W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Informacje i wnioski dotyczące strony głównej BIP

Kobieta pracująca przy laptopie.

Po zalogowaniu za pomocą Węzła Krajowego:

  1. Otrzymasz dostęp do karty kontaktowej redagowanego przez ciebie podmiotu. Możesz też edytować i aktualizować istniejące dane, a także archiwizować karty.
     
  2. Możesz też złożyć wniosek o:
Zarejestrowanie podmiotu – jeżeli strona BIP twojego podmiotu nie posiada karty kontaktowej na gov.pl/bip i chcesz ją założyć

Aby dodać stronę BIP swojego podmiotu do gov.pl/bip, redaktor powinien postępować zgodnie z instrukcjami, które będą wyświetlane na ekranie.

  1. Redaktor loguje się do serwisu za pomocą Węzła Krajowego.
  2. Aby uruchomić proces, należy zaakceptować regulamin. Zaakceptowanie regulaminu jest wymagane przy pierwszym logowaniu użytkownika oraz przy każdej zmianie treści regulaminu.
  3. Aby poprawnie zarejestrować podmiot, redaktor powinien:
    • podać nazwę podmiotu,
    • określić miejsce podmiotu w strukturze,
    • podać dane kontaktowe podmiotu oraz swoje,
    • określić obszar działalności podmiotu,
    • dodać logotyp podmiotu.
  4. Aby poprawnie zakończyć proces, redaktor powinien:
    • zaznaczyć oświadczenie o odpowiedzialności karnej dotyczącej składania fałszywych oświadczeń,
    • potwierdzić złożenie wniosku - po złożeniu wniosku na adres e-mail redaktora przyjdzie wiadomość z prośbą o potwierdzenie złożenia wniosku. Aby to zrobić, redaktor powinien kliknąć w link zamieszczony w tej wiadomości,
    • po potwierdzeniu złożenia wniosku podpisać wniosek podpisem zaufanym.
       

 

Zmianę redaktora – jeżeli karta kontaktowa twojego podmiotu już istnieje na gov.pl/bip i chcesz zostać jej nowym redaktorem

Aby zmienić redaktora strony BIP zarejestrowanej na gov.pl/bip, należy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.

  1. Nowy redaktor loguje się do serwisu za pomoca Węzła Krajowego.
  2. Aby uruchomić proces, należy zaakceptować regulamin. Zaakceptowanie regulaminu jest wymagane przy pierwszym logowaniu użytkownika oraz przy każdej zmianie treści regulaminu.
  3. Aby poprawnie przeprowadzić proces zmiany redaktora, nowy redaktor powinien:
    • wybrać podmiot z listy,
    • wprowadzić dane nowego redaktora, które po zaakceptowaniu wniosku zastąpią dane dotychczasowego redaktora.
  4. Aby poprawnie zakończyć proces, redaktor powinien:
    • zaznaczyć oświadczenie o odpowiedzialności karnej dotyczącej składania fałszywych oświadczeń,
    • potwierdzić złożenie wniosku - po złożeniu wniosku na adres e-mail redaktora przyjdzie wiadomość z prośbą o potwierdzenie złożenia wniosku. Aby to zrobić, redaktor powinien kliknąć w link zamieszczony w tej wiadomości,
    • po potwierdzeniu złożenia wniosku podpisać wniosek podpisem zaufanym.​​
       

 

Przeniesienie istniejącego podmiotu – jeżeli karta kontaktowa twojego podmiotu była założona za pomocą bip.gov.pl i chcesz ją przenieść do gov.pl/bip

Aby przenieść dane strony BIP, która już znajduje się w gov.pl/bip, Redaktor powinien postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.

  1. Redaktor loguje się do serwisu za pomocą Węzła Krajowego.
  2. Aby uruchomić proces, należy zaakceptować regulamin. Zaakceptowanie regulaminu jest wymagane przy pierwszym logowaniu użytkownika oraz przy każdej zmianie treści regulaminu.
  3. Aby poprawnie przeprowadzić proces przeniesienia podmiotu, redaktor powinien:
    • wybrać podmiot z listy,
    • zweryfikować poprawność danych podmiotu i ewentualnie uzupełnić braki,
    • określić miejsce podmiotu w strukturze,
    • załączyć logotyp podmiotu, o ile wcześniej nie był zamieszczony.
  4. Aby poprawnie zakończyć proces, redaktor powinien:
    • zaznaczyć oświadczenie o odpowiedzialności karnej dotyczącej składania fałszywych oświadczeń,
    • potwierdzić złożenie wniosku - po złożeniu wniosku na adres e-mail redaktora przyjdzie wiadomość z prośbą o potwierdzenie złożenia wniosku. Aby to zrobić, redaktor powinien kliknąć w link zamieszczony w tej wiadomości,
    • po potwierdzeniu złożenia wniosku podpisać wniosek podpisem zaufanym.
       

 

Możesz również dokonać archiwizacji swojego podmiotu

Kiedy podmiot kończy działalność, jego karta kontaktowa na gov.pl/bip powinna zostać przeniesiona do archiwum. Oznacza to, że nie będzie ona dostępna na Stronie Głównej BIP w spisie podmiotów. Znajdziesz ją w archiwum BIP, które możesz pobrać w pliku xml.

 

Materiały

Pobierz: "Instrukcja redaktora Strony Głównej BIP - gov.pl/bip"
INSTRUKCJA​_REDAKTOR​_BIP​_06.pdf 2.07MB
Upoważnienie - dot. osób, które są redaktorami, a zarazem PRACOWNIKAMI podmiotu. W tym celu kierownik ich podmiotu składa swój podpis pod upoważnieniem
upoważnienie.docx 0.01MB
Oświadczenie - dot. osób, które są redaktorami, a zarazem KIEROWNIKAMI swojego podmiotu.
oświadczenie.docx 0.01MB
{"register":{"columns":[]}}