W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Klauzula obowiązku informacyjnego - baza adresów elektronicznych

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku prowadzeniem bazy adresów elektronicznych.

Informacja o tożsamości administratora danych

Administrator danych, Minister Cyfryzacji, Aleje Ujazdowskie 1/3, 00-583, Warszawa.

Informacja o danych kontaktowych administratora danych oraz Inspektora Ochrony Danych

Z administratorem można kontaktować się także pod adresem: ul. Królewska 27, 00-060, Warszawa,
e-mail: sekretariat.dru@mc.gov.pl.

Administrator danych powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować
się we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, korespondencyjnie
 na adres: ul. Królewska 27, 00-060, Warszawa oraz na adres e-mail: iod@mc.gov.pl.

Informacje dotyczące celów oraz podstawy prawnej przetwarzanych danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe, w zakresie wynikającym z przepisów rozdziału 3 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 2320), dalej jako ustawa o doręczeniach elektronicznych, przetwarzane są w związku z prowadzeniem przez administratora danych rejestru publicznego - bazy adresów elektronicznych, w której gromadzone są adresy do doręczeń elektronicznych, w tym w celu:

  • automatycznej aktualizacji danych dotyczących numeru PESEL oraz imienia lub nazwiska w przypadku zmiany tych danych osobowych dotyczących osoby fizycznej posiadającej adres do doręczeń elektronicznych oraz dotyczących administratora skrzynki doręczeń;
  • wpisywania do bazy adresów elektronicznych adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z kwalifikowaną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego na wniosek podmiotu niepublicznego będącego osobą fizyczną oraz automatycznie na podstawie danych pozyskanych przez Administratora danych w trybie określonym w art. 28 ust. 2 ustawy o doręczeniach elektronicznych;
  • automatycznego przekazania z bazy adresów elektronicznych informacji w przedmiocie adresu do doręczeń elektronicznych osoby fizycznej będącej przedsiębiorcą do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
  • wykreślania adresu do doręczeń elektronicznych z bazy adresów elektronicznych;
  • ponownego dokonania wpisu adresu do doręczeń elektronicznych do bazy adresów elektronicznych.

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych niezbędne do realizacji obowiązku prawnego ciążącego
na administratorze danych  (art. 6 ust. 1 lit. c RODO*),  w zakresie prowadzenia przez administratora danych rejestru publicznego - bazy adresów elektronicznych, w której gromadzone są adresy
do doręczeń elektronicznych, określonego przepisami rozdziału 3 ustawy o doręczeniach elektronicznych.

Podanie danych osobowych jest wymogiem określonym w przepisach rozdziału 3 ustawy
o doręczeniach elektronicznych. Konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości umieszczenia adresu do doręczeń elektronicznych w bazie adresów elektronicznych.

Informacja o okresie przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe będą przetwarzane przez okres:

  • 12 miesięcy w zakresie danych zmienionych lub wykreślonych z bazy adresów elektronicznych zgodnie z art. 33 ust. 1 ustawy o doręczeniach elektronicznych;
  • 30 dni od dnia doręczenia wnioskodawcy rozstrzygnięcia w sprawie odmowy wpisu zgodnie z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2325)
Informacja  o odbiorcach danych osobowych
  • Dane osobowe będą udostępniane podmiotowi pełniącemu rolę Operatora Wyznaczonego w rozumieniu przepisów ustawy o doręczeniach elektronicznych oraz w związku z przepisami ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. 2020 poz. 1041), świadczącemu publiczną usługę rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz publiczną usługę hybrydową, zgodnie z art. 38 ust. 1 i art. 45 ust. 1 ustawy o doręczeniach elektronicznych;
  • Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom współpracującym z Administratorem danych, którym dane osobowe powierzone zostały do przetwarzania na podstawie odrębnych umów/porozumień;
  • Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

Dane osobowe nie będą przekazane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania od Administratora Danych dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia ich przetwarzania.

Żądanie realizacji wyżej wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do Administratora Danych (adres podany na wstępie, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).

Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu

Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

*RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.5.2016, str. 1, z późn. zm.)     

 

Materiały

Klauzula obowiązku informacyjnego - baza adresów elektronicznych
KLAUZULA​_OBOWIĄZKU​_INFORMACYJNEGO​_-​_BAZA​_ADRESÓW​_ELEKTRONICZNYCH.DOCX 0.18MB
{"register":{"columns":[]}}