W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Rada Naukowa Instytutu Łączności

Grafika ze zdjęciem sali konferencyjnej, na które nałożono pomarańczowy motyw graficzny oraz logo Instytutu Łączności

Rada Naukowa jest organem stanowiącym, inicjującym, opiniodawczym i doradczym Instytutu w zakresie jego działalności statutowej oraz w sprawach rozwoju kadry naukowej i badawczo-technicznej.

Rada jest uprawniona do zajmowania stanowiska we wszystkich sprawach dotyczących Instytutu.

Rada może się zwracać do organu nadzorującego Instytut oraz do innych organów państwowych według właściwości z opiniami i wnioskami we wszystkich sprawach dotyczących działalności i sytuacji Instytutu. O wszystkich tych wystąpieniach Rada powiadamia dyrektora Instytutu.

Zadania Rady Naukowej określa ustawa o instytutach badawczych, Statut Instytutu Łączności oraz uchwalony przez nią regulamin.

Instytut Łączności ma kategorię naukową B+ co oznacza, że Rada Naukowa Instytutu ma prawo do nadawania stopnia doktora i doktora habilitowanego nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie informatyka techniczna i telekomunikacja.

Zadania

  1. uchwalanie statutu;
  2. opiniowanie kandydatów na stanowiska: zastępcy dyrektora do spraw naukowych, sekretarza naukowego oraz kierowników komórek organizacyjnych wskazanych w regulaminie organizacyjnym, odpowiedzialnych za prowadzenie badań naukowych;
  3. opiniowanie kierunkowych planów tematycznych badań naukowych i prac rozwojowych oraz finansowych instytutu, a także rocznych sprawozdań dyrektora z wykonania zadań;
  4. zatwierdzanie perspektywicznych kierunków działalności naukowej, rozwojowej i wdrożeniowej;
  5. opiniowanie wniosków w sprawie połączenia, podziału, przekształcenia lub reorganizacji instytutu oraz stałej współpracy instytutu z innymi osobami prawnymi;
  6. opiniowanie regulaminu organizacyjnego;
  7. opiniowanie rocznego planu finansowego;
  8. opiniowanie rocznych sprawozdań finansowych;
  9. opiniowanie podziału zysku instytutu;
  10. opiniowanie kwalifikacji osób na stanowiska pracowników naukowych i badawczo-technicznych oraz dokonywanie okresowej oceny dorobku naukowego i technicznego tych pracowników;
  11. opiniowanie wniosków o przyznawanie stypendiów naukowych;
  12. przeprowadzanie postępowań w sprawie nadania stopnia doktora i stopnia doktora habilitowanego w zakresie posiadanych uprawnień;
  13. wnioskowanie do dyrektora o mianowanie na stanowisko profesora lub profesora instytutu;
  14. ustalanie programów studiów podyplomowych i programów kształcenia w szkołach doktorskich1), prowadzonych przez instytut;
  15. opiniowanie regulaminu zarządzania prawami autorskimi i prawami pokrewnymi oraz prawami własności przemysłowej oraz zasad komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych;
  16. przypisywanie poziomów Polskiej Ramy Kwalifikacji do kwalifikacji nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych, o których mowa w art. 2 ust. 3 pkt 1, z uwzględnieniem art. 21 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz. U. z 2020 r. poz. 226);
  17. podejmowanie decyzji o włączeniu do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji kwalifikacji nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych i innych form kształcenia, z uwzględnieniem informacji, o których mowa w art. 25 ust. 2 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji;
  18. występowanie do ministra właściwego, o którym mowa w art. 2 pkt 14 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, z wnioskiem o włączenie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji kwalifikacji nadawanych po ukończeniu innych form kształcenia, w tym szkoleń i kursów dokształcających, o których mowa w art. 2 ust. 3 pkt 2.

Skład Rady w kadencji 2025-2029

  1. dr hab. inż. Radosław Wiśniewski – przewodniczący Rady
  2. gen. bryg. Krzysztof Bondaryk
  3. dyr. Grzegorz Czwordon
  4. prez. Krzysztof Dyl
  5. prof. dr hab. inż. Mariusz Głąbowski
  6. prof. dr hab. Zbigniew Jaroszewicz
  7. dr hab. inż. Mirosław Klinkowski
  8. dr hab. inż. Marcin Koba
  9. prof. dr hab. inż. Zbigniew Koruba
  10. dr inż. Tomasz Kossek
  11. dr hab. Jan Kozak
  12. Włodzimierz Marciński
  13. prof. dr hab. inż. Robert Mroczyński
  14. prof. dr hab. inż. Ewa Niewiadomska-Szynkiewicz 
  15. mgr inż. Daniel Niewiadomski
  16. dr inż. Rafał Niski
  17. dr Magdalena Olender-Skorek
  18. dr hab. inż. Tomasz Osuch
  19. dr hab. inż. Krzysztof Pietrusewicz
  20. dr Aleksander Poniewierski
  21. dr hab. inż. Paweł Rosa
  22. dr hab. inż. Wojciech Sałabun
  23. dyr. Marzena Sawicka
  24. mgr inż. Konrad Sienkiewicz
  25. dr hab. Magdalena Stobińska
  26. prof. dr hab. inż. Paweł Szczepański
  27. dr hab. Dariusz Szostek
  28. dr hab. inż. Jarosław Wątróbski
  29. dyr. Łukasz Wojewoda
  30. mgr inż. Grzegorz Wójcik
  31. dr inż. Mariusz Zdanowicz

Prezydium Rady

Przewodniczący Rady
dr hab. inż. Radosław Wiśniewski

Wiceprzewodnicząca Rady
dyr. Marzena Sawicka

Wiceprzewodniczący Rady
prof. dr hab. Zbigniew Jaroszewicz

Przewodniczący Komisji ds. Kadry
dr hab. inż. Tomasz Osuch

Przewodniczący Komisji ds. Rozwoju
prof. dr hab. inż. Paweł Szczepański

Przewodniczący Komisji ds. Ekonomicznych
prez. Krzysztof Dyl

Przewodniczący Komisji ds. Stopni i Awansów Naukowych
dr hab. inż. Wojciech Sałabun

Sekretarz Rady
mgr inż. Grzegorz Wójcik

Skład Komisji

Komisja ds. Kadry

  • dr hab. inż. Tomasz Osuch – przewodniczący
  • dr hab. inż. Mirosław Klinkowski
  • Włodzimierz Marciński
  • dr inż. Rafał Niski
  • dr hab. inż. Wojciech Sałabun
  • prof. dr hab. inż. Paweł Szczepański
  • dr hab. inż. Jarosław Wątróbski

Komisja ds. Rozwoju

  • prof. dr hab. inż. Paweł Szczepański – przewodniczący
  • gen. bryg. Krzysztof Bondaryk
  • dr hab. inż. Mirosław Klinkowski
  • dr inż. Tomasz Kossek
  • prof. dr hab. inż. Robert Mroczyński
  • prof. dr hab. inż. Ewa Niewiadomska-Szynkiewicz 
  • dr hab. inż. Tomasz Osuch
  • mgr inż. Konrad Sienkiewicz

Komisja ds. Ekonomicznych

  • prez. Krzysztof Dyl – przewodniczący
  • prof. dr hab. inż. Ewa Niewiadomska-Szynkiewicz 
  • dr hab. inż. Tomasz Osuch
  • dr hab. inż. Wojciech Sałabun
  • mgr inż. Konrad Sienkiewicz
  • dr hab. inż. Jarosław Wątróbski

Komisja ds. Stopni i Awansów Naukowych

  • dr hab. inż. Wojciech Sałabun – przewodniczący
  • prof. dr hab. Zbigniew Jaroszewicz
  • dr hab. inż. Mirosław Klinkowski
  • dr hab. inż. Marcin Koba
  • prof. dr hab. inż. Ewa Niewiadomska-Szynkiewicz 
  • dr hab. inż. Tomasz Osuch
  • prof. dr hab. inż. Paweł Szczepański
  • dr hab. inż. Jarosław Wątróbski
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
16.11.2022 09:00 Paweł Woźniak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Paweł Woźniak
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Rada Naukowa Instytutu Łączności 16.0 23.09.2025 09:01 Paweł Woźniak
Rada Naukowa Instytutu Łączności 15.0 27.05.2025 12:52 Paweł Woźniak
Rada Naukowa Instytutu Łączności 14.0 23.05.2025 09:42 Paweł Woźniak
Rada Naukowa Instytutu Łączności 13.0 09.05.2025 07:09 Paweł Woźniak
Rada Naukowa Instytutu Łączności 12.0 02.04.2025 14:45 Paweł Woźniak
Rada Naukowa Instytutu Łączności 11.0 16.01.2025 07:29 Paweł Woźniak
Rada Naukowa Instytutu Łączności 10.0 23.08.2024 11:42 Paweł Woźniak
Rada Naukowa Instytutu Łączności 9.0 07.05.2024 10:45 Paweł Woźniak
Rada Naukowa Instytutu Łączności 8.0 11.12.2023 09:33 Paweł Woźniak
Rada Naukowa Instytutu Łączności 7.0 06.12.2023 08:18 Paweł Woźniak
Rada Naukowa Instytutu Łączności 6.0 06.12.2023 08:18 Paweł Woźniak
Rada Naukowa Instytutu Łączności 5.0 04.12.2023 16:24 Paweł Woźniak
Rada Naukowa Instytutu Łączności 4.0 04.12.2023 15:56 Paweł Woźniak
Rada Naukowa Instytutu Łączności 3.0 22.08.2023 13:57 Paweł Woźniak
Rada Naukowa Instytutu Łączności 2.0 13.07.2023 12:28 Paweł Woźniak
Rada Naukowa Instytutu Łączności 1.0 16.11.2022 09:00 Paweł Woźniak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}