W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Apostille

Nadanie apostille

Apostille to poświadczenie, że dany dokument pochodzi z właściwego urzędu — apostille potwierdza autentyczność podpisu i pieczęci urzędnika zagranicznego. Dzięki temu możesz posłużyć się zagranicznym dokumentem urzędowym w Polsce.

Zarówno Polska, jak i Mauritius oraz Seszele są stronami Konwencji haskiej o zniesieniu wymogu legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych sporządzonej 5 października 1961 roku. To oznacza, że aby móc posłużyć się dokumentem pochodzącym z Mauritiusu lub Seszeli w Polsce, wystarczy, że w miejscowym urzędzie uzyskasz apostille.

Apostille na dokumentach pochodzących z Seszeli nadają: minister spraw zagranicznych lub jakakolwiek upoważniona przez niego osoba; prokurator generalny lub dowolna osoba przez niego upoważniona; sekretarz Rady Ministrów; urzędnik Sądu Najwyższego. Apostille na dokumentach pochodzących z Mauritiusu nadaje Kancelaria Premiera.

Konsul nie pośredniczy w uzyskaniu apostille.

Jeśli zagraniczny urząd wymaga apostille na polskim dokumencie, zapoznaj się z informacjami zamieszczonymi na stronie polskiego MSZ.

Materiały

Wykaz państw będących stronami Konwencji Haskiej z 5 października 1961 r.
{"register":{"columns":[]}}