Jak skutecznie wdrożyć e-Doręczenia – przewodnik dla podmiotów publicznych
04.02.2025
Od 1 stycznia 2025 roku podmioty publiczne korzystają z e-Doręczeń. Aby ułatwić im realizację tego obowiązku i zapewnić sprawną obsługę nowego narzędzia, przypominamy że przygotowaliśmy przewodnik po e-Doręczeniach – „Jak skutecznie wdrożyć e-Doręczenia”.
W przewodniku znajdziesz między innymi następujące informacje:
- opis usługi krok po kroku, w tym etapy realizacji PURDE i PUH, warunki wysyłki korespondencji,
- wniosek o ADE: składanie wniosku, sprawdzanie statusu, aktualizacja danych we wniosku, co zrobić, jeśli wniosek został odrzucony, jak aktywować ADE,
- administrator skrzynki: jego rola i uprawnienia,
- obsługa skrzynki w aplikacji e-Doręczenia: logowanie, reguły wiadomości, tworzenie folderów, tworzenie i wysyłanie wiadomości,
- dowody: rodzaje dowodów, ich pobieranie i weryfikacja,
- regulacje prawne: czym jest okres przejściowy, w jaki sposób prowadzić korespondencję, przesłanki organizacyjne z przykładami, wyłączenia stosowania przepisów UoDE,
- reklamacja: jak złożyć reklamację w ramach PURDE i PUH.
Zapraszamy do lektury przewodnika