W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

III Nabór wniosków w ramach programu priorytetowego „Zielony transport publiczny”

OGŁOSZENIE III NABORU W TRYBIE CIĄGŁYM

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie w ramach programu priorytetowego „Zielony transport publiczny” .

  • Cel programu
  • Terminy i sposób składania wniosków

Wnioski o dofinasowanie w formie dotacji należy składać, w trybie ciągłym, w okresie 17.04.2023 – 31.05.2023 r.

Przygotowane wnioski o dofinansowanie w formie dotacji należy składać wyłącznie w wersji elektronicznej przez Generator Wniosków o Dofinansowanie („GWD”) dostępny pod adresem http://gwd.nfosigw.gov.pl.

Termin uruchomienia Generatora Wniosków o Dofinansowanie (GWD)  to 13.04.2023 r.  - GWD URUCHOMIONE DO EDYCJI!

Wnioski, które wpłyną po terminie, zostaną odrzucone.

Korespondencja z Wnioskodawcą w sprawie oceny wniosków o wsparcie jest prowadzona w postaci elektronicznej za pośrednictwem ePUAP lub skrzynki email.

  • Budżet naboru

Budżet na realizację naboru wynosi do 480 435 670,00 zł, w tym:

  1. dla bezzwrotnych form dofinansowania – do 276 679 011,00 zł, docelowo 2 055 268 688,00 zł (pod warunkiem uruchomienia środków w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO)),
  2. dla zwrotnych form dofinansowania  – do 203 756 659,00 zł.

W ramach naboru planowane jest dofinansowanie zakupu 550 autobusów zeroemisyjnych za kwotę 2 055 268 688,00 zł. Przy czym, zarówno liczba autobusów jak i kwota mogą ulec zwiększeniu jeżeli nie zostaną osiągnięte w pełni wskaźniki, w ramach naborów ZTP 1.0 i ZTP 2.0.

Zawarcie umów o dofinansowanie powyżej kwoty budżetu naboru (do 276 679 011,00 zł) uzależnione jest od uruchomienia środków w ramach KPO.

 

WAŻNE: Jeden wnioskodawca może złożyć w jednym naborze tylko jeden wniosek o dofinansowanie.

                 Wnioski można składać wyłącznie elektronicznie z wykorzystaniem podpisu kwalifikowanego/profilu zaufanego.

 

  • Formy dofinansowania

Dofinansowanie będzie udzielane w formie dotacji i pożyczki zgodnie z programem priorytetowym.

  • Intensywność dofinansowania

Intensywność dofinansowania dla dotacji:

1)

  1. dofinansowanie w formie dotacji, w wysokości do 90% kosztów kwalifikowanych, jest udzielane na nabycie autobusów wykorzystujących do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania wraz z kosztem szkolenia kierowców/mechaników z zakresu obsługi bezemisyjnych pojazdów,
  2. dofinansowanie w formie dotacji, w wysokości do 90% kosztów kwalifikowanych, jest udzielane na nabycie trolejbusów, tj. autobusów przystosowanych do zasilania energią elektryczną z sieci trakcyjnej wyposażonego w dodatkowy układ napędu, dzięki któremu autobus będzie mógł pokonywać trasę bez trakcji elektrycznej (np. baterie trakcyjne lub wodorowe ogniwo paliwowe) wraz ze szkoleniem kierowców/mechaników z zakresu obsługi bezemisyjnych pojazdów,
  3. dofinansowanie w formie dotacji, w wysokości do 90 % kosztów kwalifikowanych, jest udzielane  na nabycie autobusów wykorzystujących do napędu wyłącznie energię elektryczną wytworzoną z wodoru w  zainstalowanych w nim ogniwach paliwowych wraz z kosztem szkolenia kierowców/mechaników z zakresu obsługi bezemisyjnych pojazdów,
  4. dofinansowanie w formie dotacji, w wysokości do 50% kosztów kwalifikowanych, jest udzielane na modernizację i/lub budowę infrastruktury niezbędnej do ładowania energią elektryczną, tankowania wodorem albo sieci trakcyjnej, pozwalającej na obsługę i prawidłowe użytkowanie nabytych pojazdów, o których mowa w pkt 1) lit. a-c,
  5. dofinansowanie w formie dotacji, w wysokości do 50% kosztów kwalifikowanych, jest udzielane na modernizację i/lub budowę instalacji odnawialnych źródeł energii pozwalających na obsługę i prawidłowe użytkowanie nabytych pojazdów, o których mowa w pkt 1) lit. a-c, przy czym koszt takiej instalacji nie może przekroczyć 20% kosztów kwalifikowanych, pomniejszonych o koszt instalacji odnawialnych źródeł energii.
  6. w przypadku przedsięwzięć realizowanych na terenie gmin, związków międzygminnych, związków metriopolitalnych, których liczba mieszkańców przekracza 100 tys.[1],[2], dofinansowanie, o którym mowa w pkt. 1) lit. a-c, ulega podwyższeniu o 10%, tj. do 100% kosztów kwalifikowanych.

Intensywność dofinansowania dla pożyczki:

  • dofinansowanie w formie pożyczki udzielane jest w wysokości do 100% kosztów całkowitych przedsięwzięcia, obejmujących koszty kwalifikowane oraz koszty niekwalifikowane.

 

Beneficjenci

  • Operatorzy publicznego transportu zbiorowego w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 8 ustawy o  publicznym transporcie zbiorowym, z wyłączeniem transportu innego niż komunikacja miejska;
  • Organizatorzy publicznego transportu zbiorowego w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 9 ustawy ptz, z wyłączeniem ministra właściwego do spraw transportu i z wyłączeniem transportu innego niż komunikacja miejska.
  • Kontakt w sprawie naboru

Pytania w sprawie konkursu należy zadawać wyłącznie z wykorzystaniem skrzynki e-mail  ztp@nfosigw.gov.pl

 

Informacje dotyczące DNSH - zasada nieczynienia znaczącej szkody środowisku (do no significant harm) - Krajowy Plan Odbudowy - Portal Gov.pl (www.gov.pl)

 

[1] o ile nie wskazano inaczej, ilekroć w niniejszym dokumencie mowa jest o podmiocie o danej liczbie mieszkańców, rozumie się przez to w przypadku porozumień i związków międzygminnych oraz związków metropolitalnych wyłącznie liczbę mieszkańców najludniejszej gminy tworzącej związek lub porozumienie

[2] Ilekroć w niniejszym dokumencie mowa o liczbie mieszkańców, rozumie się przez to najnowszą opublikowaną przez GUS w momencie ogłoszenia danego naboru liczbę mieszkańców


 

Materiały

Program Zielony transport publiczny ZTP 3.0 - obowiązujący od 19.04.2024 r.
Program​_Zielony​_transport​_publiczny​_ZTP​_30​_zm19042024.pdf 0.33MB
ZTP 3.0 wnioski złożone stan na 07.11.2023​_
ZTP​_30​_wnioski​_złożone​_stan​_na​_07112023​_.xlsx 0.12MB
Załącznik nr 1 do Metodyki - Metodyka wyliczania efektu eko ZTP - obowiązująca od 03.10.2023 r.
Załącznik​_nr​_1​_do​_Metodyki​_​_Metodyka​_wyliczania​_efektu​_ekol​_new​_z​_PV.xlsx 0.05MB
Załącznik nr 2 do Metodyki ​_Potwierdzenie efektu ekologicznego​_new z PV wersja poprawiona - obowiązująca od 03.10.2023 r.
Załącznik​_nr​_2​_do​_Metodyki​_​_Potwierdzenie​_efektu​_ekologicznego​_new​_z​_PV​_pop.xlsx 0.05MB
Załącznik nr 4 Metodyka wyliczania efektu eko ZTP - obowiązująca od 03.10.2023 r.
Załącznik​_nr​_4​_Metodyka​_wyliczania​_efektu​_eko​_ZTP​_new​_.docx 0.03MB
1. Regulamin naboru ciągłego ZTP 3.0
1​_Regulamin​_naboru​_ciągłego​_ZTP​_30.pdf 0.62MB
Program Zielony transport publiczny zmiana ZTP 3.0​_
3​_Program​_Zielony​_transport​_publiczny​_zmiana​_ZTP​_30​_1.pdf 0.84MB
Załącznik​_nr 1 do Regulaminu Lista wymaganych załaczników do wniosku ztp 30
2​_Załącznik​_nr​_1​_do​_Regulaminu​_Lista​_wymaganych​_​_zalaczników​_do​_wniosku​_ztp​_30​_.pdf 0.59MB
3. Załącznik nr 2 do Regulaminu Ogłoszenie naboru ztp 3.0
3​_Załącznik​_​_nr​_​_2​_​_do​_​_Regulaminu​_​_Ogłoszenie​_naboru​_ztp​_30.pdf 0.55MB
4. Załącznik ​_nr​_3​_do ​_Regulaminu ​_Instrukcja ​_oznakowania ​_ZTP 3.0
4​_Załącznik​_​_nr​_3​_do​_​_Regulaminu​_​_Instrukcja​_​_oznakowania​_​_ZTP​_30.pdf 0.42MB
8. Załącznik nr 5 do Regulaminu Instrukcja SW PP ztp 3.0
8​_Załącznik​_​_nr​_5​_do​_Regulaminu​_Instrukcja​_SW​_PP​_ztp​_30.pdf 0.33MB
Naklejka Wspieramy Elektromobilnosc 48,8x7​_cm
Naklejka​_Wspieramy​_Elektromobilnosc​_48,8x7​_cm.pdf 0.42MB
{"register":{"columns":[]}}