przyjęciu kandydata przysługuje odwołanie do Dyrektora Szkoły.
  2. Odwołanie wraz z uzasadnieniem należy złożyć w sekretariacie szkoły w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia listy kandydatów przyjętych do szkoły.
  3. Uczniowie nowoprzyjęci, którzy nie zgłoszą się na zajęcia edukacyjne w ciągu siedmiu dni od rozpoczęcia roku szkolnego, zostają skreśleni z listy uczniów, a w ich miejsce są przyjmowane osoby z listy rezerwowej.
{"register":{"columns":[]}}