W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Wiza typu D – złożenie wniosku

Informacja o zasadach ubiegania się o zwrot opłat za studia w przypadku nieuzyskania wizy pozwalającej na wjazd do Polski w celu podjęcia lub kontynuacji studiów

Gdzie załatwisz sprawę?

W jednym z Punktów Przyjmowania Wniosków Wizowych (PPWW).

Kontakt:
Telefon: +91 22 67866078, 09:00 - 17:00 (Pon.- Pt.)
Email: info.polandin@vfshelpline.com 
 

Ambasada RP w Nowym Delhi przyjmuje wnioski wizowe od obywateli (albo rezydentów):  
• Indii ze stanów: Assam, Arunachal Pradesh, Bihar, Chhattisgarh, Delhi (NCR), Haryana, Himachal Pradesh, Jammu-Kashmir, Jharkhand, Madhya Pradesh, Manipur, Meghalaya, Mizoram, Nagaland, Odisha, Punjab, Rajasthan, Sikkim, Tripura, Uttaranchal, Uttar Pradesh, West Bengal,
• Afganistanu, Bangladeszu, Bhutanu, Malediwów, Nepalu, Sri Lanki.

 

Konsulat Generalny RP w Mumbaju przyjmuje wnioski wizowe od obywateli (albo rezydentów) Indii ze stanów: Maharashtra, Gujarat, Andhra Pradesh, Tamil Nadu, Telangana, Karnataka, Goa, Kerala oraz tzw. Union Territories położone na tym obszarze: Daman i Diu, Dadra i Nagar Haveli, Pondicherry, Andamany i Nikobary.

Czy musisz składać dokumenty osobiście?

Wniosek należy złożyć osobiście w jednym z PPWW. 

Placówki dyplomatyczne nie przyjmują wniosków nadesłanych faksem, listownie lub pocztą elektroniczną.

Jak umówisz się na spotkanie?

Aby złożyć wniosek zarejestruj się za pomocą strony internetowej.

 

Informacje nt. właściwego okręgu konsularnego znajdziesz w zakładce „Gdzie załatwisz sprawę?”. W przypadku obywateli Indii okręg konsularny określany jest na podstawie danych z paszportu: miejsca wydania dokumentu lub miejsca zamieszkania. Wnioski spoza okręgu konsularnego nie będą przyjmowane.

Jakie dokumenty musisz złożyć?

Listy dokumentów niezbędnych do złożenia wniosku o polską wizę krajową w zależności od celu pobytu:

  • Podjęcie zatrudnienia
  • Studia
  • Inne

Znajdują się poniżej w części "Materiały".

Osoba ubiegająca się o wydanie wizy krajowej składa osobiście dokument potwierdzający posiadanie podróżnego ubezpieczenia medycznego, o którym mowa w art. 25 ust. 1 pkt 2 lit. a lub dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia zdrowotnego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Podróżne ubezpieczenie medyczne o kwocie ubezpieczenia nie niższej niż 30 000 EUR musi być ważne przez okres planowanego pobytu cudzoziemca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pokrywać wszelkie wydatki, które mogą wyniknąć podczas pobytu na tym terytorium w związku z koniecznością podróży powrotnej z powodów medycznych, potrzebą pilnej pomocy medycznej, nagłym leczeniem szpitalnym lub ze śmiercią, w którym ubezpieczyciel zobowiązuje się do pokrycia kosztów udzielonych ubezpieczonemu świadczeń zdrowotnych bezpośrednio na rzecz podmiotu udzielającego takich świadczeń, na podstawie wystawionego przez ten podmiot rachunku.

Więcej informacji: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/wizy --> w zakładce: Informacja Ministra Spraw Zagranicznych o ubezpieczycielach i oferowanych przez nich ubezpieczeniach, spełniających warunki, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 2 lit. a i ust. 1b ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach.

Ile zapłacisz?

Informacje znajdziesz w zakładce Opłaty konsularne.

W przypadku składania wniosku w PPWW, prosimy o zapoznanie się ze stroną internetową

Opłata za wniosek wizowy nie podlega zwrotowi niezależnie od decyzji konsula. 

Jaki jest termin realizacji?

Decyzja o wydaniu wizy wydawana jest w ciągu 15 dni roboczych licząc od dnia dokonania opłaty. W razie konieczności szczegółowego sprawdzenia dokumentów rozpatrzenie wniosku może zostać przedłużone do 30 lub 60 dni.

Jak odbierzesz dokumenty?

Paszporty zlożone w VFS Global można odebrać we właściwych centrach VFS.

 

Paszporty złożone w Ambasadzie RP w Nowym Delhi: od poniedziałku do piątku, w godzinach 15:00 - 16:00

Paszporty złożone w Konsulacie Generalnym RP w Mumbaju: od poniedziałku do piątku, w godzinach 14:00 - 15:00.

Jak możesz się odwołać?

Jeśli nie zgadzasz się z decyzją konsula, przysługuje Ci prawo do złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie aplikacji wizowej. Musisz złożyć go w siedzibie urzędu, który wydał decyzję wizową, w ciągu 14 dni od jej otrzymania/odebrania.

Należy złożyć pismo proszące konsula o ponowne rozpatrzenie jego wniosku, paszport oraz uiścić nową opłatę konsularną. Może też załączyć dodatkowe dokumenty, których nie było w pierwszym wniosku o wizę.

Nie ma potrzeby umawiania się na wizytę. Wystarczy złożyć odwołanie w dowolny dzień roboczy.

Wniosek o ponowne rozpatrzenie aplikacji wizowej złożonej przez VFS można złożyć w tym samym punkcie przyjmowania wniosków wizowych

 

Wniosek o ponowne rozpatrzenie aplikacji wizowej złożonej w Ambasadzie RP w Nowym Delhi: od poniedziałku do piątku, w godzinach 14:00-15:00,

Wniosek o ponowne rozpatrzenie aplikacji wizowej złożonej w Konsulacie Generalnym RP w Mumbaju: od poniedziałku do piątku w godzinach 12:00 – 13:00.

Materiały

Wniosek wizowy D
Application​_for​_National​_Visa​_122020.pdf 0.05MB
Checklist​_National​_Others
Checklist​_National​_Others.pdf 0.64MB
Checklist​_National​_Dependent
Checklist​_National​_Dependent 20.06.2022.pdf 0.64MB
Checklist​_National​_Work
Checklist​_National​_Work.pdf 0.65MB
Checklist D Study 06.2023
Checklist D Study 06.2023.pdf 0.71MB
{"register":{"columns":[]}}