W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zwrotomocni! Rozpoczynamy nową odsłonę ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej dotyczącej systemu kaucyjnego

21.10.2025

O zasadach działania systemu kaucyjnego - opowiedzą: Olga Bołądź, Piotr Polak i Sebastian Stankiewicz. Aktorzy wcielą się w postaci zwrotnych opakowań: plastikowej i szklanej butelki oraz puszki.

Grafika promująca kampanię Zwrotomocni. Na pierwszym planie znajdują się trzy opakowania: plastikowa butelka, szklana butelka i aluminiowa puszka. W tle widoczne jest różowo-fioletowe tło.

Ważny przekaz w lekkiej formie

Kampania „Zwrotomocni” w przystępny sposób wyjaśnia zasady funkcjonowania systemu kaucyjnego. Jej bohaterami są zwracane opakowania po napojach - butelka plastikowa, szklana i puszka. Widzimy je w naturalnym środowisku - w sklepie, w domu i przy automacie. Poprzez przedstawione sytuacje poznasz najważniejsze informacje o systemie kaucyjnym: 

  • zwrot kaucji otrzymujemy tylko za opakowania ze znakiem „Kaucja”,
  • paragon nie jest potrzebny do zwrotu,
  • opakowań nie zgniatamy, nie myjemy i nie zrywamy etykiet,
  • kaucja wynosi 1 zł za butelkę szklaną wielokrotnego użytku (pojemność do 1,5 litra) i 50 gr za plastikową (poj. do 3 litrów) oraz puszkę (poj. do 1 litra).

Dowiesz się również, jakie są korzyści dla środowiska i domowych budżetów. System kaucyjny to: mniej butelek w lasach, mniej odpadów i mniejsze zużycie surowców, potrzebnych do wyprodukowania nowych opakowań. Słowem: surowiec zostaje w obiegu, a zwrócona kaucja w portfelu. 

Olga Bołądź, Piotr Polak i Sebastian Stankiewicz pokażą też jak wygląda znak kaucji i gdzie można zwracać opakowania (sklepy, automaty).

Oprócz głównych bohaterów - butelek i puszki, w spotach zobaczysz przedstawicieli wszystkich grup wiekowych: rodzinę Zwrotomocnych - dziadka z wnuczkiem, ojca z córką i mamę z dziećmi. Na zakończenie każdego spotu wybrzmiewa hasło kampanii zachęcające odbiorców do działania: Zwrotomocni! Odbierajcie kaucję - dbajcie o środowisko.

Działania w internecie, TV i szkołach

Kampania będzie obecna też w internecie – m.in. w mediach społecznościowych, na platformach VOD i w serwisach wideo. Spoty trafią także do telewizji i do kin.

Integralną częścią kampanii stanowią działania edukacyjne skierowane do lokalnych społeczności oraz uczniów i nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

W kampanii Zwrotomocni! chcemy pokazać, że każdy z nas może zadbać o środowisko i klimat — to proste działanie, które przynosi korzyść nam wszystkim. Zapraszamy do obserwowania naszej kampanii! 

Wideo

{"register":{"columns":[]}}