W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Ministerstwo Cyfryzacji zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.gov.pl/web/bip.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • W wynikach wyszukiwania, informacja że link otwiera się w nowym oknie przeglądarki jest tylko wizualna.
  • Na części stron podmiotów znajdują się logotypy tych podmiotów, ale tylko niektóre z nich posiadają poprawną alternatywę tekstową.
  • Nielogiczny układ list na części podstron
  • Część linków jest wyróżniona wyłącznie kolorem niebieskim (wiele linków tekstowych łączy kolor niebieski i podkreślenie)
  • Na stronie głównej, w sekcji „Zadania Biuletynu” są linki graficzne w formie obrazów tekstu – linki posiadają poprawną alternatywę tekstową
  • Strona nie posiada ani mapy strony ani wyszukiwarki, która przeszukiwałaby cały zakres strony. Zakres strony nie jest jednak wielki i wdrożona jest wyszukiwarka samych podstron podmiotów znajdujących się w bazie BIP
  • Nieprawidłowa wartość aria-label dla pola input w paginatorze
  • Pole na wprowadzenie nazwy wyszukiwanego podmiotu ma 3 różne etykiety
  • Linki tekstowe różnią się wyglądem – część posiada podkreślenie i unikatowy kolor, a część tylko unikatowy kolor
  • Linki otwierane w nowej karcie przeglądarki czasem posiadają ikonę, która o tym informuje wizualnie, a czasem nie posiadają jej
  • Nagłówki tego samego poziomu (h3) różnią się wyglądem – w analogicznych miejscach i podstronach, nagłówki czasem są mniejsze a czasem większe. (na poziomie kodu ich spójność jest zapewniona)
  • W wynikach wyszukiwania, informacja że link otwiera się w nowym oknie przeglądarki jest tylko wizualna
  • Pole wyszukiwarki podmiotów wymaga wpisania minimum 3 znaków, ale informacja o tym wymaganiu pojawia się dopiero w komunikacie błędu
  • Pole na wprowadzenie nazwy wyszukiwanego podmiotu ma 3 różne etykiety i dodatkowe błędne atrybuty
  • Odstępy w tekście tworzone są za mocą pustych paragrafów lub wierszy
  • Brak zgłaszania przez czytnik ekranu informacji o dodanym filtrze – dotyczy wyszukiwarki w dzienniku urzędowym

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny. Zobacz pełny raport z samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej prosimy zgłaszać do Zespołu Portalu RP - mejlowo bip@cyfra.gov.pl lub telefonicznie +48 723 997 955.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

W takim zgłoszeniu prosimy podać:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i propozycję jak go rozwiązać.

Na żądanie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy o tym osobę wskazaną w żądaniu. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w żądaniu, zaproponujemy dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w ocenie osoby, która występuje z żądaniem, nasza reakcja, sposób zapewnienia dostępności lub zaproponowany dostęp alternatywny będą niewłaściwe, ma ona prawo złożyć skargę.

Skargi prosimy kierować:

  • pisemnie lub bezpośrednio w biurze podawczym: Ministerstwo Cyfryzacji ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa
  • mailowo: kancelaria@cyfra.gov.pl
  • poprzez system ePUAP: /MAiC/SkrytkaESP
  • telefonicznie: +48 22 829 48 50

Można także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w swojej sprawie.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Dostępność architektoniczna

Ministerstwo Cyfryzacji przy ul. Królewska 27,00-060 Warszawa.

Wejścia do budynku
W Ministerstwie Cyfryzacji obowiązuje zasada, że pracownicy odbierają umówionych gości z recepcji osobiście.

Wejście główne A – jest dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózku i osób niewidomych lub słabowidzących.

  • Z lewej strony wejścia znajduje się podjazd dla wózków.
  • Zewnętrzne drzwi wejściowe do holu budynku są sterowane automatycznie, przystosowane do przejazdu wózka. Za nimi znajduje się śluza oraz drzwi otwierane ręcznie.
  • Za drzwiami znajduje się punkt kontrolny ochrony Ministerstwa Cyfryzacji, ze skanerem rentgenowskim do prześwietlania bagażu oraz bramką z detektorem metali. Osoby poruszające się na wózku mogą skorzystać z przejścia bocznego.
  • W holu po lewej stronie znajduje się kancelaryjne okno podawcze korespondencji (prowadzą do niego schodki) oraz recepcja budynku z posterunkiem ochrony, gdzie można uzyskać pomoc. W recepcji znajduje się pętla indukcyjna.
  • Na prawo od wejścia znajduje się winda przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, którą można wjechać na wszystkie kondygnacje, w tym na parter części A budynku.
  • Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze, naprzeciwko wyjścia z windy. Na tej samej kondygnacji znajdują się sale konferencyjne, które są w pełni przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

Wejście B – nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.

  • Prowadzą do niego czterostopniowe schody, bez podjazdu dla wózków. Można doraźnie skorzystać z przenośnej platformy obsługiwanej przez pracowników ochrony.
  • Zewnętrzne drzwi wejściowe do budynku są sterowane automatycznie, przystosowane do przejazdu wózka. Za nimi znajduje się śluza oraz drzwi otwierane ręcznie z punktem kontrolnym ochrony.
  • Na lewo od wejścia znajduje się recepcja budynku z posterunkiem ochrony, gdzie można uzyskać pomoc.
  • Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się za recepcją w części budynku (C), do której prowadzą schodki. Osoba na wózku może dostać się do niej, korzystając z przenośnej platformy obsługiwanej przez pracowników ochrony.
  • Lady recepcyjne nie są obniżone do wysokości 90 cm.

Korytarze i ciągi komunikacyjne

  • W budynku nie ma planów tyflograficznych z oznaczeniami w alfabecie Braille'a.
  • Korytarz na parterze łączący wejście A z wejściem B jest niedostępny dla osób poruszających się na wózku.
  • W ciągach komunikacyjnych korytarzy sporadycznie ustawione są drukarki i dystrybutory z wodą.
  • Drzwi do pomieszczeń nie mają oznaczeń w alfabecie Braille'a ani wypukłej numeracji pomieszczeń.

Inne udogodnienia

  • W budynku Ministerstwa Cyfryzacji zamontowano system znaczników TOTUPOINT, aby ułatwić dostęp osobom niewidomym i słabowidzącym.
  • Sale konferencyjne są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
  • Do budynku można wejść z psem asystującym lub przewodnikiem.

Łazienka i toaleta

W budynku znajduje się toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.

  • Drzwi do toalety otwierają się na zewnątrz.
  • Drzwi łatwo pozostają w pozycji otwartej.
  • Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
  • W toalecie znajduje się zamontowana linka do wzywania pomocy.
  • W toalecie znajduje się przycisk do wzywania pomocy.
  • Na ścianach są zamontowane poręcze.
  • Pochwyty są po obu stronach ustępu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Podczas kontaktu z nami za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej możesz skorzystać z usługi tłumacza polskiego języka migowego.

Wniosek o tłumacza polskiego języka migowego można składać od poniedziałku do piątku, od godziny 8:00 do godziny 16:00.

Materiały

Raport z badania dostępności Strony Głównej BIP - 31.07.2025
Raport​_z​_badania​_dostęoności​_Strony​_Głównej​_BIP​_31​_07​_2025.pdf 0.29MB
{"register":{"columns":[]}}