W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Rada Naukowa Instytutu Łączności

Grafika ze zdjęciem sali konferencyjnej, na które nałożono pomarańczowy motyw graficzny oraz logo Instytutu Łączności

Rada Naukowa jest organem stanowiącym, inicjującym, opiniodawczym i doradczym Instytutu w zakresie jego działalności statutowej oraz w sprawach rozwoju kadry naukowej i badawczo-technicznej.

Rada jest uprawniona do zajmowania stanowiska we wszystkich sprawach dotyczących Instytutu.

Rada może się zwracać do organu nadzorującego Instytut oraz do innych organów państwowych według właściwości z opiniami i wnioskami we wszystkich sprawach dotyczących działalności i sytuacji Instytutu. O wszystkich tych wystąpieniach Rada powiadamia dyrektora Instytutu.

Zadania Rady Naukowej określa ustawa o instytutach badawczych, Statut Instytutu Łączności oraz uchwalony przez nią regulamin.

Instytut Łączności ma kategorię naukową B+ co oznacza, że Rada Naukowa Instytutu ma prawo do nadawania stopnia doktora i doktora habilitowanego nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie informatyka techniczna i telekomunikacja.

Zadania

  1. uchwalanie statutu;
  2. opiniowanie kandydatów na stanowiska: zastępcy dyrektora do spraw naukowych, sekretarza naukowego oraz kierowników komórek organizacyjnych wskazanych w regulaminie organizacyjnym, odpowiedzialnych za prowadzenie badań naukowych;
  3. opiniowanie kierunkowych planów tematycznych badań naukowych i prac rozwojowych oraz finansowych instytutu, a także rocznych sprawozdań dyrektora z wykonania zadań;
  4. zatwierdzanie perspektywicznych kierunków działalności naukowej, rozwojowej i wdrożeniowej;
  5. opiniowanie wniosków w sprawie połączenia, podziału, przekształcenia lub reorganizacji instytutu oraz stałej współpracy instytutu z innymi osobami prawnymi;
  6. opiniowanie regulaminu organizacyjnego;
  7. opiniowanie rocznego planu finansowego;
  8. opiniowanie rocznych sprawozdań finansowych;
  9. opiniowanie podziału zysku instytutu;
  10. opiniowanie kwalifikacji osób na stanowiska pracowników naukowych i badawczo-technicznych oraz dokonywanie okresowej oceny dorobku naukowego i technicznego tych pracowników;
  11. opiniowanie wniosków o przyznawanie stypendiów naukowych;
  12. przeprowadzanie postępowań w sprawie nadania stopnia doktora i stopnia doktora habilitowanego w zakresie posiadanych uprawnień;
  13. wnioskowanie do dyrektora o mianowanie na stanowisko profesora lub profesora instytutu;
  14. ustalanie programów studiów podyplomowych i programów kształcenia w szkołach doktorskich1), prowadzonych przez instytut;
  15. opiniowanie regulaminu zarządzania prawami autorskimi i prawami pokrewnymi oraz prawami własności przemysłowej oraz zasad komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych;
  16. przypisywanie poziomów Polskiej Ramy Kwalifikacji do kwalifikacji nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych, o których mowa w art. 2 ust. 3 pkt 1, z uwzględnieniem art. 21 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz. U. z 2020 r. poz. 226);
  17. podejmowanie decyzji o włączeniu do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji kwalifikacji nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych i innych form kształcenia, z uwzględnieniem informacji, o których mowa w art. 25 ust. 2 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji;
  18. występowanie do ministra właściwego, o którym mowa w art. 2 pkt 14 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, z wnioskiem o włączenie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji kwalifikacji nadawanych po ukończeniu innych form kształcenia, w tym szkoleń i kursów dokształcających, o których mowa w art. 2 ust. 3 pkt 2.

Skład

  1. dr hab. inż. Janusz Zawiła-Niedźwiecki – przewodniczący
  2. Grzegorz Czwordon
  3. Krzysztof Dyl
  4. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński
  5. Piotr Jackiewicz
  6. prof. dr. hab. Zbigniew Jaroszewicz
  7. dr hab. inż. Mirosław Klinkowski
  8. dr hab. inż. Marcin Koba
  9. dr inż. Tomasz Kossek
  10. dr hab. inż. Marian Kowalewski
  11. Agnieszka Krauzowicz
  12. dr inż. Sławomir Kukliński
  13. dr hab. inż. Marian Marciniak
  14. prof. dr hab. inż. Jacek Marczewski
  15. dr Magdalena Olender-Skorek
  16. Tomasz Opolski
  17. dr hab. inż. Tomasz Osuch
  18. prof. dr hab. Aleksander Panasiuk
  19. prof. dr hab. Stanisław Piątek
  20. dr hab. inż. Paweł Pławiak
  21. dr hab. inż. Paweł Rosa
  22. Marzena Sawicka
  23. Konrad Sienkiewicz
  24. Maria Sopotnicka
  25. prof. dr hab. inż. Paweł Szczepański
  26. Grzegorz Wójcik

Prezydium

Przewodniczący

dr hab. inż. Janusz Zawiła-Niedźwiecki

 

Wiceprzewodniczący

dr hab. inż. Marian Kowalewski

prof. dr hab. inż. Paweł Szczepański

 

Przewodniczący Komisji ds. Rozwoju

dr hab. inż. Mirosław Klinkowski

 

Przewodniczący Komisji ds. Kadry

dr hab. inż. Tomasz Osuch

 

Przewodnicząca Komisji ds. Ekonomicznych

dr Magdalena Olender-Skorek

 

Przewodniczący Komisji ds. Stopni i Awansów Naukowych

prof. dr hab. Zbigniew Jaroszewicz

 

Sekretarz

mgr inż. Grzegorz Wójcik

 

Komisje

Komisja ds. Rozwoju

dr hab. inż. Mirosław Klinkowski – przewodniczący

Krzysztof Dyl

dr inż. Tomasz Kossek

dr hab. Marian Marciniak

dr Magdalena Olender-Skorek

dr hab. inż. Tomasz Osuch

dr hab. inż. Paweł Rosa

Jacek Zieliński

 

Komisja ds. Kadry

dr hab. inż. Tomasz Osuch – przewodniczący

dr hab. inż. Mirosław Klinkowski

dr Magdalena Olender-Skorek

Konrad Sienkiewicz

prof. dr hab. inż. Paweł Szczepański

 

Komisja ds. Ekonomicznych

dr Magdalena Olender-Skorek – przewodnicząca

dr hab. inż. Mirosław Klinkowski

dr hab. inż. Tomasz Osuch

prof. dr hab. Aleksander Panasiuk

Konrad Sienkiewicz

 

Komisja ds. Stopni i Awansów Naukowych

prof. dr hab. Zbigniew Jaroszewicz - przewodniczący

prof. dr hab. Stanisław Dziekoński

dr hab. inż. Mirosław Klinkowski

dr hab. inż. Marcin Koba

dr hab. inż. Marian Kowalewski

dr hab. Marian Marciniak

prof. dr. hab. inż. Jacek Marczewski

dr hab. inż. Tomasz Osuch

prof. dr hab. Aleksander Panasiuk

prof. dr hab. Stanisław Piątek

dr hab. inż. Paweł Rosa

prof. dr hab. inż. Paweł Szczepański

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
16.11.2022 09:00 Paweł Woźniak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Paweł Woźniak
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Rada Naukowa Instytutu Łączności 8.0 11.12.2023 09:33 Paweł Woźniak
Rada Naukowa Instytutu Łączności 7.0 06.12.2023 08:18 Paweł Woźniak
Rada Naukowa Instytutu Łączności 6.0 06.12.2023 08:18 Paweł Woźniak
Rada Naukowa Instytutu Łączności 5.0 04.12.2023 16:24 Paweł Woźniak
Rada Naukowa Instytutu Łączności 4.0 04.12.2023 15:56 Paweł Woźniak
Rada Naukowa Instytutu Łączności 3.0 22.08.2023 13:57 Paweł Woźniak
Rada Naukowa Instytutu Łączności 2.0 13.07.2023 12:28 Paweł Woźniak
Rada Naukowa Instytutu Łączności 1.0 16.11.2022 09:00 Paweł Woźniak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}