W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nowości w systemie internet.gov.pl!

05.06.2025

W najnowszej aktualizacji wprowadziliśmy kilka ważnych zmian, które ułatwią korzystanie z systemu zarówno operatorom, jak i obywatelom. Sprawdź, co się zmieniło.

Element graficzny.

Ostatnia aktualizacja systemu przyniosła następujące zmiany:

  • Lepsze ustawianie zasięgu usług

Operatorzy mogą teraz sami określić, jak daleko od swojej sieci chcą świadczyć usługi detaliczne. To oznacza, że lista dostępnych dostawców internetu będzie lepiej dopasowana do lokalizacji użytkownika. Jeśli operator ustawi zasięg na 0 km – nie pojawi się na liście w danej okolicy.

  • Koniec z powielaniem danych o inwestycjach

Nie będziemy już dublować informacji o inwestycjach z systemu SIMBA, jeśli nie są one dofinansowane. To oznacza bardziej przejrzyste dane i mniej zamieszania.

  • Informacja o punktach spoza rejestru

Jeśli jakiś punkt adresowy nie figuruje w Państwowym Rejestrze Granic – pojawi się teraz specjalna informacja w systemie.

  • Obywatele już nie dodadzą nowych punktów

Użytkownicy z rolą „Obywatel” nie mogą już samodzielnie dodawać nowych punktów adresowych na mapie. Mieliśmy wiele przypadków, gdy komuś punkt adresowy „kliknął się” przypadkiem.

  • Nowy Raport dla Gmin

Gminy mogą teraz pobrać raport pokazujący, jakie zasięgi internetu są dostępne w poszczególnych punktach adresowych na ich terenie.

  • Nowa notka przy zgłaszaniu zapotrzebowania

Dodaliśmy krótką informację wyjaśniającą, co dzieje się po zgłoszeniu zapotrzebowania na Internet – dla większej jasności i przejrzystości.

 

Na zdjęciu widoczna jest flaga Polski, napis: Projekt finansowany ze środków Ministerstwa Cyfryzacji oraz godło Polski.

{"register":{"columns":[]}}